Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25094
Название: Педагогічна діагностика обдарованості з проєктної творчості у здобувачів освітніх рівнів
Другие названия: Pedagogical diagnostics of the gift of project creativity in educational level acquisitioners
Авторы: Тименко, Володимир Петрович
Крикун, Ольга Миколаївна
Ключевые слова: педагогічна діагностика
проєктна творчість
дизайн-обдарованість
неперервна дизайн-освіта
освітні рівні
pedagogical diagnostics
design creativity
design giftedness
continuous design education
educational levels
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Тименко В. П. Педагогічна діагностика обдарованості з проєктної творчості у здобувачів освітніх рівнів / В. П. Тименко, О. М. Крикун // Освіта та розвиток обдарованої особистості : щоквартальний науково-методичний журнал. – 2023. – № 1 (88), I квартал. – С. 95-100.
Source: Освіта та розвиток обдарованої особистості
Education and Development of Gifted Personality
Краткий осмотр (реферат): Актуальність статті полягає у виокремленні педагогічної діагностики обдарованості до проєктної творчості як особливої потреби здобувачів усіх освітніх рівнів в умовах цифрового суспільства. Сформульовано розуміння автором сутності проєктно-творчої обдарованості, що позначено поняттям "дизайн-обдарованість"; теоретико-методичні засади педагогічної діагностики проєктно-творчої (дизайн-творчої) обдарованості у здобувачів освіти різних рівнів; пролегомени теорії "інформаційно-енергетичної потрійності творчо обдарованого єства" як методологічного підґрунтя для проєктування вчителем-дизайнером освітнього середовища, що є сприятливим для визрівання проєктно-творчої обдарованості учнів. Описано досвід функціонування авторської наукової школи наукової школи "Неперервна дизайн-освіта як наукова і навчально-методична проблема". У таблиці конкретизовано завдання педагогічної діагностики дизайн-обдарованості в навчально-методичному забезпеченні здобувачів рівня повної загальної середньої освіти. Зазначено, що розвивальний компонент із психолого-педагогічної діагностики розроблено і впроваджено в навчально-методичному забезпеченні всіх рівнів неперервної дизайн-освіти. Особливу увагу приділено педагогічній діагностиці дизайн-обдарованості, системно поданій в експериментальному навчально-методичному посібнику "Кнауф-дизайн/Knauf-design" для закладів професійної (професійно-технічної) дизайн-освіти, профільних ліцеїв, коледжів і технікумів. Зазначено, що окрім навчально-методичних проблем, розв’язанню наукових проблем неперервної дизайн-освіти сприяють статті з педагогічного дизайну, практичного й емоційного інтелектів, оприлюднені автором в "Енциклопедії освіти" (2022 р.); педагогами-дизайнерами захищено дисертації з різних проблем розвитку дизайн-освіти усіх освітніх рівнів, більшість яких зорієнтовано науково-педагогічними працівниками на технологічну дизайн-освіту.
The relevance of the article lies in highlighting the pedagogical diagnosis of giftedness for project creativity as a special need of students of all educational levels in the conditions of a digital society. The author's understanding of the essence of design-creative giftedness is formulated, which is denoted by the concept of "design-giftedness"; theoretical and methodological principles of pedagogical diagnosis of project-creative (design-creative) giftedness in students of various levels of education; prolegomena of the theory of "information-energy triplicity of a creatively gifted being" as a methodological basis for the design of an educational environment by a teacher-designer, favourable for the maturation of the design-creative giftedness of students. The experience of the functioning of the author's scientific school of the scientific school "Continuous design education as a scientific and educational and methodological problem" is described. The table specifies the task of pedagogical diagnosis of design giftedness in the educational and methodological support of those who have completed general secondary education. It is noted that the developmental component of psychological-pedagogical diagnostics has been developed and implemented in the educational and methodological provision of all levels of continuous design education. Special attention is paid to the pedagogical diagnosis of design giftedness, systematically presented in the experimental educational and methodological manual "Knauf-design/Knauf-design" for professional (vocational and technical) design education institutions, specialized lyceums, colleges and technical schools. It is noted that, in addition to educational and methodological problems, articles on pedagogical design, practical and emotional intelligence, published by the author in the "Encyclopedia of Education" (2022), contribute to the solution of scientific problems of continuous design education. Dissertations on various problems of development of design education at all educational levels were defended by teacher-designers, most of which were oriented by scientific and pedagogical workers to technological design education.
DOI: 10.32405/2309-3935-2023-1(88)-95-100
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25094
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Department: Кафедра мультимедійного дизайну
ISSN: 2309-3935
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра мультимедійного дизайну (МД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Тименко_В.П._Крикун_О.М.pdf468,92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.