Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24097
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorBabaev, I. O.en
dc.date.accessioned2023-08-01T00:16:20Z-
dc.date.available2023-08-01T00:16:20Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationBabaev I. O. Methodological bases for evaluating the competitiveness of products of enterprises in the flour industry = Методичні основи оцінки конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної промисловості [Текст] / I. O. Babaev // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2022. - № 6 (11). - С. 17-31.uk
dc.identifier.issn2786-5398
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24097-
dc.description.abstractУ статті досліджено підходи щодо оцінювання конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі, узагальнено та доповнено напрацювання науковців щодо компонент конкурентоспроможності, у складі яких для продукції підприємств борошномельної галузі запропоновано враховувати: сталість, витратно-цінова, ефективність, якість продукції та її відповідність стандартам, інноваційність; соціальна відповідальність виробника; екологічність; доступність та повноту інформації про продукт; репутацію виробника; добросовісність конкуренції. Доведено, що конкурентоспроможність є багатокомпонентною характеристикою продукції, суб’єкта господарювання, регіону, галузі, країни, а також залежить від факторів часу та місця, що призводять до певних складнощів в її оцінці. Проведено огляд наукових праць з оцінки конкурентоспроможності обгрунтовано, що в економічній науці і практиці не сформувалося єдиного підходу щодо вимірювання рівня конкурентоспроможності, а також стосовно того, за допомогою якого методу, переліку показників доцільно проводити оцінювання конкурентоспроможності продукції. З метою наукової систематизації методи оцінювання конкурентоспроможності було згруповано за об'єктом оцінки (методи позиціювання, конкурентних переваг, потенціалу конкурентоспроможності), за способом представлення результатів (дискретні; табличні; матричні; ранжування; графічні), а також показники оцінки за кількістю характеристик: (одиничні,; групові; інтегральні); за методом розрахунку (середніх величин; суми; співвідношення; індекси; експертних оцінок; бальної оцінки; інтервальної оцінки; ранжування), а також за критеріями конкурентоспроможності продукції. Для здійснення комплексної оцінки конкурентоспроможності продукції борошномельних підприємств запропоновано систему показників за розробленим переліком критеріїв (компонент): сталість, витратно-ціновий, ефективність, якість та відповідність стандартам, інноваційність; соціальна відповідальність виробника; екологічність; доступність та повноти інформації про продукт; репутація виробника; добросовісність конкуренції. Визначено етапи здійснення оцінки конкурентоспроможності, що враховують різноманіття її методів та показників та яка може бути адаптована у відповідності до завдань дослідження, доступної інформації, виду оцінки за обсягом критеріїв та (комплексна, часткова, експрес-оцінка).uk
dc.description.abstractThe article examines approaches to assessing the competitiveness of products of enterprises in the flour milling industry, summarizes and supplements the work of scientists on the components of competitiveness, in the composition of which it is proposed to take into account for the products of enterprises of the flour industry: sustainability, cost-price, efficiency, product quality and its compliance with standards, innovation; social responsibility of the manufacturer; environmental friendliness; availability and completeness of product information; reputation of the manufacturer; fair competition. It has been proven that competitiveness is a multi-component characteristic of products, business entity, region, industry, country, and also depends on factors of time and place, which lead to certain difficulties in its assessment. A review of scientific works on the assessment of competitiveness has been conducted and it is substantiated that in economic science and practice a single approach to measuring the level of competitiveness has not been formed, as well as regarding which method and list of indicators it is appropriate to evaluate the competitiveness of products. For the purpose of scientific systematization, the methods of assessing competitiveness were grouped by the object of assessment (methods of positioning, competitive advantages, competitiveness potential), by the method of presenting results (discrete; tabular; matrix; ranking; graphic), as well as assessment indicators by the number of characteristics: ( individual; group; integral); by the method of calculation (average values; sums; ratio; indices; expert evaluations; point evaluation; interval evaluation; ranking), as well as by the criteria of product competitiveness. In order to carry out a comprehensive assessment of the competitiveness of products of flour milling enterprises, a system of indicators is proposed based on a developed list of criteria (components): sustainability, cost-price, efficiency, quality and compliance with standards, innovativeness; social responsibility of the manufacturer; environmental friendliness; availability and completeness of product information; reputation of the manufacturer; fair competition. The stages of the evaluation of competitiveness are defined, which take into account the variety of its methods and indicators, and which can be adapted in accordance with the tasks of the research, available information, the type of evaluation by the scope of criteria and (comprehensive, partial, express evaluation).en
dc.languageen
dc.subjectконкурентоспроможністьuk
dc.subjectметоди оцінкиuk
dc.subjectконкурентні перевагиuk
dc.subjectконкурентний потенціалuk
dc.subjectконкурентоспроможність продукціїuk
dc.subjectпідприємства борошномельної галузіuk
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectassessment methodsen
dc.subjectcompetitive advantagesen
dc.subjectcompetitive potentialen
dc.subjectproduct competitivenessen
dc.subjectenterprises of the flour milling industryen
dc.titleMethodological bases for evaluating the competitiveness of products of enterprises in the flour industryen
dc.title.alternativeМетодичні основи оцінки конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної промисловості
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorБабаєв, І. О.uk
local.subject.sectionПроблеми розвитку економікиuk
local.sourceЖурнал стратегічних економічних дослідженьuk
local.source.number№ 6 (11)uk
local.identifier.doi10.30857/2786-5398.2022.6.2
local.subject.method0
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Журнал стратегічних економічних досліджень

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
JSED_2022_N6(11)_P017-031.pdf357,98 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.