Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12216
Назва: Естетико-гармонійне формоутворення у проектуванні одягу спеціального призначення: історичний розвиток, тенденції
Автори: Колосніченко, О. В.
Пашкевич, К. Л.
Остапенко, Н. В.
Ключові слова: одяг спеціального призначення
уніформа
художньо-композиційне формоутворення
гармонізація форми
асортиментний ряд
одежда специального назначения
униформа
художественно-композиционное формообразование
гармонизация формы
ассортиментные ряды
special purpose clothes
uniform
artistic and compositional shaping
form harmonization
product lines
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Колосніченко О. В. Естетико-гармонійне формоутворення у проектуванні одягу спеціального призначення: історичний розвиток, тенденції [Текст] / О. В. Колосніченко, К. Л. Пашкевич, Н. В. Остапенко // Art and Design. - 2018. - № 3 (03). - С. 75-84.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто сучасний одяг спеціального призначення як багатогранне явище проектної культури, яке потребує глибокого дослідження. Використано компаративний та історичний методи; застосовано аксіологічний підхід для дослідження семантики систем символів в практиці сучасного дизайну. Використано системний підхід для аналізу композиційного формоутворення уніформи як частини культурно-історичного процесу. Виконано аналіз розвитку форм та визначено основні завдання естетико-гармонійного формотворення в дизайн-ергономічному проектуванні одягу спеціального призначення. Наукова новизна полягає у систематизації теоретичних праць щодо закономірностей формоутворення та "мислення формою" у художньому проектуванні одягу. Досліджено засоби організації композиції в художній творчості та дизайні, проблематики їх співвідношення, основних визначень дизайну. Запропоновано біонічний підхід як засіб формування системи "людина – одяг спеціального призначення – навколишнє середовище". В результаті проведення наукових досліджень визначено основні підходи щодо розгляду уніформи як художньо-мистецького об'єкту, якій має історичні витоки, розвиток, поступове удосконалення форм, кольорів, знаків розрізнення. Запропоновано шляхи прогнозованої візуалізації форм у системі символів сучасного дизайну одягу спеціального призначення.
В статье рассмотрена современная одежда специального назначения как многогранное явление проектной культуры, требующее глубоко изучения. Использованы компаративный и исторический методы; применен аксиологический подход для исследования семантики систем символов в практике современного дизайна. Использован системный подход для анализа композиционного формообразования униформы как составляющей культурно-исторического процесса. Проведен анализ развития форм и определены основные задания эстетико-гармонического формообразования в дизайн-эргономическом проектировании одежды специального назначения. Научная новизна заключается в систематизации теоретических работ касательно закономерностей формообразования и "мышления формой" в художественном проектировании одежды. Исследованы средства организации композиции в художественном творчестве и дизайне, проблематика их соотношений, основных определений дизайна. Предложен бионический подход как средство формирования системы "человек – одежда специального назначения – окружающая среда". В результате проведения научных исследований определены основные подходы касательно рассмотрения униформы как художественно-искусствоведческого объекта, обладающего историческими истоками, развитием, постепенным усовершенствованием форм, цветов, знаков отличия. Предложены пути прогнозируемой визуализации форм в системе символов современного дизайна одежды специального назначения.
The article considers contemporary clothing of special purpose as a diversified phenomenon of a design culture requiring intensive study. Comparative and historical methods have been used; an axiological approach has been used to study the symbol system semantics in modern design. A systematic approach has been used to analyze the compositional formation of the uniform as part of the cultural and historical process. The analysis of the form development has been made and the main tasks of aesthetic and harmonic formation in the ergonomic design of special-purpose clothing have been determined. Scientific novelty consists in the systematization of theoretical works on the regularities of shaping and "form thinking" in the artistic clothing design. The means of composition arrangement in artwork and design, their correlation problems, main definitions of design have been explored. The bionic approach has been proposed as a means of the system forming "man – special clothing – environment". As a result of scientific research, the main approaches to considering the uniform as an artistic object, which has historical sources, development, gradual improvement of forms, colors, distinction signs have been determined. The visualization of forms in the modern design symbol system of special purpose clothes has been offered.
DOI: 10.30857/2617-0272.2018.3.7
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12216
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра ергономіки і дизайну
Кафедра мистецтва та дизайну костюма
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design
Кафедра моди та стилю (МС)
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2018_N3_P075-084.pdf396,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.