Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14748
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМельник, О. В.uk
dc.date.accessioned2019-12-18T21:40:22Z-
dc.date.available2019-12-18T21:40:22Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationМельник О. В. Теоретико-змістовна площина взаємозв’язку категорії капіталізації підприємства [Текст] / О. В. Мельник // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2019. - № 4 (137). - С. 83-94.uk
dc.identifier.issn2413-0117
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14748-
dc.description.abstractЦя стаття присвячена проблематиці дослідження капіталізації підприємства, що протягом останніх років набула суттєвих змін. У наукових колах відсутньою є позиція щодо однозначності розуміння капіталізації, що зумовило її вивчення з урахуванням вже існуючих підходів. На основі критичного аналізу наукового доробку щодо змістовних інтерпретацій капіталізації, було визначено, що здебільшого вона досліджується як процес, вартість, метод оцінювання активів, або як суб’єктні відносини в процесах руху капіталу. Доведено, що традиційна логіка визначення капіталізації в категоріях «вартість – капітал – економічне зростання» вже не здатне пояснити сучасну проблематику капіталотворення, зміни якої зумовлені постіндустріальною специфікою бізнес-середовища. Зроблено акцент на доцільності розкриття змісту капіталізації підприємства як єдності взаємозв’язку таких категорій, як ресурси, капітал, цінність, визначення яких набуває нових характеристик відповідно до загальносуспільного розвитку. Новизна ресурсного аспекту капіталізації підприємства полягає у визначенні сутності ресурсів як можливостей розвитку підприємства. Такий контекст розширює ланцюг процесів визначення капіталізації з позицій організаційної здатності забезпечувати досягнення економічних результатів діяльності у вигляді цінності. Ціннісна проблематика капіталізації є ключовою в її дослідженні, оскільки безпосередньо пов’язана із її вартісними та капітальними аспектами. Новизна дослідження капіталізації в ціннісному вимірі пов’язана з тим, що на відміну від традиційного зрізу досліджень, відповідно до якого економічна цінність визначалась у категоріях вартості та корисності, змістовний контекст розширюється інваріантом змістової значущості. У такій змістовній постановці капіталізацію підприємства доцільно розглядати в об’єктивованій, інкорпорованій та вартісній площинах.uk
dc.description.abstractСтатья посвящена проблематике исследования капитализации предприятия, которая в последние годы претерпевает существенные изменения. В научных кругах отсутствует позиция однозначного понимания капитализации, что обусловило её изучение с учётом уже существующих подходов. На основе критического анализа научного наследия содержательных интерпретаций капитализации, было определено, что в основном она исследуется как процесс, стоимость, метод оценки активов, а также как субъектные отношения в процессах движения капитала. Доказано, что традиционная логика определения капитализации в категориях «стоимость – капитал – экономический рост» уже не способна объяснить современную проблематику формирования капитала, изменения которой обусловлены постиндустриальной спецификой бизнес-среды. Сделан акцент на целесообразности раскрытия содержания капитализации предприятия как единства взаимосвязи таких категорий, как ресурсы, капитал, ценность, определение которых приобретает новые масштабы в соответствии с развитием общества. Новизна ресурсного аспекта капитализации предприятия заключается в определении сущности ресурсов как возможностей развития предприятия. Такой контекст расширяет цепь процессов определения капитала с позиций организационной способности обеспечивать достижение экономических результатов деятельности в виде ценности. Ценностная проблематика капитализации является ключевым моментом в её исследовании, так как непосредственно связана с её стоимостными и капитальными аспектами. Новизна исследования капитализации в ценностном аспекте связана с тем, что в отличие от традиционного среза исследований, согласно которому экономическая ценность определялась в категориях стоимости и полезности, содержательный контекст расширяется инвариантом содержательной значимости. В такой содержательной постановке капитализацию предприятия целесообразно рассматривать в объективированной, инкорпорированной и стоимостной плоскостях.ru
dc.description.abstractThe article discusses the issues of enterprise capitalization which in recent years has gained significant changes. In an academic discourse, there is no univocal understanding of capitalization resulting in its study from the positions of existing approaches. Based on a critical analysis of the theoretical background on meaningful interpretations of capitalization, it is observed that basically it is examined as a process, as a cost, as a method of asset valuation, as well as subject relations in the process of capital movement. It is argued that the traditional logic for interpreting the capitalization in terms of the "cost – capital – economic growth" paradigm cannot explain contemporary issues of capital generation, which is explained by the specifics of the post-industrial business environment. An emphasis is put on the need to reveal the content of enterprise capitalization as a unity of relationship between such categories as resources, capital, value, which accommodates new characteristics subject to growing scale of society. The novelty of company's capitalization from the resource-based perspective is its understanding as opportunities for enterprise development. This context extends the process chain of capital generation beyond the spatial limits of the enterprise, complementing its definition from the position of organizational skills to ensure the attainment of business performance in the form of values. The value-based approach to capitalization is a key dimension in its study, since it is directly linked to monetary and capital aspects. The novelty of the capitalization study from the value-based perspective, unlike the previous research findings where economic value was viewed within the categories of value and utility, is expanding the meaningful context by invariant content significance. Within the scope of this meaningful framework, the enterprise capitalization should be considered through the lens of objective, incorporated and cost approaches.en
dc.languageuk
dc.subjectкапіталізаціяuk
dc.subjectкапіталuk
dc.subjectвартістьuk
dc.subjectцінністьuk
dc.subjectресурсиuk
dc.subjectможливості бізнес-середовищаuk
dc.subjectкапитализацияru
dc.subjectкапиталru
dc.subjectстоимостьru
dc.subjectценностьru
dc.subjectресурсыru
dc.subjectвозможности бизнес-средыru
dc.subjectcapitalizationen
dc.subjectcapitalen
dc.subjectcosten
dc.subjectvalueen
dc.subjectresourcesen
dc.subjectopportunities of the business environmenten
dc.titleТеоретико-змістовна площина взаємозв’язку категорії капіталізації підприємстваuk
dc.title.alternativeTheoretical content area of enterprise capitalization category interaction
dc.title.alternativeТеоретико-содержательная плоскость взаимосвязи категории капитализации предприятия
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorMelnyk, O. V.en
local.subject.sectionСучасні тенденції та проблеми управлінняuk
local.sourceВісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні наукиuk
local.source.number№ 4 (137)uk
local.identifier.doi10.30857/2413-0117.2019.4.8
local.subject.method0
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Вісник КНУТД

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
V137_P083-094.pdf293,76 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.