Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26533
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГапон-Байда, Людмила Володимирівна-
dc.contributor.authorДеркач, Тетяна Михайлівна-
dc.date.accessioned2024-05-09T12:50:05Z-
dc.date.available2024-05-09T12:50:05Z-
dc.date.issued2024-04-30-
dc.identifier.citationГапон-Байда Л. В. Формування проєктної компетентності у майбутніх фахівців творчих спеціальностей / Л. В. Гапон-Байда, Т. М. Деркач // Фізико-математична освіта. – 2024. – Т. 39, № 2. – С. 20-28.uk
dc.identifier.issn2413-1571 (print)uk
dc.identifier.issn2413-158X (online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26533-
dc.description.abstractФормування проєктної компетентності у студентів освітньо-професійної програми "Графічний дизайн" досліджено в процесі експериментального навчання, в ході якого студенти вивчали та опановували елементи дизайн-проєкту. Дослідження проведено на базі Інституту комп’ютерно-інформаційних технологій та дизайну за участю студентів другого курсу спеціальності 022 Дизайн ("Графічний дизайн"). Експериментальне навчання було інтегровано в поточний освітній процес в межах дисципліни "Дизайн-проєктування". Воно складалося з лекційних і практичних занять та було сфокусовано на виконання проєктів "Розробка особистого знаку/логотипу" та "Розробка логотипу друкованого видання". Опанування кожним елементом проєктування визначалося за допомогою оцінки програмних результатів для кожного елементу та заняття. Навчання за методом проєктів студентів творчих спеціальностей сприяло поєднанню наукової, творчої та технологічної складових у творчих проєктах студентів, що в свою чергу полегшило формування проєктної компетентності. Під час формувального експерименту респонденти продемонстрували успішне опанування різних елементів дизайн-проєкту на рівні 80-92% на відміну від констатувального етапу, де опанування складало 22,9-70,7%. На 47-63,3% підвищились показники для елементів тривале дослідження (ТД), рефлексія/вдумливість (РВ), критика/перегляд (КП), на 10-36% – для елементів складна проблема/питання (СП), автентичність/справжність (АС), студентський голос (СГ), публічний продукт (ПП). Успішність засвоєння елементів дизайн-проєкту залежала від застосування спеціальних методів їх формування та кількості присвячених їм занять. Однакова кількість занять по різному вплинула на успішність елементів СП, ТД, АС, КП, ПП від 80%-90,3%. Рівень сприйняття елементу КП є помітно нижчим (80%), що залежить від методів формування та кількості приділених занять. Авторська методика формування проєктної компетентності у студентів творчих спеціальностей шляхом вивчення та опанування елементів дизайн-проєкту виявилася успішною і може бути рекомендована до упровадження. Подальші дослідження ми зорієнтовуємо на оволодіння студентами творчих спеціальностей елементу-дизайну Критика/Перегляд.uk
dc.description.abstractThe formation of project competence among students of the educational and professional program "Graphic Design" was investigated in experimental training, during which students studied and mastered design project elements. The research was conducted at the Institute of Computer and Information Technologies and Design, with the participation of second-year students in specialty 022 Design ("Graphic Design"). Experimental learning has been integrated into the current educational process in the "Design and Projection" discipline. It consisted of lectures and practical classes and was focused on implementing the projects "Development of a personal sign/logo" and "Development of a printed edition logo." Mastery of each design element was determined by evaluating program results for each component and lesson. Studying according to the project method of students of creative specialties contributed to combining scientific, innovative, and technological elements in students' creative projects. That activity did facilitate project competence. During the formative experiment, the respondents demonstrated mastery of various design project elements at 80-92%, in contrast to the ascertainment stage, where the mastery was 22.9-70.7%. The scores for the elements of long-term research (LT), reflection/thoughtfulness (RT), and critique/review (CR) increased by 47-63.3%, and for the elements of complex problem/question (CQ), authenticity/reality (AR), student voice (SV), and public product (PP) by 10-36%. The success of mastering the design project elements depended on using special methods of forming them and the number of classes devoted to them. The same number of classes differently influenced SP, TD, AS, CP, and PP, ranging from 80%-90.3%. The CR element's perception level is significantly lower (80%), which depends on the formation methods and the number of assigned classes. The author's methodology of project competence forming among students of the educational and professional program "Graphic Design" based on a design project has proven successful and can be recommended for implementation. We focus further research on mastering the Critique/Review element by students of those specialties.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectтворчі спеціальностіuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectграфічний дизайнuk
dc.subjectметод проєктівuk
dc.subjectелементи дизайн-проєктуuk
dc.subjectетапи проєктуванняuk
dc.subjectзворотній зв'язокuk
dc.subjectкритикаuk
dc.subjectскладові проєктної компетентностіuk
dc.subjectcreative specialtiesuk
dc.subjectprofessional educationuk
dc.subjectgraphic designuk
dc.subjectproject methoduk
dc.subjectdesign project elementsuk
dc.subjectdesign stagesuk
dc.subjectfeedbackuk
dc.subjectcritiqueuk
dc.subjectcomponents of project competenceuk
dc.titleФормування проєктної компетентності у майбутніх фахівців творчих спеціальностейuk
dc.title.alternativeFormation of project competence for future professionals of creative specialitiesuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorHapon-Baida, Liudmyla-
local.contributor.altauthorDerkach, Tetiana-
local.subject.sectionСоціально-гуманітарні наукиuk
local.sourceФізико-математична освітаuk
local.sourcePhysical and Mathematical Educationuk
local.subject.facultyФакультет хімічних та біофармацевтичних технологійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра промислової фармаціїuk
local.identifier.doi10.31110/fmo2024.v39i2-03uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра промислової фармації (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2024_Гапон-Байда_Деркач_фіз_мат_осв.pdfосновна стаття4,35 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.