Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24988
Назва: Нормативно-правове забезпечення розвитку освіти в Україні
Інші назви: Regulatory and legal ensurance of education development in Ukraine
Автори: Денисенко, Віталіна Миколаївна
Гладуш, Ірина Анатоліївна
Ключові слова: освіта
інклюзивне навчання
законодавство
розвиток
фінансування
education
inclusive education
legislation
development
financing
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Денисенко В. М. Нормативно-правове забезпечення розвитку освіти в Україні / В. М. Денисенко, І. А. Гладуш // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – 2022. – Вип. 55, Том 1. – С. 259-263.
Source: Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
Humanities science current issues : Interuniversity collection of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University Young Scientists Research Papers
Короткий огляд (реферат): Україна – незалежна держава з яскравим історичним минулим, багатою культурою та розвиненою освітньою сферою. У статті визначено основне нормативно-правове забезпечення, яке посприяє подальшому розвитку освіти в категорії навчання під час особливих умов (поширення коронавірусної хвороби COVID-19, вторгнення Російської Федерації на територію Україні) та інклюзивного навчання. Право на освіту є одним із фундаментальних прав, яке закріплене у різноманітних законодавчих актах, конвенціях, міжнародних договорах, тобто дане право повинно бути, незважаючи на виникнення різних обставин. З настанням вищезазначених ускладнень учасники освітнього процесу втратили розуміння алгоритму дій щодо навчання, адже наявні недоліки нормативно-правового забезпечення. Галузь освіти прагне адаптуватися до нових умов, спираючись на сучасне законодавство та світові стандарти. Пріоритетним завданням майбутнього є модернізація освіти відповідно сучасних міжнародних вимог. Аналіз досліджень в цій сфері дозволив виявити певну законодавчу проблематику, яка негативно впливає на подальший розвиток освіти в Україні та знижує ефективність фінансування щодо цієї сфери. На основі наведених прикладів в статті та запропонованих рішень можна запобігти виникненню прогалин у законодавстві, забезпечити відповідне отримання знань та навичок. Належне нормативно-правове забезпечення є передумовою успішного розвитку в сфері освіти та фундаментом подальшого співробітництва з іншими країнами світу для отримання та використання міжнародного досвіду. Визначено роль Міністерства освіти і науки у формуванні методичних рекомендацій та навчальних програм. Коротко висвітлені особливості інклюзивного та дистанційного навчання, їх результати, недоліки та запропоновано введення доповнень до нормативно-правових актів стосовно вищезазначених видів освіти.
Ukraine is an independent state with a bright historical past, a rich culture and a developed educational sphere. The article defines the main regulatory and legal ensuring that will contribute to the further development of education in the category of education during special conditions (the spread of the coronavirus disease COVID-19, the invasion of the Russian Federation into the territory of Ukraine) and inclusive education. The right to education is one of the fundamental rights, which is enshrined in various legislative acts, conventions, and international treaties, that is, this right must exist, despite the occurrence of various circumstances. With the onset of the above-mentioned complications, the participants of the educational process lost their understanding of the algorithm of actions related to education, because there are shortcomings in the regulatory and legal support. The education industry strives to adapt to new conditions, relying on modern legislation and world standards. The priority task of the future is the modernization of education in accordance with modern international requirements. The analysis of research in this area made it possible to identify certain legislative issues that negatively affect the further development of education in Ukraine and reduce the effectiveness of funding in this area. On the basis of the examples given in the article and the proposed solutions, it is possible to prevent the occurrence of gaps in the legislation, to ensure the appropriate acquisition of knowledge and skills. Adequate regulatory and legal support is a prerequisite for successful development in the field of education and the foundation for further cooperation with other countries of the world for obtaining and using international experience. The role of the Ministry of Education and Science in the formation of methodological recommendations and educational programs is determined. The features of inclusive and distance education, their results, shortcomings are briefly highlighted, and the introduction of additions to the normative legal acts regarding the above-mentioned types of education is proposed
DOI: 10.24919/2308-4863/55-1-42
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24988
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ-ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ-РОЗВИТКУ-ОСВІТИ-В-УКРАЇНІ.pdfНОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ769,82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.