Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27093
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТарасенко, О. С.uk
dc.date.accessioned2024-08-16T22:34:09Z-
dc.date.available2024-08-16T22:34:09Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationТарасенко О. С. Моделювання зв'язку між попитом на освітні послуги та рейтингом ЗВО у Webometrics Ranking of World Universities [Текст] / О. С. Тарасенко // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2024. - № 1 (18). - С. 8-20.uk
dc.identifier.issn2786-5398
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27093-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню залежності попиту на освітні послуги закладів вищої освіти (ЗВО) з боку абітурієнтів в період вступної кампанії від позицій ЗВО в міжнародному рейтингу Webometrics Ranking of World Universities. Усвідомлюючи вимоги до освіти в умовах глобальних викликів та військової агресії з боку російської федерації, завдання у сфері підготовки нової генерації фахівців, здатних забезпечити відновлення України в повоєнному періоді, українські університети стали на шлях реформ, орієнтованих на надання освітніх послуг європейського рівня відповідно до сучасних потреб економіки і суспільства. В той же час, українські ЗВО опинилися перед новими загрозами – втрати науково-педагогічних працівників, студентів та потенційних абітурієнтів внаслідок посилення міграційних процесів у більш безпечні регіони та країни. За таких умов збереження потенціалу української системи вищої освіти залежить від здатності як на рівні керівництва ЗВО, так і на рівні управління системою вищої освіти загалом здійснити необхідні перетворення в короткостроковій і довгостроковій перспективі для досягнення належного рівня конкурентоспроможності як на вітчизняному, так і світовому ринку освітніх послуг. З огляду на це визначено, що рейтинги конкурентоспроможності, які є відображенням ефективності освітньої та наукової діяльності університетів, водночас, слугують орієнтиром для абітурієнтів при виборі професії і ЗВО для її здобуття. Методи дослідження, які знайшли застосування в даній праці: системний підхід, узагальнення, аналіз, синтез, кореляційно-регресійний аналіз, моделювання. Представлено результати аналізу рейтингових позицій українських університетів в QS, ТОП-200 Україна, рейтингу за версією британської агенції "Times Higher Education", Webometrics Ranking of World's Universities, Scopus. З використанням кореляційно-регресійного аналізу та комп’ютерної програми IBM SPSS Statistics було виявлено наявність щільного зв’язку між кількістю заяв, поданих до ЗВО, і рейтинговими позиціями досліджуваних університетів у Webometrics Ranking of World Universities. Встановлено, що варіація кількості заяв абітурієнтів більш, ніж на 50 % залежить від варіації їх позицій в рейтингу Webometrics Ranking of World's Universities для вибірки за даними 2018 року і 2023 років. На основі аналізу переваг і недоліків даного рейтингу зроблено висновки про можливості використання побудованої аналітичної моделі зв’язку.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to studying the dependence of the demand for educational services of institutions of higher education (IHE) by applicants during the admission campaign on the position of the IHE in the international Webometrics Ranking of World Universities. Ukrainian universities have embarked on a path of reforms aimed at providing European-level educational services in line with the current needs of the economy and society, aware of the need for education in the context of global challenges and military aggression by the Russian Federation, and the task of training a new generation of specialists capable of ensuring Ukraine's post-war recovery. At the same time, increased migration to safer regions and countries has exposed Ukrainian institutions of higher education to new threats – the loss of academic staff, students and potential applicants. Under these conditions, the ability of both higher education management and the higher education system as a whole to implement the necessary short and long-term transformations to achieve an appropriate level of competitiveness in the domestic and global education market will be crucial to maintaining the potential of the Ukrainian higher education system. Against this background, it is stated that competitiveness rankings, which reflect the effectiveness of the educational and research activities of universities, serve at the same time as a guide for applicants when choosing a profession and a higher education institution to pursue it. Systematic approach, generalization, analysis, synthesis, correlation and regression analysis, modelling are the research methods used in this paper. The article presents the results of analysis of Ukrainian universities' rankings in QS, TOP-200 Ukraine, British agency Times Higher Education's ranking, Webometrics Ranking of World's Universities, Scopus. With the help of correlation and regression analysis and IBM SPSS Statistics software, the author has demonstrated the existence of a close relationship between the number of applications to higher education institutions and the ranking positions of the universities studied in the Webometrics Ranking of World Universities. For the samples of 2018 and 2023, it has been established that the variation in the number of applications submitted by applicants depends on the variation in their positions in the Webometrics Ranking of World's Universities. Conclusions on the possibilities of using the developed analytical model of communication are drawn based on the analysis of the advantages and disadvantages of this ranking.en
dc.languageuk
dc.subjectрейтинги конкурентоспроможності університетівuk
dc.subjectпопит на освітні послугиuk
dc.subjectвступна кампаніяuk
dc.subjectлогарифмічна модель залежностіuk
dc.subjectuniversity competitiveness rankingen
dc.subjectWebometrics Ranking of World's Universitiesen
dc.subjectdemand for educational servicesen
dc.subjectadmission campaignen
dc.subjectlogarithmic dependency modelen
dc.titleМоделювання зв'язку між попитом на освітні послуги та рейтингом ЗВО у Webometrics Ranking of World Universitiesuk
dc.title.alternativeModelling the relationship between demand for educational services and the institution's position in the Webometrics Ranking of World Universities
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorTarasenko, O. S.en
local.subject.sectionМодернізація освітиuk
local.sourceЖурнал стратегічних економічних дослідженьuk
local.source.number№ 1 (18)uk
local.identifier.doi10.30857/2786-5398.2024.1.1
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Журнал стратегічних економічних досліджень

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
JSED_2024_N1(18)_P008-020.pdf348,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.