Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16086
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШіковець, К. О.-
dc.contributor.authorКвіта, Г. М.-
dc.contributor.authorБезсмертна, Ю. С.-
dc.date.accessioned2020-10-15T10:17:58Z-
dc.date.available2020-10-15T10:17:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationШіковець К. О. План-фактний бізнес-аналіз у середовищі Microsoft Power BI [Електронний ресурс] / К. О. Шіковець, Г. М. Квіта, Ю. С. Безсмертна // Інфраструктура ринку. – 2020. – Вип. 39. – С. 260-266. – Режим доступу: http://www.market-infr.od.ua/uk/39-2020uk
dc.identifier.issn2519-2868uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16086-
dc.description.abstractУ статті розкривається поняття план-фактного бізнес-аналізу. Визначено, що для поліпшення бізнес-процесів компаніям необхідно щомісяця контролювати виконання бюджетів та порівнювати фактичні результати із запланованими показниками діяльності. У разі відхилень від попередніх прогнозів необхідно оперативно виявити причини та запропонувати шляхи подолання кризової ситуації. Для вирішення даних завдань пропонується застосовувати Power BI – комплексне програмне забезпечення бізнес-аналізу компанії Microsoft, що об'єднує кілька програмних продуктів, які мають загальний технологічний і візуальний дизайн, з'єднувачів, а також веб-сервісів. Причому Power BI має безліч вбудованих конекторів до різних сервісів і баз даних, за допомогою яких можна завантажити в програму потрібний набір даних із різних джерел, зв'язати їх між собою і побудувати консолідовані звіти та діаграми. Із використанням інструментів Power BI для проведення бізнес-аналізу підприємства отримують моніторинг розвитку реальних подій. У фахівців є можливість регулярно в режимі онлайн зіставляти контрольні показники, які були заплановані й досягнуті. У результаті підвищуються ефективність підприємства і швидкість реакції на зміну ринкових умов.uk
dc.description.abstractВ статье раскрывается понятие план-фактного бизнес-анализа. Определено, что для улучшения бизнес-процессов компаниям необходимо ежемесячно контролировать выполнение бюджетов и сравнивать фактические результаты с запланированными показателями деятельности. В случае отклонений от предыдущих прогнозов необходимо оперативно выявить причины и предложить пути преодоления кризисной ситуации. Для решения данных задач предлагается применять Power BI – комплексное программное обеспечение бизнес-анализа компании Microsoft, которое объединяет несколько программных продуктов, имеющих общий технологический и визуальный дизайн, соединителей, а также web-сервисов. Причем Power BI имеет множество встроенных коннекторов к различным сервисам и базам данных, с помощью которых можно загрузить в программу нужный набор данных из различных источников, связать их между собой и построить консолидированные отчеты и диаграммы. С использованием инструментов Power BI для проведения бизнес-анализа предприятия получают мониторинг развития реальных событий. У специалистов есть возможность регулярно в режиме онлайн сопоставлять контрольные показатели, которые были запланированы и достигнуты. В результате повышаются эффективность предприятия и скорость реакции на изменение рыночных условий.uk
dc.description.abstractThe article reveals the concept of plan-based business analysis. It is determined that in order to improve business processes, companies need to monitor budget execution on a monthly basis and compare actual results with planned performance. In case of deviations from previous forecasts, the reasons should be promptly identified and ways of crisis management should be proposed. It is established that the application of the systematic practice of budgetary analysis to the aforementioned list facilitates: regular obtaining of the most complete conclusions about the reasons for deviations from the plan; comprehensive generalization of reserves to improve production and economic activity and increase its efficiency; making timely adjustments to tactical and strategic management decisions already made; improvement of planning in the next budget cycles; creation of a real analytical mechanism for organizing the system of economic and personal motivation in the organization. Improving the methodological aspects of the analytical budgeting infrastructure requires both organizational and information problems to be addressed. One of the main and typical problems in setting the budget method is a wellestablished management accounting system. Attempts to adapt the accounting system to management needs are generally appropriate as a temporary measure in the design and implementation stages of budgeting, but are not justified in the long run. Power BI is a comprehensive business analysis software from Microsoft that combines several software products with common technological and visual design, connectors, and web services. And Power BI has many built-in connectors to different services and databases, through which you can download the required set of data from different sources, link them to each other and build consolidated reports and charts. Using Power BI tools for business analysis, businesses get real-world monitoring. Specialists have the opportunity to regularly compare online benchmarks that have been planned and achieved online. As a result, the efficiency of the enterprise and the speed of reaction to changing market conditions are increased.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectплан-фактний аналізuk
dc.subjectPower BIuk
dc.subjectбізнес-аналізuk
dc.subjectплан-фактный анализuk
dc.subjectбизнес-анализuk
dc.subjectplan-fact analysisuk
dc.subjectbusiness analysisuk
dc.titleПлан-фактний бізнес-аналіз у середовищі Microsoft Power BIuk
dc.title.alternativeBusiness fact plan-analysis at Microsoft Power BIuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorShikovets, Catherine-
local.contributor.altauthorKvita, Galina-
local.contributor.altauthorBezsmertnaya, Julia-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceІнфраструктура ринкуuk
local.sourceMarket Infrastructureuk
local.subject.facultyФакультет економіки та бізнесуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра маркетингу та комунікаційного дизайнуuk
local.identifier.doi10.32843/infrastruct39-43uk
local.identifier.urihttp://www.market-infr.od.ua/uk/39-2020uk
local.subject.method1uk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
статья.pdf377,16 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.