Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27056
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБойко, В. І.uk
dc.date.accessioned2024-08-15T00:39:49Z-
dc.date.available2024-08-15T00:39:49Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationБойко В. І. Роль пленерних виставкових проєктів у розвитку сучасного пейзажного реалізму в Україні [Текст] / В. І. Бойко // Art and Design. - 2024. - № 2 (26). - С. 102-109.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27056-
dc.description.abstractМета статті – дослідження явища сучасних пленерних виставок та аналізу їхнього впливу на формування тенденцій пейзажного жанру в реалістичному живописі України. Методологія роботи передбачає використання історико-хронологічного методу, класифікації, мистецтвознавчого аналізу та узагальнення. Теоретико-мистецтвознавчий підхід дав змогу проаналізувати матеріали, дотичні до теми дослідження. У статті привернуто увагу до вітчизняних пленерно-виставкових проєктів, які з кожним роком стають все більш затребуваними серед художників та шанувальників їхньої діяльності. Серед них виокремлено наступні: виставка "Пленерний живопис»" (м. Львів); виставка Молодіжного об’єднання закарпатських художників (м. Ужгород); Всеукраїнський мистецький пленер "Хортиця крізь віки" (м Запоріжжя); пленер та звітна виставка "Мікіндівські пленери" (м. Умань Черкаської обл.); мистецький пленер "Культурна мозаїка" (м. Київ); Міжнародний мистецький пленер "Кращий художник/The best artist"» (м. Вінниця); пленерна виставка "Бартка" (м. Коломия Івано-Франківської обл.); колективна виставка пленерного живопису "Світ очима художників" (м. Київ); Софійський пленер (м. Київ). Наукова новизна полягає в тому, що вперше сучасний український живопис реалістичного напрямку (а саме, пейзажний жанр) проаналізовано в контексті впливу на нього вітчизняних пленерів останніх років і художніх виставок як їхніх підсумкових етапів. Проведене дослідження дає змогу констатувати, що на сьогодні в Україні участь художників у колективних пленерах та подальших підсумкових виставках-презентаціях пленерних художніх творів є одним із чинників, які розвивають напрям реалізму в образотворчому мистецтві. А також, дають змогу продемонструвати спектр загальних тенденцій в живописі й графіці в Україні.uk
dc.description.abstractThe purposes of the article are to study the phenomenon of modern plein-air exhibitions and analyze their impact on the formation of trends in the landscape genre in Ukrainian realistic painting. The methodology of the research involves the following methods – the historical-chronological method, classification, art analysis, and generalization. The theoretical-artistic approach has given an opportunity to analyse the materials, related to the research topic. The scientific novelty of the research is the analysis of modern Ukrainian painting in the realistic direction (namely, the landscape genre) under the influence of the national plein airs and art exhibitions of the beginning of the XXI century. The article pays attention to domestic open-air exhibition projects, which have become popular among artists and fans of their works. The author highlights the following projects: the exhibition "Plenary Painting" (Lviv); the exhibition of the Youth Association of Transcarpathian Artists (Uzhhorod); All-Ukrainian art plein air "Khortytsia through the ages" (Zaporizhia); report exhibition "Mikindiv plein airs" (Uman, Cherkasy region); artistic plein air "Cultural Mosaic" (Kyiv); International art plein air "The Best Artist" (Vinnytsia); open-air exhibition "Bartka" (Kolomia, Ivano-Frankivsk region); collective exhibition of plein-air painting "The World through the Eyes of Artists" (Kyiv); Sofia Plein Air (Kyiv). The research allows us to state that today in Ukraine, the participation of artists in collective plein-air exhibitions and final exhibitions-presentations of plein-air works of art is one of the factors that develop the direction of realism in the fine arts. In addition, they demonstrate the spectrum of general trends in painting and graphics in Ukraine.en
dc.languageuk
dc.subjectпленерuk
dc.subjectпленерна виставкаuk
dc.subjectпленерно-виставковий проєктuk
dc.subjectреалізмuk
dc.subjectреалістичний живописuk
dc.subjectпейзажuk
dc.subjectplein airen
dc.subjectplein air exhibitionen
dc.subjectrealismen
dc.subjectrealistic paintingen
dc.subjectandscapeen
dc.titleРоль пленерних виставкових проєктів у розвитку сучасного пейзажного реалізму в Україніuk
dc.title.alternativeThe role of the plein-air exhibition projects in the development of modern landscape realism in Ukraine
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorBoiko, V.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 2 (26)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2024.2.10
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2024_N2_P102-109.pdf607,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.