Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10461
Название: Коммуникативно-функциональная типология коммерческих наименований
Другие названия: Комунікативно-функціональна типологія комерційних назв
Communicative and functional typology of commercial names
Авторы: Синявская, О. Е.
Ключевые слова: коммерческая номинация
коммуникативно-функциональный аспект
иллокутивная функция
мотивированные и немотивированные наименования
комерційна номінація
комунікативно-функціональний аспект
ілокутивна функція
мотивовані і немотивовані найменування
commercial names
communicative and functional aspect
illocutionary function
motivated and unmotivated names
Дата публикации: 2018
Библиографическое описание: Синявская О. Е. Коммуникативно-функциональная типология коммерческих наименований / О. Е. Синявская // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія : Філологія. – 2018. – Т. 21, № 1. – С. 27-37.
Source: Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія : Філологія
Visnyk of Kyiv National Linguistic University. Series Philology
Vìsnik Kyiivs`koho nacional`noho linhvisty`chnoho universy`tetu. Seriia Filolohiia
Краткий осмотр (реферат): Статья посвящена анализу коммерческих наименований в коммуникативно-функциональном аспекте и разработке их типологии. Материалом для исследования послужили названия продуктов потребления (напитков и кондитерских изделий). Основная задача и специфика коммерческого наименования заложена в его иллокутивной функции, «с помощью которой номинатор выполняет поставленные перед ним коммуникативные намерения». По характеру этой функции в речевом акте присвоения названия можно выделить мотивированные и немотивированные виды коммерческих наименований. К мотивированным названиям относятся отобъектные, отсубъектные и отадресатные номинации. Немотивированные коммерческие наименования можно разделить на символические и фантазийные. Анализ современных номинаций дает возможность выделить в качестве наиболее продуктивного отадресатный тип наименований.
Стаття присвячена аналізу комерційних найменувань у комунікативно-функціональному аспекті та розробці їхньої типології. Постійне збільшення кількості найменувань товарів і потреба нових ефективних номінацій сприяє тому, що поряд з вивченням таких традиційних для лінгвістики пластів ономастики, як антропонімія і топонімія, актуалізується напрямок комерційної номінації, об’єктом якої є імена комерційної сфери. У роботі виконано такі завдання: проаналізовано специфіку комунікативно-функціонального підходу при аналізі імен комерційної сфери; виділено та описано основні типи комерційних найменувань згідно з їхньою ілокутивною функцією; визначено найбільш продуктивні типи комерційних найменувань. Матеріалом для дослідження стали назви продуктів споживання (напоїв та кондитерських виробів). Дослідження виконано з використанням методів функціонального аналізу, аналізу лексичних та семантичних відношень, прагматичного аналізу. З’ясовано, що основне завдання та специфіка комерційної назви закладені в її ілокутивній функції, за допомогою якої номінатор виконує поставлені перед ним комунікативні завдання. За характером цієї функції в мовленнєвому акті найменування можна виокремити мотивовані та немотивовані різновиди комерційних назв. До мотивованих належать відсуб’єктні, відоб’єктні та відадресатні найменування. Відоб’єктні комерційні номінації створюються внаслідок мовленнєвого акту, ілокутивною функцією якого є передача інформації про об’єкт найменування. Відсуб’єктні комерційні номінації створюються внаслідок мовленнєвого акту, ілокутивною функцією якого є передача інформації про суб’єкта, що стосується товару. Відадресатні комерційні номінації створюються внаслідок мовленнєвого акту, ілокутивною функцією якого є апеляція безпосередньо до адресата – потенційного споживача товару. Немотивовані комерційні назви можна поділити на символічні та фантазійні. Символічні комерційні номінації створюються внаслідок мовленнєвого акту, ілокутивна функція якого полягає в привласненні товару позначення в ролі умовного знаку. Фантазійні комерційні номінації створюються внаслідок мовленнєвого акту, ілокутивна функція якого полягає у створенні найменувань з домінуванням плану вираження. Аналіз сучасних комерційних назв дозволяє вважати найбільш продуктивним відадресатний вид найменувань.
The paper focuses on the analysis of commercial names in communicative-functional aspect and development of their typology. Constant spreading of the commercial names of goods and need for development of the new effective nominations promotes that along with studying of such kinds of onomastics, traditional for linguistics, as anthroponym and toponym, is updated the direction of a commercial names, which for a long time were on the periphery of scientific research. The paper aims at the systematization and description of the main types of commercial names in communicative and functional aspect. The purpose of the work provides fulfilling the following tasks: to analyse specifics of communicative and functional approach in the analysis of names of the commercial sphere; to allocate and describe the main types of commercial names according to the illocutionary function which is carried out by them; to define the most productive types of commercial names. The names of drinks and confectionery have been chosen as the material for analysis. The research is made grounded on the method of functional analysis, lexical and semantic interrelations, pragmatic analysis. The main objective and specifics of the commercial name is put in his illocutionary function, by means of which the nominator carries out the communicative intentions put before him. By the character of this function in the speech act of assignment of the name, it is possible to allocate motivated and unmotivated types of commercial names. The object-, subject and addressee names belong to motivated names. Unmotivated commercial names can be divided in symbolic and fantasy. The analysis of the modern nominations gives the chance to allocate the most productive addressee names. The orientation of modern commercial names on tastes and preferences of the target consumer is confirmed also by the analysis of their linguistic criteria.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10461
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу
ISSN: 2415-7333
2311-0821
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
article.pdfосновной текст426,99 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.