Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15173
Название: TikTok-маркетинг
Другие названия: TikTok marketing
Авторы: Пономаренко, Ігор Віталійович
Ключевые слова: TikTok-маркетинг
відеоконтент
конкуренція
соціальні медіа
цільова аудиторія
видеоконтент
конкуренция
социальные медиа
целевая аудитория
TikTok marketing
video content
competition
social media
target audience
Дата публикации: 2019
Библиографическое описание: Пономаренко І. В. TikTok-маркетинг [Електронний ресурс] / І. В. Пономаренко // Інфраструктура ринку. – 2019. – Вип. 36. – С. 230-234. – Режим доступу: http://market-infr.od.ua/uk/36-2019
Source: Інфраструктура ринку
Market Infrastructure
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто особливості розвитку та функціонування соціальної мережі TikTok у сучасних умовах. Визначено специфіку формування відеоконтенту, що розміщується на даному сервісі. Розкрито особливості впливу інноваціних технологій на конкуренту боротьбу компаній в онлайн середовищі. Окреслено передумови популярності платформи TikTok у різних країнах світу. Визначено конкурентні позиції TikTok серед соціальних мереж, які популярні серед активних користувачів Інтернету. Проаналізовано ключові риси цільової аудиторії даної соціальної мережі та встановлено, що основну частину користувачів складають представники покоління Z. Встановлено основні групи користувачів за інтересами: орієнтація на створення відеороликів та перегляд розміщуваного контенту. Обгрунтовано можливості використання TikTok в процесі просування тематичної продукції представникам покоління Z. Виокремлено основні способи, за допомогою яких компанії мають можливість продавати продукцію на ринку TikTok.
В статье рассмотрены особенности развития и функционирования социальной сети TikTok в современных условиях. Определена специфика формирования видеоконтента, размещаемого на данном сервисе. Раскрыты особенности влияния инновационных технологий на конкурентную борьбу компаний в онлайн-среде. Определены предпосылки популярности платформы TikTok в разных странах мира. Определены конкурентные позиции TikTok среди социальных сетей, которые популярны среди активных пользователей Интернета. Проанализированы ключевые черты целевой аудитории этой социальной сети и установлено, что основную часть пользователей составляют представители поколения Z. Установлены основные группы пользователей по интересам: ориентация на создание видеороликов и просмотр размещаемого контента. Обоснованы возможности использования TikTok в процессе продвижения тематической продукции представителям поколения Z. Выделены основные способы, с помощью которых компании имеют возможность продавать продукцию на рынке TikTok.
The article discusses the features of development and functioning of the TikTok social network in the present conditions. The specificity of the formation of video content placed on this service is determined. The features of the innovative technologies impact on the competitive struggle of companies in the online environment are revealed. Competition on a constant basis leads to the introduction of advanced technologies to ensure the company relevant positions in the market and maintain a sufficient level of loyalty to the target audience. Important in this case are the key digital marketing tools that allow company to stay in close touch with a diverse group of leads through the use of multiple channels of communication. The prerequisites for the popularity of the TikTok platform in different countries are outlined. In the article identified TikTok’s competitive position among social networks, which are popular with active Internet users. The key features of the target audience of this social network are analyzed and it is established that the majority of users are representatives of Generation Z. The main interest groups of users are determined: orientation to creating videos and watching the content. The possibilities of using TikTok in the process of promotion of thematic products to representatives of Ggeneration Z are substantiated. The basic ways by which companies have the opportunity to sell products in the TikTok market are distinguished. In a competitive environment, companies try to combine these methods to increase their target audience and maximize their conversion rate. The optimal ratio depends on the specificity of the company, product characteristics and features of potential customers, since Generation Z can be segmented by different socio-demographic characteristics. The advantage of using TikTok is the ability to reach the top of the company by creating up-to-date video content that can exceed the large number of service users over a short period of time. In this case, the cost of content may be very low, but it will provide a high level of popularity, that is, the network ensures the functioning of the «social elevator».
DOI: 10.32843/infrastruct36-37
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15173
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2519-2868
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
39.pdf220,22 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.