Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16211
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМихайлова, Р. Д.uk
dc.contributor.authorПетрук, Р. І.uk
dc.date.accessioned2020-11-02T21:51:21Z-
dc.date.available2020-11-02T21:51:21Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationМихайлова Р. Д. Ікона як предмет житлового інтер’єру [Текст] / Р. Д. Михайлова, Р. І. Петрук // Art and Design. - 2020. - № 2 (10). - С. 83-91.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16211-
dc.description.abstractМета роботи – проаналізувати роль та місце ікони в інтер’єрі сучасного житла як твору сакрального призначення, витвору мистецтва, артефакту культури. Застосовано загальнонаукові методи дослідження, хронологічний та історико-компаративний, образно-стилістичний та семантичний аналіз. Для визначення понятійного апарату дизайну застосовано теоретико-мистецтвознавчі термінологічні будови. Проаналізовано особливості розташування ікони в житловому інтерʼєрі як предмета культу, твору мистецтва, предмета-символа, предмета побуту, відповідно її призначенню, як: а) предмета релігійного шанування, б) предмета колекціонування, в) предмета культури, що втілює релігійні, національно-історичні, міфо-поетичні, образно-художні змісти та виявляє можливості їх реалізації в дизайнерській практиці; в іконі ‒ предметі культу і витворі мистецтва ‒ втілена властивість об’єкту як явища, процесу, дії, стану, практичної або теоретичної діяльності людини. З’ясовано, що застосування ікони в інтерʼєрі передбачає врахування того, що образність ікони як «внутрішня форма» мистецтва висвітлює місце образу у загальній структурі художнього відтворення дії духовного змісту і матеріальної зовнішньої форми, пункту втілення одного в іншому ‒ матеріалізації духовного і одухотворення матеріального. Підсумовано, що залучення ікони до інтерʼєру передбачає осмислення її предметного смислу як двох сторін буття ‒ матеріального і духовного. Наукова новизна полягає у з’ясуванні місця та значення ікони як предмета домашнього вжитку щодо змістовного, композиційного та естетичного наповнення інтерʼєру житлового середовища. Запропоноване дослідження розширює уявлення про можливості формування сучасного житлового інтерʼєру. Результати можуть бути використані у практиці дизайну житлового середовища.uk
dc.description.abstractЦель работы – проанализировать предметно-смысловое значение иконы в интерьере современного жилища как объекта сакрального назначения, произведения искусства, артефакта культуры. Использованы общенаучные методы исследования, хронологический и историко-компаративный, образно-стилистический, семантический анализ. Для определения понятийного аппарата дизайна применены теоретико-искусствоведческие терминологические построения. Проанализированы особенности размещения иконы в жилищном интеръере как предмета культа, произведения искусства, предмета-символа, предмета быта, что соответсвует ее назначению: а) предмета религиозного поклоненния, б) предмета коллекционирования, в) предмета культуры, воплощающими религиозное, национально-историческое, мифо-поэтическое, образно-художественное содержание и выявляет возможности реализации в дизайнерской практике создания современных жилищных интерьеров. Научная новизна состоит в определении места и значения иконы как предмета домашнего обихода в аспекте содержательного, композиционного и эстетического эстетичного наполения интеръера жилищной среды. Предложенные материалы расширяют представления о возможностях формирования современного жилищного интеръера. Результаты могут быть использованы в практике дизайна жилищной среды.ru
dc.description.abstractTo identify the things-meaning role of the icon in modern housing interior as an object of cult and religious purpose, a work of art, a cultural artifact. General scientific methods of research have been applied, including chronographic, historical-comparative as well as those relating to art studies – figurative-stylistic, semantic, iconographic. Theoretical and art terminological constructions have been used for determining the conceptual apparatus of design. There have been analysed the peculiarities of the location of the icon in the living interior as a cult object, a work of art,a symbolic object,a household object according to its purpose as: a) a subject of religious worship, b) a collector's item, c) a cultural object that embodies religious, national-historical , myth-poetic, figurative-artistic meanings and reveals the possibilities of their implementation in design practice;the icon as a cult object and a work of art embodies the property of an object as a phenomenon, process, action, state, practical or theoretical human activity. It was studied out that the use of the icon in the interior takes into account that the imagery of the icon as an "internal form" of art highlights the place of the image in the overall structure of artistic reproduction of spiritual content and material external form, the point of embodiment of one in another – materialization of spiritual and spiritualization of material. It is concluded that the use of the icon in the interior involves understanding its objective meaning as two aspects of existence – material and spiritual. The scientific novelty consists in determining the place and meaning of the icon as a household item in terms of content, compositional and aesthetic filling of the residential environment. The proposed materials expand the understanding of the possibility of forming a modern residential interior; the results can be used in residential design practice.en
dc.languageuk
dc.subjectіконаuk
dc.subjectпредметно-речовий рядuk
dc.subjectдизайнuk
dc.subjectжитловий інтерʼєрuk
dc.subjectдизайнерська практикаuk
dc.subjectкомпозиційна побудоваuk
dc.subjectиконаru
dc.subjectпредметний рядru
dc.subjectжилищный интеръерru
dc.subjectдизайнерская практикаru
dc.subjectкомпозиционные построенияru
dc.subjecticonen
dc.subjectsubject lineen
dc.subjectdesignen
dc.subjectresidential interioren
dc.subjectdesign practiceen
dc.subjectcompositional constructionen
dc.titleІкона як предмет житлового інтер’єруuk
dc.title.alternativeThe icon as a subject of residential interior
dc.title.alternativeИкона как предмет жилищного интерьера
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorПетрук, Р. И.ru
local.contributor.altauthorMychailova, R. D.en
local.contributor.altauthorPetruk, R. I.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 2 (10)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2020.2.7
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design
Кафедра дизайну інтер'єру і меблів (ДІМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2020_N2_P083-091.pdf392,75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.