Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23817
Название: | Pedagogical skills in higher education institutions |
Другие названия: | Педагогічна майстерність у вищій школі |
Авторы: | Yufereva, O. V. Derkach, Tetiana |
Ключевые слова: | pedagogy didactics higher education pedagogical process educational paradigms learning models curriculum practice pedagogical professionalism teaching profession professionalism knowledge professional role behavior professional ethics philosophy teaching style learning styles P. Felder B. Soloman Staffordshire evaluation Grasha-Riechmann model index of learning styles Felder-Silverman's questionnaire ILS pedagogical theories learning theories herbatianism new London group Behaviorist learning theories cognitivism constructivism social learning theory experiential learning theory educational technology distance learning blended learning remote learning learning strategies teaching strategies webinars teachers' qualifications student-centered learning theoretical background student-centered activities active learning pre-class activities writing activities discussion-based activities small group learning activities problem-based learning project-based learning investigative case-based learning student self-regulated learning scenario-based learning decision-tree scenarios competency-based education innovative teaching Fishbowl adult learning lecture lecture tools flipped classroom lecture method cognitive perspective learning in small groups seminar small seminar classes symposium interactive teaching interactive learning effective lecture handouts worksheet visual thinkers lecture handout assessment high-quality learning outcomes diagnostic assessment cognitive diagnostic assessment traditional assessment tools testing tests short-answer tests multiple-choice tests essay assessment cycle performance assessment portfolio assessment methods marking grading as an assessment procedure holistic assessment analytic assessment rubric forms of evaluation contextualized decontextualized types of feedback good feedback practice effective teaching polemics |
Дата публикации: | 2023 |
Издательство: | Kyiv National University of Technology and Design |
Библиографическое описание: | Yufereva O. V. Pedagogical skills in higher education institutions : textbook / O. V. Yufereva, T. M. Derkach. – Kyiv : KNUTD, 2023. – 288 p. |
Краткий осмотр (реферат): | The textbook outlines the fundamentals of the basic educational course "Pedagogical Skills in Higher Education Institutions" for higher education applicants at the educational and scientific level of "Doctor of Philosophy." The course systematizes graduate students’ knowledge in the pedagogical and psychological cycle. It helps to integrate them with the knowledge acquired while studying professional disciplines. The textbook's content is structured according to the discipline's curriculum. It contains theoretical material and practical tasks aimed at mastering: the essence of the professional activity of a teacher of a higher school; technologies for the development and self-development of personal and professional qualities; features of pedagogical communication, pedagogical aesthetics, ethics, and culture of the teacher. The manual analyzes various pedagogical situations, examples of solving pedagogical problems, etc. The textbook is applicable to graduate students and teachers of higher education institutions. У навчальному посібнику викладено основи базового навчального курсу "Педагогічна майстерність у вищій школі" для здобувачів вищої освіти освітньо-наукового рівня "доктор філософії". Курс систематизує знання аспіранта з дисциплін психолого-педагогічного циклу та допомагає інтегрувати їх із знаннями, отриманими під час вивчення фахових дисциплін. Зміст посібника структуровано відповідно до навчальної програми дисципліни. Він містить теоретичний матеріал та практичні завдання, спрямовані на засвоєння: сутності професійної діяльності; технологій розвитку та саморозвитку особистісних і професійних якостей; особливостей педагогічного спілкування, естетики, етики та культури викладача вищої школи. Проаналізовано різноманітні педагогічні ситуації, наведено приклади розв’язання педагогічних задач тощо. Навчальний посібник призначений для аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23817 |
Faculty: | Факультет мистецтв і моди Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну Кафедра промислової фармації |
ISBN: | 978-617-7763-16-0 |
Располагается в коллекциях: | Навчально-методичні видання Кафедра промислової фармації (ПФ) Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
PSHEI_2023_NP.pdf | 8,43 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.