Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25023
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОніщик, Юрій Віталійович-
dc.date.accessioned2023-11-09T10:39:02Z-
dc.date.available2023-11-09T10:39:02Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationОніщик Ю. В. Правове регулювання антикорупційної експертизи: міжнародні стандарти та досвід зарубіжних країн / Ю. В. Оніщик // Актуальні питання у сучасній науці. (Серія "Педагогіка", Серія "Право", Серія "Економіка", Серія "Державне управління", Серія "Техніка", Серія "Історія та археологія"). – 2023. – № 9 (15). – С. 520-530.uk
dc.identifier.issn2786-6300 Printuk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25023-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню особливостей правового регулювання антикорупційної експертизи в міжнародних актах та законодавстві зарубіжних країн. Встановлено, що вихідні положення міжнародних стандартів антикорупційної експертизи визначені у Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти транснаціональної організованої злочинності 2000 року та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції 2003 року. З’ясовано, що положення даних міжнародних документів є основою для створення універсальної системи запобігання корупції для держав-учасниць цих Конвенцій. Проаналізовано правове регулювання антикорупційної експертизи в таких країнах як Іспанія, Португалія, Польща, Німеччина, Швеція, Італія, Болгарія, Велика Британія, Хорватія, Литва, Киргизстан, Вірменія, Молдова, Нідерланди. Зроблено висновок, що у більшості зарубіжних країн порядок і правила оцінки проєктів нормативно-правових актів на корупціогенність спеціально не регулюються ні в регламентах парламентів, ні в постановах уряду, ні в актах правоохоронних органів. У деяких країнах (Іспанія, Португалія, Польща) в регламентах вищого законодавчого органу йдеться лише про можливість здійснення правової експертизи. Прикладами правового регулювання антикорупційної експертизи є законодавство таких країн як Литва, Киргизстан, Вірменія, Молдова, Нідерланди. Звернуто увагу на те, що у деяких країнах (Болгарія, Велика Британія, Хорватія) правове регулювання антикорупційної експертизи відсутнє і вимоги Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти транснаціональної організованої злочинності 2000 року та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції 2003 року не дотримано, що свідчить про відсутність інституту антикорупційної експертизи та не виконання міжнародних стандартів щодо запобігання корупції для держав-учасниць цих Конвенцій. Констатовано, що при формуванні законодавства у сфері запобігання корупції доцільно враховувати міжнародний та іноземний досвід правового регулювання антикорупційної експертизи і застосовувати його в межах стратегічних перспектив розвитку України. Виважене використання досвіду зарубіжних країн дозволить створити оптимальне уявлення про напрями вдосконалення правового регулювання антикорупційної експертизи в Україні.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the peculiarities of the legal regulation of anti-corruption expertise in international acts and the legislation of foreign countries. It has been established that the original provisions of the international standards of anti-corruption examination are defined in the 2000 United Nations Convention against Transnational Organized Crime and the 2003 United Nations Convention against Corruption. It was found that the provisions of these international documents are the basis for the creation of a universal corruption prevention system for the member states of these Conventions. The legal regulation of anti-corruption expertise in such countries as Spain, Portugal, Poland, Germany, Sweden, Italy, Bulgaria, Great Britain, Croatia, Lithuania, Kyrgyzstan, Armenia, Moldova, and the Netherlands was analyzed. It was concluded that in most foreign countries, the procedure and rules for assessing projects of normative legal acts for corruption are not specifically regulated either in the regulations of the parliaments, nor in the government resolutions, nor in the acts of law enforcement agencies. In some countries (Spain, Portugal, Poland), the regulations of the highest legislative body refer only to the possibility of conducting a legal examination. Examples of legal regulation of anti-corruption examination are the legislation of such countries as Lithuania, Kyrgyzstan, Armenia, Moldova, and the Netherlands. Attention is drawn to the fact that in some countries (Bulgaria, Great Britain, Croatia) there is no legal regulation of anti-corruption expertise and the requirements of the United Nations Convention against Transnational Organized Crime of 2000 and the United Nations Convention against Corruption of 2003 are not met, which indicates the absence of an institute of anti-corruption expertise and the non-fulfillment of international standards for the prevention of corruption for the member states of these Conventions. It was established that when forming legislation in the field of corruption prevention, it is expedient to take into account the international and foreign experience of legal regulation of anti-corruption expertise and apply it within the strategic prospects of Ukraine's development. Balanced use of the experience of foreign countries will allow to create an optimal idea of the directions for improving the legal regulation of anti-corruption expertise in Ukraine.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectантикорупційна експертизаuk
dc.subjectзапобігання корупціїuk
dc.subjectміжнародні стандартиuk
dc.subjectдосвід зарубіжних країнuk
dc.subjectправове регулюванняuk
dc.subjectanti-corruption expertiseuk
dc.subjectcorruption preventionuk
dc.subjectinternational standardsuk
dc.subjectexperience of foreign countriesuk
dc.subjectlegal regulationuk
dc.titleПравове регулювання антикорупційної експертизи: міжнародні стандарти та досвід зарубіжних країнuk
dc.title.alternativeLegal regulation of anti-corruption examination: international standards and experience of foreign countriesuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorOnishchyk, Yuriy-
local.subject.sectionПравознавствоuk
local.sourceАктуальні питання у сучасній науці. (Серія "Педагогіка", Серія "Право", Серія "Економіка", Серія "Державне управління", Серія "Техніка", Серія "Історія та археологія")uk
local.sourceCurrent issues in modern science (Series "History and archeology", Series "Pedagogy", Series "Law", Series "Economics", Series "Public administration", Series "Technique")uk
local.subject.facultyІнститут права та сучасних технологійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра приватного та публічного праваuk
local.identifier.doi10.52058/2786-6300-2023-9(15)-520-530uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра приватного та публічного права (ППП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Onishchuk_2023.pdf1,99 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.