Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31897
Назва: Features of the organization of practice acquirer of higher education in universities of Ukraine in the conditions of the war and post-war period
Інші назви: Особливості організації практики здобувачів вищої освіти у ЗВО України в умовах війни та поствоєнний період
Автори: Kyrylko, Natalia
Ключові слова: organization of practical training
complex practice
experimental pilot project
higher education applicants
educational programs
center of complex practice
scientific and pedagogical workers
організація практичного навчання
комплексна практика
експериментальний пілотний проєкт
здобувачі вищої освіти
освітні програми
центр комплексної практики
науково-педагогічні працівники
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Kyrylko Natalia. Features of the organization of practice acquirer of higher education in universities of Ukraine in the conditions of the war and post-war period / N. Kyrylko // Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. – 2025. – Вип. 23. – С. 191–196. – DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.23.22.
Source: Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка.
Короткий огляд (реферат): The main goal of the research carried out in the article is the analysis of the effectiveness of various types of practices (educational, industrial, pre-diploma, and scientific-pedagogical) and recommendations for the development of a pilot project of comprehensive practice for students of higher education, as a more active tool in obtaining practical skills and gaining experience when familiarizing with the future specialty. The study is based on the analysis of the functional capabilities of the necessary complex of practical tools and for the implementation of this project, taking into account the conditions of the martial law in Ukraine. The research methodology involves evaluating the possibilities of involving 1st-5th year secondary school graduates as the main performers of all stages of the pilot project. After conducting a scientific study and comparing the completion of various types of practices by students of higher education, the author obtained the following results.It is proposed to create a Center for Comprehensive Practice for students in the 1st-5th year of all specialties and special education at the university, where project options were proposed, with the aim of uniting higher education applicants regardless of course of study and educational program or specialty. Such a pilot project has prospects in the future for accelerating the recruitment of professional personnel by employers for production enterprises or in the organization of various structures and forms of ownership. The practical significance of the research carried out in the article is that in the conditions of the war and the post-war period, destructive phenomena occur in the labor market - a mismatch between demand, qualifications and offers between industries. Therefore, it is worth noting that the students of higher education practically feel the importance of their chosen specialties, and on the part of highly professional specialists and employers, the acceleration of the search for the necessary professional personnel, which will be oriented to effective long-term cooperation in today's conditions for the restoration and further functioning of business structures.
Головною метою дослідження, яке проведено у статті є аналіз ефективності різних видів практик (навчальної, виробничої, переддипломної і науково-педагогічної) та рекомен¬дації щодо розробки пілотного проєкту комплексної практики здобувачів вищої освіти, як більш активного інструменту в отриманні практичних навичок та набуття досвіду при ознайомленні з майбутньою спеціальністю. Дослідження базується на аналізі функціональ¬них можливостей необхідного набору практичного інструментарію та для впровадження даного проєкту з урахуванням умов воєнного стану в Україні. Методика дослідження перед-бачає оцінювання можливостей залучення здобувачів ЗВО 1–5 курсів, як основних виконавців всіх етапів пілотного проєкту задля збільшення сконцентрованості та активізації щодо найбільш досконалого практичного освоєння обраних спеціальностей та освітніх програм. Також покладена відповідальність за виконання студентами всіх курсів пілотного проєк¬ту з комплексної практики в якості супроводу, наставництва і контролю безпосередньо на науково-педагогічних працівників ЗВО та експертів, ключових стейкголдерів, провідних фахівців і роботодавців. Провівши наукове дослідження та порівняння проходження різних видів практик здобувачами вищої освіти автор отримав наступні результати. Запропо¬новано у закладі вищої освіти створити Центр проходження комплексної практики сту¬дентів (ЦПКПС) 1–5 курсів всіх спеціальностей та ОП. В даному ЦПКПС запропонувати декілька видів проєктів, в яких основною метою є об’єднаність здобувачів вищої освіти не залежно від їх курсу навчання та освітньої програми чи спеціальності. Позитивним також є те, що такий пілотний проєкт має перспективу в майбутньому задля прискорення набору роботодавцями професійного персоналу на виробничі підприємства або в організації різних структур та форм власності. Практична значущість дослідження проведеного в статті полягає в тому, що в умовах війни та повоєнний період виникають деструктивні явища на ринку праці – невідповідність між попитом, кваліфікацією та пропозиціями між галузя¬ми. Тому варто зауважити, що з боку здобувачів вищої освіти практично відчувається вся важливість обраних спеціальностей, а з боку високопрофесійних спеціалістів та робото¬давців прискорення пошуку необхідного професійного персоналу, який буде зорієнтований на ефективну довгострокову співпрацю в умовах сьогодення для відновлення та подальшого функціонування підприємницьких структур.
DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.23.22
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31897
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра управління та смарт-інновацій
ISSN: 2708-0366(print); 2708-0374(online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра менеджменту (МН)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ХДАЕУ_Таврійський науковий вісник_№23-2025 (фаховий)-191-196.pdf1,07 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.