Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26291
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorHanushchak-Yefimenko, L. M.en
dc.contributor.authorHalavska, Liudmylaen
dc.contributor.authorArabuli, Svitlanaen
dc.date.accessioned2024-04-15T14:04:47Z-
dc.date.available2024-04-15T14:04:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationHanushchak-Yefimenko L. M. The professional health of the teacher as the basis of the well-being of effective pedagogical activity and the guarantee of the development of social responsibility of the institution of higher education in the conditions of war = Професійне здоров'я викладача як основа благополуччя ефективної педагогічної діяльності та запорука розвитку соціальної відповідальності закладу вищої освіти в умовах війни [Текст] / L. M. Hanushchak-Yefimenko, L. Ye. Halavska, S. I. Arabuli // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2023. - № 6 (17). - С. 17-27.uk
dc.identifier.issn2786-5398-
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26291-
dc.description.abstractУ статті узагальнено теоретичні відомості щодо існуючої проблеми "професійного вигорання" викладачів закладів вищої освіти в умовах війни, факторів, що впливають на розвиток зазначеного синдрому. Обгрунтовано фактори, що впливають на професійне здоров’я викладача закладу вищої освіти; досліджено концепції вигорання; проаналізовано ключові ознаки розвитку синдрому професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти; сформовано особливості психології виробничого середовища викладача закладу вищої освіти для уникнення стресів; проаналізовано фактори, що впливають на формування синдрому професійного вигорання викладачів ЗВО. Доведено, що особливо гостро проблема профілактики феномену "емоційного професійного вигорання" постала саме в умовах війни, зважаючи на високотехнологічний час шалених швидкостей та глобально перенавантаженого інформаційного суспільства. Найбільш вразливими категоріями стали ті, чия професійна діяльність пов'язана з постійним спілкуванням з людьми (вихователі, вчителі, викладачі, психологи, соціальні працівники, управлінці-керівники, лікарі, священники, представники духівництва, журналісти тощо). Представники усіх цих професій перманентно мають виявляти високий рівень емпатії, толерантності, співчуття, позитивної емоційності, що частково, і призводить до синдрому "емоційного професійного вигорання". Обгрунтовано, що викладачі ЗВО потребують індивідуального психологічного консультування, відповідної корегуючої терапії, особистісного і професійного розвитку та профілактики синдрому "професійного вигорання". Актуальність проблеми зумовлена постійним зростанням вимог з боку суспільства до викладачів ЗВО. Високий рівень інтелектуального і психоемоційного напруження в умовах війни, нові організаційні вимоги, порушення режиму діяльності, відпочинку, сну та харчування, повторні довготривалі стресогенні ситуації, а також особистісні психовегетативні особливості призводять до зриву процесів психічної адаптації, розвитку, викликаних стресом, психосоматичних порушень, зокрема синдрому "емоційного професійного вигорання" викладачів ЗВО.uk
dc.description.abstractThe article summarizes theoretical information on the existing problem of "professional burnout" of teachers of higher education institutions in the conditions of war, factors affecting the development of this syndrome. Factors affecting the professional health of a teacher at a higher education institution are substantiated; the concept of burnout was studied; the key signs of the development of the syndrome of professional burnout of teachers of higher education institutions are analyzed; features of the psychology of the production environment of a teacher at a higher education institution were formed to avoid stress; the factors influencing the formation of the syndrome of professional burnout of teachers of higher education institutions were analyzed. It has been proven that the problem of prevention of the phenomenon of "emotional professional burnout" is particularly acute in wartime conditions, given the high-tech time of frantic speeds and a globally overloaded information society. The most vulnerable categories were those whose professional activity is connected with constant communication with people (educators, teachers, lecturers, psychologists, social workers, managers-managers, doctors, priests, representatives of the clergy, journalists, etc.). Representatives of all these professions must permanently show a high level of empathy, tolerance, compassion, positive emotionality, which partly leads to the syndrome of "emotional professional burnout". It is well-founded that higher education teachers need individual psychological counseling, appropriate corrective therapy, personal and professional development, and prevention of the "professional burnout" syndrome. The relevance of the problem is due to the constant growth of demands from the society to teachers of higher education institutions. A high level of intellectual and psycho-emotional stress in the conditions of war, new organizational requirements, violations of the regime of activity, rest, sleep and nutrition, repeated long-term stressful situations, as well as personal psychovegetative features lead to disruption of the processes of mental adaptation, development caused by stress, psychosomatic disorders, in particular syndrome of "emotional professional burnout" of teachers of higher education institutions.en
dc.languageen-
dc.subjectзаклади вищої освітиuk
dc.subjectемоційно професійне вигоранняuk
dc.subjectінтелектуальне і психоемоційне напруженняuk
dc.subjectнауково-педагогічні працівникиuk
dc.subjectблагополуччяuk
dc.subjectпсихологічне вигоранняuk
dc.subjectстресостійкістьuk
dc.subjectinstitutions of higher educationen
dc.subjectemotional professional burnouten
dc.subjectintellectual and psychoemotional stressen
dc.subjectscientific and pedagogical workersen
dc.subjectwell-beingen
dc.subjectpsychological burnouten
dc.subjectstress resistanceen
dc.titleThe professional health of the teacher as the basis of the well-being of effective pedagogical activity and the guarantee of the development of social responsibility of the institution of higher education in the conditions of waren
dc.title.alternativeПрофесійне здоров'я викладача як основа благополуччя ефективної педагогічної діяльності та запорука розвитку соціальної відповідальності закладу вищої освіти в умовах війни-
dc.typeArticle-
local.contributor.altauthorГанущак-Єфіменко, Л. М.uk
local.contributor.altauthorГалавська, Л. Є.uk
local.contributor.altauthorАрабулі, С. І.uk
local.subject.sectionМодернізація освітиuk
local.sourceЖурнал стратегічних економічних дослідженьuk
local.source.number№ 6 (17)uk
local.identifier.doi10.30857/2786-5398.2023.6.2-
local.subject.method0-
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра підприємництва та бізнесу (ПБ)
Журнал стратегічних економічних досліджень
Кафедра технології моди (ТМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
JSED_2023_N6(17)_P017-027.pdf396,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.