Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23817
Название: Pedagogical skills in higher education institutions
Другие названия: Педагогічна майстерність у вищій школі
Авторы: Yufereva, O. V.
Derkach, Tetiana
Ключевые слова: pedagogy
didactics
higher education
pedagogical process
educational paradigms
learning models
curriculum practice
pedagogical professionalism
teaching
profession
professionalism
knowledge
professional role
behavior
professional ethics
philosophy
teaching style
learning styles
P. Felder
B. Soloman
Staffordshire evaluation
Grasha-Riechmann model
index of learning styles
Felder-Silverman's questionnaire
ILS
pedagogical theories
learning theories
herbatianism
new London group
Behaviorist learning theories
cognitivism
constructivism
social learning theory
experiential learning theory
educational technology
distance learning
blended learning
remote learning
learning strategies
teaching strategies
webinars
teachers' qualifications
student-centered learning
theoretical background
student-centered activities
active learning
pre-class activities
writing activities
discussion-based activities
small group learning activities
problem-based learning
project-based learning
investigative case-based learning
student self-regulated learning
scenario-based learning
decision-tree scenarios
competency-based education
innovative teaching
Fishbowl
adult learning
lecture
lecture tools
flipped classroom
lecture method
cognitive perspective
learning in small groups
seminar
small seminar classes
symposium
interactive teaching
interactive learning
effective lecture handouts
worksheet
visual thinkers
lecture handout
assessment
high-quality learning outcomes
diagnostic assessment
cognitive diagnostic assessment
traditional assessment tools
testing
tests
short-answer tests
multiple-choice tests
essay
assessment cycle
performance assessment
portfolio
assessment methods
marking
grading as an assessment procedure
holistic assessment
analytic assessment
rubric
forms of evaluation
contextualized
decontextualized
types of feedback
good feedback practice
effective teaching
polemics
Дата публикации: 2023
Издательство: Kyiv National University of Technology and Design
Библиографическое описание: Yufereva O. V. Pedagogical skills in higher education institutions : textbook / O. V. Yufereva, T. M. Derkach. – Kyiv : KNUTD, 2023. – 288 p.
Краткий осмотр (реферат): The textbook outlines the fundamentals of the basic educational course "Pedagogical Skills in Higher Education Institutions" for higher education applicants at the educational and scientific level of "Doctor of Philosophy." The course systematizes graduate students’ knowledge in the pedagogical and psychological cycle. It helps to integrate them with the knowledge acquired while studying professional disciplines. The textbook's content is structured according to the discipline's curriculum. It contains theoretical material and practical tasks aimed at mastering: the essence of the professional activity of a teacher of a higher school; technologies for the development and self-development of personal and professional qualities; features of pedagogical communication, pedagogical aesthetics, ethics, and culture of the teacher. The manual analyzes various pedagogical situations, examples of solving pedagogical problems, etc. The textbook is applicable to graduate students and teachers of higher education institutions.
У навчальному посібнику викладено основи базового навчального курсу "Педагогічна майстерність у вищій школі" для здобувачів вищої освіти освітньо-наукового рівня "доктор філософії". Курс систематизує знання аспіранта з дисциплін психолого-педагогічного циклу та допомагає інтегрувати їх із знаннями, отриманими під час вивчення фахових дисциплін. Зміст посібника структуровано відповідно до навчальної програми дисципліни. Він містить теоретичний матеріал та практичні завдання, спрямовані на засвоєння: сутності професійної діяльності; технологій розвитку та саморозвитку особистісних і професійних якостей; особливостей педагогічного спілкування, естетики, етики та культури викладача вищої школи. Проаналізовано різноманітні педагогічні ситуації, наведено приклади розв’язання педагогічних задач тощо. Навчальний посібник призначений для аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23817
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Кафедра промислової фармації
ISBN: 978-617-7763-16-0
Располагается в коллекциях:Навчально-методичні видання
Кафедра промислової фармації (ПФ)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
PSHEI_2023_NP.pdf8,43 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.