Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2025
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДворянчикова, Светлана Евгеньевна-
dc.date.accessioned2016-09-21T13:01:22Z-
dc.date.available2016-09-21T13:01:22Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationДворянчикова С. Е. К вопросу составления словарной тетради как учебно-методического пособия для иностранных студентов-медиков / С. Е. Дворянчикова // Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. – Вип. 30. – С. 116–121.uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2025-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются методологические основы составления словарной тетради как учебного пособия для самостоятельной работы иностранных студентов-медиков. Описывается комплекс материалов, направленных на пополнение, закрепление и активизацию лексики, развитие устной и письменной речи. Основное внимание уделено приемам выработки у обучающихся навыков монологического высказывания и письменного изложения, а также работы со словарем. Предложен способ предъявления грамматических справочных сведений в виде таблиц и схем, которые способствуют прочному запоминанию материала и дают ориентировочную основу для правильного речевого поведения и самоконтроля.uk
dc.description.abstractУ статті розглядаються методологічні основи упорядкування словникового зошита як навчального посібника для самостійної роботи іноземних студентів-медиків. Висвітлюється комплекс матеріалів, що спрямовані на поповнення, закріплення та активізацію лексики, розвиток усного та писемного мовлення. Значна увага приділяється прийомам відпрацювання у студентів навичок монологічного висловлювання та письмового викладу, а також роботи зі словником. Пропонується засіб пред’явлення граматичних довідкових даних у вигляді таблиць і схем, які сприяють міцному запам’ятовуванню матеріалу та формують орієнтовні засади вірної мовної поведінки й самоконтролю.uk
dc.description.abstractThe methodological basis of compiling of the vocabulary notebook as an educational tool for foreign medical students’ independent work is focused in this article. The set of materials that aimed at lexical replenishment, consolidate knowledge through practice and vocabulary activation, development of oral and written speech are described. The techniques for developing students’ skills of monologue speech and writing, working with a dictionary much attention is paid to. The method of presentation of grammatical information in the form of tables and schemes, which contribute to strong memorization of the material and give an indicative basis for correct speech behavior and self-control, is proposed. The objective of this paper is to identify key methodological features developed and successfully implemented in practice vocabulary notebooks for foreign medical students that focuses on professional orientation and is recommended to effectively increase the active vocabulary at different stages of learning during classroom and independent work. The special attention is given to development of students’ skills in monologue speech and writing as well as work with academic vocabulary, developing academic communication competence needed in professional work in the future. Thus, a vocabulary notebook for independent work is a quite effective tool of learning languages for foreign students, activating the pedagogical process, individualizing it and giving an incentive to attract students to research activities. Among the prospects for further educational work in the considered direction is the possibility of adapting the form and content of the dictionary corresponding to the vocabulary and texts for students of different specialties.uk
dc.language.isoruuk
dc.subjectкоммуникацияuk
dc.subjectметодика преподавания РКИuk
dc.subjectсловарная работаuk
dc.subjectучебно-методический комплексuk
dc.subjectкомунікаціяuk
dc.subjectсловникова роботаuk
dc.subjectметодика викладання російської мова як іноземноїuk
dc.subjectнавчально-методичний комплексuk
dc.subjectcommunicationuk
dc.subjectdictionary workuk
dc.subjecteducational and methodical complexuk
dc.subjectmethods of teaching Russian as a foreign languageuk
dc.titleК вопросу составления словарной тетради как учебно-методического пособия для иностранных студентов-медиковuk
dc.title.alternativeДо питання упорядкування словникового зошита як навчально-методичного посібника для іноземних студентів-медиківuk
dc.title.alternativeTo the Questions of Compiling a Vocabulary Notebook as Teaching Aids for Foreign Medical Studentsuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorДворянчикова, Світлана Євгенівна-
local.contributor.altauthorDvorianchykova, Svetlana Ye.-
local.subject.sectionСоціально-гуманітарні наукиuk
local.sourceПедагогічний альманахuk
local.subject.facultyІнститут права та сучасних технологійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра філології та перекладуuk
local.subject.method1uk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
20160919_2016_P116-121.pdfСтаття653,08 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.