Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25421
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГерасименко, О. Д.uk
dc.contributor.authorЧупріна, Н. В.uk
dc.contributor.authorДавиденко, І. В.uk
dc.contributor.authorЧуботіна, І. М.uk
dc.contributor.authorХоменко, В. К.uk
dc.contributor.authorКудревський, М. А.uk
dc.date.accessioned2024-01-17T23:24:34Z-
dc.date.available2024-01-17T23:24:34Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationАпсайклінг та мінімалізм як модні тренди помірного споживання продуктів моди [Текст] / О. Д. Герасименко, Н. В. Чупріна, І. В. Давиденко, І. М. Чуботіна, В. К. Хоменко, М. А. Кудревський // Art and Design. - 2023. - № 3 (23). - С. 101-120.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25421-
dc.description.abstractМетою дослідження є визначення основних проєктних практик становлення та реалізації концепції помірного споживання продуктів індустрії моди та екологічно орієнтованих методів створення модних продуктів у сегменті мас-маркету. Методологія дослідження базується на впровадженні комплексного підходу до визначення критеріїв поширення концепції помірного споживання в сучасній моді. Для характеристики основних принципів швидкої, повільної та стійкої моди здійснено порівняльний аналіз чинників функціонування визначених концепцій на сучасному ринку модного одягу. В роботі з джерелами первинної інформації (дизайнерські рішення моделей одягу провідних брендів модного одягу, варіанти застосування засобів композиційно-конструкторських рішень та декоративного оздоблення продуктів моди, характеристика функціональних властивостей продуктів моди різного асортименту та призначення) застосовано предметно-аналітичний, композиційний та стилістичний методи дослідження. В контексті здійснення структурованого аналізу проєктних практик помірного споживання застосовано компаративний метод аналізу літературної та візуальної інформації, що спирається на документальні джерела, модну фотографію та ілюстрацію (матеріали офіційних веб-сайтів, каталогів, показів моделей одягу дизайнерських брендів за темою дослідження). В роботі охарактеризовано відмінні риси концепції швидкої та повільної моди, помірного споживання продуктів моди. Наведено порівняльний аналіз формування цих концепцій у системі споживання продуктів моди. Сформульовано основні положення та напрями дизайн-діяльності для реалізації концепції повільної моди. Визначено принципи стійкої моди, що спонукають до становлення культури створення та споживання продуктів моди, зокрема модного одягу. Здійснено систематизацію підходів до впровадження принципів сталої моди в дизайн-діяльності в індустрії моди. Охарактеризовано стилістику мінімалізму як основу створення продуктів моди, що відповідають принципам концепції помірного споживання та довготривалої експлуатації модного одягу в сегменті мас-маркету. Сформульовано базові критерії впливу мінімалістичного підходу до створення продуктів моди на виробництво та споживання модного одягу. Визначено аспекти сталого розвитку дизайн-діяльності на основі впровадження мінімілістичного підходу до створення модного одягу. Охарактеризовано явище апсайклінгу та його значення для створення унікальних продуктів моди. Сформовано базові критерії виробництва продуктів моди засобами апсайклінгу. Охарактеризовано апсайклінг як метод проєктування та здійснення дизайн-діяльності. Наукова новизна результатів визначається обгрунтуванням засобів мінімалізму та апсайклінгу не лише як методами створення актуальних продуктів моди, а як проєктними підходами до поширення концепції помірного споживання та сталої моди у сучасній дизайн-діяльності. В роботі здійснено порівняльний аналіз основних принципів функціонування швидкої, повільної та стійкої моди як концепції помірного споживання продуктів моди в сегменті мас-маркету сучасної індустрії моди. Обґрунтовано, що мінімалістичний підхід до розробки та споживання модного одягу удосконалює культуру сталого розвитку ринку модного одягу. Практичне значення роботи полягає в визначенні основних засобів апсайкл-дизайну як методу створення унікальних продуктів моди та розробки моделей одягу різного призначення з підвищеними функціональними властивостями чи елементами трансформації. Обґрунтовано, що екологічно орієнтовані методи створення актуальних моделей одягу сприяють розробці актуальних проєктних образів та спонукають споживачів до впровадження помірного споживання продуктів моди у сегментів мас-маркету. Визначено, що найбільш доцільним для проєктування моделей одягу в цьому сегменті ринку можна вважати комбінування розмаїтих варіантів пропорційних та конструктивних рішень.uk
dc.description.abstractThe purpose of the research is to determine the main project practices of the formation and implementation of the concept of sustainable consumption of fashion industry products and ecologically oriented methods of creating fashion products in the mass market segment. The research methodology is based on the implementation of a comprehensive approach to determining the criteria for spreading the concept of sustainable consumption in modern fashion. To characterize the main principles of fast, slow and sustainable fashion, a comparative analysis of the factors of the functioning of certain concepts in the modern fashion clothing market was carried out. In working with sources of primary information (design solutions of clothing models of leading fashion clothing brands, application of means of compositional design solutions and decoration of fashion products, characteristics of functional properties of fashion products of various assortments and purposes), subject-analytical, compositional and stylistic research methods are applied. In the context of conducting a structured analysis of project practices of sustainable consumption, a comparative method of literary and visual information analysis is applied, based on documentary sources, fashion photography and illustration (materials from official websites, catalogs, fashion shows of designer brands on the topic of the study). The work characterizes the distinctive features of the concept of fast and slow fashion, sustainable consumption of fashion products. A comparative analysis of the formation of these concepts in the system of consumption of fashion products is presented. The main provisions and directions of design activities for the realization of the concept of slow fashion have been formulated. The principles of sustainable fashion are defined, which encourage the formation of a culture of creating and consuming fashion products, in particular, fashionable clothes. Systematization of approaches to the implementation of the principles of sustainable fashion in design activities in the fashion industry has been carried out. The style of minimalism is characterized as the basis for creating fashion products that meet the principles of the concept of sustainable consumption and long-term exploitation of fashionable clothes in the mass market segment. The basic criteria for the impact of a minimalist approach to creating fashion products on the production and consumption of fashionable clothes are formulated. Aspects of sustainable development of design activities based on the implementation of a minimalist approach to creating fashionable clothes are defined. The phenomenon of upcycling and its importance for the creation of unique fashion products are characterized. The basic criteria for the creating of fashion products by means of upcycling have been formed. Upcycling is characterized as a method of designing and carrying out design activities. The scientific novelty of the results is determined by the justification of the means of minimalism and upcycling not only as methods of creating relevant fashion products, but as project approaches to the spread of the concept of sustainable consumption and sustainable fashion in modern design activities. In the work, a comparative analysis of the main principles of the functioning of fast, slow and sustainable fashion as a concept of moderate consumption of fashion products in the mass market segment of the modern fashion industry is carried out. It is well-founded that a minimalist approach to the development and consumption of fashionable clothing improves the culture of sustainable development of the fashionable clothing market. The practical significance of the work consists in determining the main means of upcycle design as a method of creating unique fashion products and developing clothing models for various purposes with increased functional properties or elements of transformation. It is substantiated that ecologically oriented methods of creating clothing models contribute to the development of current project images and encourage consumers to introduce moderate consumption of fashion products in the mass market segment. It was determined that the most appropriate for designing clothing models in this segment of the market can be considered the combination of various options of proportional and constructive solutions.en
dc.languageuk
dc.subjectпродукт модиuk
dc.subjectдизайн одягуuk
dc.subjectшвидка модаuk
dc.subjectповільна модаuk
dc.subjectстійка модаuk
dc.subjectмас-маркетuk
dc.subjectапсайкл-дизайнuk
dc.subjectпроєктні практикиuk
dc.subjectстилістика мінімалізмуuk
dc.subjectмодний одягuk
dc.subjectмодний трендuk
dc.subjectресайклінгuk
dc.subjectіндустрія модиuk
dc.subjectдизайн-діяльністьuk
dc.subjectfashion producten
dc.subjectclothing designen
dc.subjectfast fashionen
dc.subjectslow fashionen
dc.subjectsustainable fashionen
dc.subjectmass marketen
dc.subjectupcycle designen
dc.subjectproject practicesen
dc.subjectminimalism styleen
dc.subjectfashion clothingen
dc.subjectfashion trenden
dc.subjectrecyclingen
dc.subjectfashion industryen
dc.subjectdesign activityen
dc.titleАпсайклінг та мінімалізм як модні тренди помірного споживання продуктів модиuk
dc.title.alternativeUpcycling and minimalism as fashion trends of sustainable consumption of fashion products
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorGerasymenko, O. D.en
local.contributor.altauthorChuprina, N. V.en
local.contributor.altauthorDavydenko, I. V.en
local.contributor.altauthorChubotina, I. M.en
local.contributor.altauthorKhomenko, V. K.en
local.contributor.altauthorKudrevsky, M. A.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 3 (23)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2023.3.9
local.subject.method0
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра мультимедійного дизайну (МД)
Art and Design
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
artdes_2023_N3_P101-120.pdf1,06 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.