Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8129
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЧмутова, І. М.uk
dc.contributor.authorАндрійченко, Ж. О.uk
dc.date.accessioned2017-11-16T10:56:07Z-
dc.date.available2017-11-16T10:56:07Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationЧмутова І. М. Аналіз світових моделей управління вищою освітою у контексті забезпечення автономії ВНЗ [Текст] / І. М. Чмутова, Ж. О. Андрійченко // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2017. - № 4 (113). - C. 14-23.uk
dc.identifier.issn2413-0117
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8129-
dc.description.abstractУ статті систематизовано міжнародний досвід використання моделей зовнішнього управління у вищій освіті, узагальнено їх переваги та обмеження, а також розроблено рекомендації щодо української моделі управління. Охарактеризовано державну, самоврядну та ринкову моделі управління вищою освітою на основі трьох основних рис: взаємодії ринкових сил, держави та академічної олігархії. Відстежено зв’язок між моделями зовнішнього управління вищою освітою та рівнями організаційної автономії ВНЗ у країнах Європи. З огляду на необхідність посилення автономії ВНЗ України та забезпечення балансу між інституційними свободами та наглядом у сфері вищої освіти, запропоновано доповнити існуючу державну модель параметрами моделі самоврядування, яка передбачає наявність окремого органу з питань фінансування вищої освіти, та створити незалежний орган для здійснення планування і бюджетування.uk
dc.description.abstractВ статье систематизирован международный опыт использования моделей внешнего управления в высшем образовании, обобщены их преимущества и ограничения, а также разработаны рекомендации относительно украинской модели управления. Охарактеризованы государственная, саморегулируемая и рыночная модели управления высшим образованием на основе трех основных черт: взаимодействия рыночных сил, государства и академической олигархии. Отслежена связь между моделями внешнего управления высшим образованием и уровнями организационной автономии вузов в странах Европы. С учетом необходимости усиления автономии вузов Украины и обеспечения баланса между институциональными свободами и надзором в сфере высшего образования, предложено дополнить существующую государственную модель параметрами модели самоуправления, которая предусматривает наличие отдельного органа по вопросам финансирования высшего образования, и создать независимый орган для осуществления планирования и бюджетирования.ru
dc.description.abstractThe article systematizes the world experience of implementing external governance models in higher education, summarizes their advantages and limitations, and develops recommendations for the Ukrainian governance model. The state, self-regulating and market models of higher education governance have been characterized by the three main features: interaction between market forces, the state and academic oligarchy. The relationship between models of higher education external governance and levels of organizational autonomy of higher education institutions in European countries was tracked. Taking into account the need to strengthen the autonomy of Ukrainian universities and ensure a balance between institutional freedom and supervision in the field of higher education, it was proposed to supplement the existing state model with features of self-regulating model that provides for a separate body for higher education financing and create an independent body for planning and budgeting.en
dc.languageuk
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectexternal governanceen
dc.subjectinternal governanceen
dc.subjecthigher education institution (university)en
dc.subjectautonomyen
dc.subjectвысшее образованиеru
dc.subjectвнешнее управлениеru
dc.subjectвнутреннее управлениеru
dc.subjectвысшее учебное заведение (ВУЗ)ru
dc.subjectавтономияru
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectзовнішнє управлінняuk
dc.subjectвнутрішнє управлінняuk
dc.subjectвищий навчальний заклад (ВНЗ)uk
dc.subjectавтономіяuk
dc.titleАналіз світових моделей управління вищою освітою у контексті забезпечення автономії ВНЗuk
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorChmutova, I. M.en
local.contributor.altauthorAndriichenko, Zh. O.en
local.contributor.altauthorЧмутова, И. Н.ru
local.contributor.altauthorАндрейченко, Ж. О.ru
local.subject.sectionМодернізація освітиuk
local.sourceВісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні наукиuk
local.source.number№ 4 (113)uk
local.subject.method0
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Вісник КНУТД

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
V113_P014-023.pdf243,58 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.