Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/22849
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKornyeyeva, Iryna-
dc.contributor.authorMakhovych, Inna-
dc.date.accessioned2023-03-20T12:29:18Z-
dc.date.available2023-03-20T12:29:18Z-
dc.date.issued2022-11-
dc.identifier.citationKornyeyeva I. Methodic of professionally-oriented English-language competence formation in monologue-presentation of future designers / I. Kornyeyeva, I. Makhovych // Amazonia Investiga. – 2022. – Volume 11, Issue 59. – P. 86-97.uk
dc.identifier.issn2322-6307uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/22849-
dc.description.abstractThis paper offers the methodic of professionally-oriented English-language competence formation (POELCF) in monologue-presentation (MP) of future designers (FD). The relevance of the research is determined by social order of society to train professionals capable for professional foreign-language communication; the contradiction between the specified program documents requirements and current state of English-language learning in Ukraine; the need of future designers to have professionally-oriented English-language-monologue for effective foreign-language communication. The purpose of the study is to substantiate the developed and experimentally tested methodic. We can outline the results of the present study: the peculiarities of the POELCF are defined, which are founded the base of the corresponding Methodology; the author’s system of exercises for learning the monologue-presentation-report, monologue-presentation-advertising; the definition of monologue-presentation is proposed as the target type of monologue utterance of future designers; linguistic analysis of the “monologue-presentation” discourse was conducted; checking experiment results are submitted. We make a conclusion: monologue-presentation is the most demanded and convenient target type of monologue broadcasting of future designers, who are capable to rebuild our Motherland after the War against Russian invaders and consolidate all European community.uk
dc.description.abstractУ роботі запропоновано методику формування професійно орієнтованої англомовної компетентності (ПОАК) у монолозі-презентації (МП) майбутніх дизайнерів (МД). Актуальність дослідження зумовлена соціальним замовленням суспільства на підготовку фахівців здатних до професійного іншомовного спілкування; протиріччям між вимогами, зазначеними програмними документами і сучасним станом навчання англійської мови в Україні; потребою майбутніх дизайнерів у професійно орієнтованому монологічному мовленні для ефективного іншомовного спілкування. Мета дослідження – обгрунтувати розроблену та експериментально перевірену методику. Окреслено результати цього дослідження: визначено особливості професійно орієнтованого монологу-презентації, які покладено в основу відповідної методики; авторська система вправ для вивчення монологу-презентації-доповіді, монологу-презентації-реклами; запропоновано визначення "монологу-презентації" як цільового типу монологічного висловлювання майбутніх дизайнерів; проведено лінгвістичний аналіз дискурсу монолога-презентації; надані результати перевірки експерименту. З вище зазначеного ми дійшли висновку: монолог-презентація є найбільш затребуваним і зручним цільовим видом монологічного мовлення майбутніх дизайнерів, які здатні відбудувати нашу Батьківщину після війни з російськими загарбниками та консолідувати всю європейську спільноту.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectEnglish-language competence in monologue-presentationuk
dc.subjectfuture designersuk
dc.subjectnon-linguistic higher educational institutionsuk
dc.subjectprofessionally-oriented learning of foreign languagesuk
dc.subjectsystem of exercisesuk
dc.subjectангломовна компетентність в монологізі-презентаціїuk
dc.subjectмайбутні дизайнериuk
dc.subjectнелінгвістичні вищі навчальні закладиuk
dc.subjectпрофесійно орієнтоване навчання іноземними мовамиuk
dc.subjectсистема вправuk
dc.titleMethodic of professionally-oriented English-language competence formation in monologue-presentation of future designersuk
dc.title.alternativeМетодика формування професійно орієнтованої англомовної компетентності у монолозі-презентації майбутніх дизайнерівuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorКорнєєва, Ірина Олександрівна-
local.contributor.altauthorМахович, Інна Анатоліївна-
local.subject.sectionСоціально-гуманітарні наукиuk
local.sourceAmazonia Investigauk
local.subject.facultyІнститут права та сучасних технологійuk
local.identifier.sourceВидання, які входять до міжнародних наукометричних БД Scopus та Web of Scienceuk
local.subject.departmentКафедра філології та перекладу (ФП)uk
local.identifier.doi10.34069/AI/2022.59.11.8uk
local.subject.method1uk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Корнєєва-Махович-Web-of-Science.pdf739,64 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.