Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10114
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄфименко, Т. І.-
dc.contributor.authorГасанов, Сергій С.-
dc.contributor.authorБогдан, Іван В.-
dc.date.accessioned2018-11-08T10:49:39Z-
dc.date.available2018-11-08T10:49:39Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЄфименко Т. І. Видатки державного бюджету на вищу освіту: структурні зміни та проблема формульного розподілу / Т. І. Єфименко, С. С. Гасанов, І. В. Богдан // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2018. - Спецвипуск : Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України: матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції (5 жовтня 2018 р., м. Київ). - С. 27-51.uk
dc.identifier.issn2413-0117uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10114-
dc.description.abstractУ статті розглянуто методологічний апарат для визначення та розподілу обсягів бюджетного фінансування державних закладів вищої освіти (ЗВО). Представлено методичний алгоритм, економіко- математичну модель та результати розрахунків бюджетного фінансування 141 ЗВО в умовах 2018 р. Основу методичного алгоритму становить формула, відповідно до якої за відносними показниками якості надання освітніх послуг та структурних характеристик ЗВО обчислюються обсяги його бюджетного фінансування. У загальному вигляді формула складається з трьох компонентів: базове фінансування; фінансування за структурою контингенту студентів; фінансування за якісними показниками освітньої та наукової діяльності ЗВО. Методичний алгоритм дає змогу враховувати такі показники: структура контингенту здобувачів та динаміка його зміни; рівень науково-педагогічного персоналу; диверсифікація джерел фінансування; рівень підготовки вступників; рівень міжнародного визнання закладу; працевлаштування випускників. Методичний алгоритм реалізовано у вигляді економіко- математичної моделі, побудованої в середовищі Microsoft Excel, завдяки чому в автоматичному режимі можна відстежувати та кількісно оцінювати вплив якісних показників освітньої діяльності, динаміки та структури контингенту, параметрів державної політики на обсяги та структуру фінансування ЗВО. Економіко-математична модель складається з ряду блоків: первинної інформації; розрахункових показників; регулюючих параметрів; алгоритму формули та візуалізації результатів. За результатами апробації методичного алгоритму в умовах 2018 р. встановлено, що в середньому по 141 ЗВО найбільший вплив на обсяги розрахункового фінансування справляють структура контингенту студентів та рівень диверсифікації джерел фінансування. Розрахунковий обсяг фінансування перевищує обсяги 2017 р. на 20%, а коефіцієнт варіації відхилень перебуває в межах 14%, що вказує на достатню статистичну однорідність результатів і стабільність алгоритму. Застосування методичного апарату в практиці державного управління допоможе поліпшити процес прийняття управлінських рішень з питань фінансування ЗВО України на засадах відкритості та прозорості, об’єктивного й неупередженого оцінювання їх конкурентних переваг і врахування специфіки діяльності.uk
dc.description.abstractВ статье рассмотрен методологический аппарат для определения и распределения объемов бюджетного финансирования государственных учреждений высшего образования (УВО). Представлены методический алгоритм, экономико-математическая модель и результаты расчетов бюджетного финансирования 141 УВО в условиях 2018 г. Основу методического алгоритма составляет формула, согласно которой по относительным показателям качества предоставления образовательных услуг и структурных характеристик ЗВО исчисляются объемы его бюджетного финансирования. В общем виде формула состоит из трех компонентов: базовое финансирование; финансирование по структуре контингента студентов; финансирование по качественным показателям образовательной и научной деятельности ЗВО. Методический алгоритм позволяет учитывать следующие показатели: структура контингента и динамика его изменения; уровень научно-педагогического персонала; диверсификация источников финансирования; уровень подготовки поступающих; уровень международного признания учреждения; трудоустройство выпускников. Методический алгоритм реализован в виде экономико-математической модели, построенной в среде Microsoft Excel, благодаря чему в автоматическом режиме можно отслеживать и количественно оценивать влияние качественных показателей образовательной деятельности, динамики и структуры контингента, параметров государственной политики на объемы и структуру финансирования УВО. Экономико-математическая модель состоит из ряда блоков: первичной информации; расчетных показателей; регулирующих параметров; алгоритма формулы и визуализации результатов. По результатам апробации методического алгоритма в условиях 2018 г. установлено, что в среднем по 141 УВО наибольшее влияние на объемы расчетного финансирования оказывают структура контингента студентов и уровень диверсификации источников финансирования. Расчетный объем финансирования превышает объемы 2017 г. на 20%, а коэффициент вариации отклонений находится в пределах 14%, что указывает на достаточную статистическую однородность результатов и стабильность алгоритма. Применение методического аппарата в практике государственного управления поможет улучшить процесс принятия управленческих решений по вопросам финансирования УВО Украины на принципах открытости и прозрачности, объективной и беспристрастной оценки их конкурентных преимуществ и учета специфики деятельности.uk
dc.description.abstractThe article examines the methodological foundation for definition and distribution of budgetary financing amounts among higher education entities (HEE). The methodical algorithm, the economic-mathematical model and the results of budget financing calculations of 141 HEE in the conditions of 2018 are presented. The basis of the methodical algorithm is the formula according to which the amounts of budget financing are calculated grounded on the relative quality indicators of educational services and HEE structural characteristics. In general, the formula consists of three components: basic funding; funding on the structure of the students contingent; funding for qualitative indicators of educational and scientific activities of the HEE. The methodical algorithm allows to take into account the following indicators: contingent structure and its dynamics; quality of scientific and pedagogical staff; diversification of financing sources; quality of applicants; the level of international recognition of the institution; employment of graduates. The methodical algorithm is implemented in the form of an economic and mathematical model developed in the Microsoft Excel environment, so that the influence of qualitative indicators of educational activity, the dynamics and structure of the contingent, and the parameters of public policy on the amounts and structure of HEE financing could be monitored and quantified automatically. The economic-mathematical model consists of a number of blocks: primary information; calculated indicators; regulatory parameters; algorithm of the formula and results visualization.Based on the results of approbation of the methodical algorithm in 2018, it was found that 141 HEE, on average, the structure of the students contingent and the diversification of financing sources the major influence on the amounts of financing. The estimated amount of financing exceeds the 2017 level by 20%, and the variation coefficient of deviations is within 14%, which indicates sufficient statistical homogeneity of results and sustainability of the algorithm. The implementation of the methodical apparatus into the practice of public administration would help to improve managerial decisions process on the Ukrainian HEE financing on the principles of openness and transparency, an objective and impartial assessment of their competitive advantages with consideration of the specific essence.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectбюджетне фінансування державних закладів вищої освіти (ЗВО)uk
dc.subjectформульний підхідuk
dc.subjectбазове фінансуванняuk
dc.subjectфінансування за структурою контингентуuk
dc.subjectфінансування за якісними показниками освітньої та наукової діяльності ЗВОuk
dc.subjectбюджетное финансирование государственных учреждений высшего образования (УВО)uk
dc.subjectформульный подходuk
dc.subjectбазовое финансированиеuk
dc.subjectфинансирование по структуре контингентаuk
dc.subjectфинансирование по качественным показателям образовательной и научной деятельности УВОuk
dc.subjectbudget financing of public higher education entities (HEE)uk
dc.subjectformula-based approachuk
dc.subjectbasic fundinguk
dc.subjectfunding by contingent structureuk
dc.subjectfunding for qualitative indicators of educational and scientific activities of the HEEuk
dc.titleВидатки державного бюджету на вищу освіту: структурні зміни та проблема формульного розподілуuk
dc.title.alternativeРасходы государственного бюджета на высшее образование: структурные изменения и проблема формульного распределенияuk
dc.title.alternativePublic budget expenditures for higher education: structural changes and the problem of formular distributionuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorЕфименко, Татьяна И.-
local.contributor.altauthorГасанов, Сергей С.-
local.contributor.altauthorБогдан, Иван В.-
local.contributor.altauthorIefymenko, Tetiana I.-
local.contributor.altauthorGasanov, Sergii S.-
local.contributor.altauthorBohdan, Ivan V.-
local.sourceВісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні наукиuk
local.source.numberСпецвипускuk
local.conference.locationКиївuk
local.conference.date2018-10-05-
local.conference.nameЕфективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти Україниuk
local.subject.method0uk
local.conference.sectionЕкономічна політика держави щодо забезпечення доступу до якісної вищої освітиuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Вісник КНУТД
Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
EOEMIR2018_P027-051.pdf15,26 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.