Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25817
Название: Формування soft skills у студентів енергетичних спеціальностей шляхом впровадження у навчальний процес активних методів навчання
Другие названия: Formation of the soft skills for students of energy specialties through the implementation of active learning methods into the educational process
Авторы: Дерев’янко, Д. Г.
Шовкалюк, М. М.
Ключевые слова: ділова гра
енергоменеджмент
професійні компетенції
soft skills
business game
energy management
professional competencies
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Дерев’янко Д. Г. Формування soft skills у студентів енергетичних спеціальностей шляхом впровадження у навчальний процес активних методів навчання [Текст] / Д. Г. Дерев’янко, М. М. Шовкалюк // Технології та інжиніринг. - 2023. - № 6 (17). - С. 9-20.
Source: Технології та інжиніринг
Краткий осмотр (реферат): Наявність міжнародних зобов’язань України у сфері енергетичної та екологічної безпеки, необхідність виконання державних цільових програм з підвищення енергоефективності, муніципальних енергетичних планів розвитку потребує великої кількості кваліфікованих фахівців з відповідними професійними компетентностями. Мета роботи – підвищення якості навчання студентів енергетичних спеціальностей шляхом використання досвіду впровадження у навчальний процес студентів-енергоменеджерів активних методів навчання, які розвивають як професійні навички для вирішення спеціалізованих завдань розрахунку технічних та фінансово-економічних показників енергоефективних проєктів ("hard skills"), так і надпрофесійних компетентностей ("soft skills"). Дослідження включало аналіз ефективності впровадження активних методів навчання та навчально-рольових ігор для розвитку професійних компетенцій студентів енергетичних спеціальностей. Створення професійно-орієнтовних навчальних ситуацій сприяє формуванню комунікативно-особистісних компетенцій майбутніх фахівців в сфері енергоменеджменту та енергоаудиту. Впроваджено в освітній процес підготовки студентів енергетичних спеціальностей активні методи навчання, а саме: ділові ігри, дебати, публічні виступи із захистом прийнятих технічних рішень, виїзні екскурсії на підприємства із проведенням досліджень і науково-практичних семінарів. Отримано досвід організації і проведення літньої школи англомовного спілкування для розвитку комунікаційної компетенції магістрів. Організовано навчання студентів за дуальною освітою на базі енергогенеруючих та енергопостачальних підприємств. Впроваджено навчально-рольові ділові ігри для студентів-енергоменеджерів в рамках вивчення вибіркових дисциплін. На основі аналізу активних методів навчання зформульовано порядок та рекомендації до проведення трьох ділових ігор для студентів-енергоменеджерів у рамках вивчення окремих освітніх компонентів, впровадження яких сприятиме більш якісній підготовці студентів енергетичних спеціальностей. Розроблено, адаптовано та впроваджено ділові ігри та інші методи активного навчання у освітній процес студентів ОПП "Енергетичний менеджмент та енергоефективні технології" в НН ІЕЕ КПІ ім. Ігоря Сікорського. Впроваджені активні методи навчання в рамках двох освітньо-професійних програм підготовки студентів енергетичних спеціальностей першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти позитивно зарекомендували себе формуючи надпрофесійні компетентності ("soft skills").
Ukraine's international obligations in the field of energy and environmental security, the need to implement state programs on the energy efficiency increase and municipal energy development plans requires a large number of qualified specialists with relevant professional competencies. Improvement of the quality of education of students of energy specialties by using the experience of implementation of active learning methods which develop both professional skills for solving specialized tasks of calculating technical and economic indicators of energy-efficient projects ("hard skills"), and extra-professional competencies ("soft skills") into the educational process of energy management students. The study included an analysis of the effectiveness of the implementation of active learning methods and educational role-playing games for the development of professional competencies of students of energy specialties. The creation of professional-oriented educational situations contributes to the formation of communicative and personal competencies of future specialists in the field of energy management and energy audit. Active learning methods have been implemented into the educational process for students of energy specialties, namely: business games, debates, public speeches with the defense of adopted technical decisions, field trips to enterprises with conducting research and scientific-practical seminars. The experience of organizing and conducting a summer school of English language communication for the development of communication competence of master students was obtained. Training of dual education students on the basis of energy-generating and energy-supplying enterprises is organized. Educational role-playing business games have been implemented for energy management students as part of the study of elective disciplines. Based on the analysis of active learning methods, the procedure and recommendations for implementation of three business games for energy management students as part of the study of individual educational components, have been formulated. The implementation of which will contribute to higher quality training of students of energy specialties. Business games and other methods of active learning were developed, adapted and implemented in the educational process of students of the "Energy Management and Energy-Efficient Technologies" educational programs at the Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute. The implemented active learning methods within the framework of two professional educational programs for students of energy specialties of the first (bachelor) and second (master) levels of higher education have positively proven themselves by forming students' extra-professional competencies ("soft skills").
DOI: 10.30857/2786-5371.2023.6.1
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25817
ISSN: 2786-5371
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Технології та інжиніринг

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
TI_2023_N6(17)_P009-020.pdf722,74 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.