Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12219
Назва: Сучасні напрями забезпечення та розвитку професійного навчання на ринку освітніх послуг
Автори: Ганущак, Г. Т.
Ключові слова: професійне навчання
ринок праці
ринок освітніх послуг
робоча сила
інноваційні освітні технології
профессиональное обучение
рынок труда
рынок образовательных услуг
рабочая сила
инновационные образовательные технологии
vocational training
labour market
education services market
workforce
innovative educational technologies
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Ганущак Г. Т. Сучасні напрями забезпечення та розвитку професійного навчання на ринку освітніх послуг [Текст] / Г. Т. Ганущак // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2018. - № 3 (123). - С. 8-21.
Source: Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено проблемні питання щодо пошуку методів зниження масштабів безробіття за рахунок активного підвищення рівня зайнятості населення на діючих і на знову створюваних високоефективних робочих місцях. Доведено, що одним із найважливіших напрямів зниження соціальної напруги в суспільстві, підтримки шукачів роботи виступає розвиток новаторської системи професійної підготовки та перепідготовки безробітних, що здатна взяти на себе реінтеграцію суб’єктів навчання до трудової діяльності, активізацію взаємодії всіх учасників соціального діалогу, а також проведення моніторингу ринку праці в професійно-кваліфікаційному розрізі. Доведено, що одним із заходів подолання диспропорції між попитом та пропозицією на ринку праці є професійне навчання осіб, які тимчасово залишились без роботи. В результаті дослідження визначено, що нагальною потребою в Україні є формування нових взаємовідносин у царині «ринок праці – ринок освітніх послуг», драйверами яких мають стати професійне навчання під конкретні замовлення роботодавців; якісний моніторинг потреб у робочих місцях; посилення вимог до професійної компетентності фахівців, координації та відповідності обсягу та напрямів підготовки та перепідготовки фахівців з урахуванням прогностичних тенденцій розвитку ринку праці. Представлено результати аналізу щодо організації професійного навчання безробітних та стану ринку послуг з професійного навчання в Україні. Доведено, що існуюча система організації та імплементації модульної технології професійного навчання в навчальному процесі дає змогу інтерактивно вирішувати проблеми регулювання ринку праці, реалізації державної політики зайнятості, розвитку професійного навчання безробітних, впровадження в процес їх перенавчання інноваційних освітніх технологій.
В статье исследованы проблемные вопросы по поиску методов снижения масштабов безработицы за счет активного повышения уровня занятости населения на действующих и на вновь создаваемых высокоэффективных рабочих местах. Доказано, что одним из важнейших направлений снижения социальной напряженности в обществе, поддержки соискателей выступает развитие новаторской системы профессиональной подготовки и переподготовки безработных, способной взять на себя реинтеграцию субъектов обучения к трудовой деятельности, активизацию взаимодействия всех участников социального диалога, а также проведение мониторинга рынка труда в профессионально-квалификационном разрезе. Определено, что одной из мер преодоления диспропорции между спросом и предложением на рынке труда является профессиональное обучение лиц, которые временно остались без работы. В результате исследования установлено, что сегодня в Украине насущной необходимостью является формирование новых взаимоотношений в области «рынок труда – рынок образовательных услуг», драйверами которых должны стать профессиональное обучение под конкретные заказы работодателей; качественный мониторинг потребностей в рабочих местах; ужесточение требований к профессиональной компетентности специалистов, координации и соответствия объема и направлений подготовки и переподготовки специалистов с учетом прогностических тенденций развития рынка труда. Представлено результаты анализа по организации профессионального обучения безработных и состояния рынка услуг по профессиональному обучению в Украине. Доказано, что существующая система организации и имплементации модульной технологии профессионального обучения в учебном процессе позволяет интерактивно решать проблемы регулирования рынка труда, реализации государственной политики занятости, развития профессионального обучения безработных, внедрения в процесс их переобучения инновационных образовательных технологий.
The paper provides insights to the challenging issues of searching for methods to reduce unemployment by drastic increase in employment capacity in the current and newly created highperformance workplaces. It is argued that the development of innovative paradigm of professional training and retraining of unemployed, associated with reintegration of training participants into working career along with promoting the interaction between all the actors of a social discourse and monitoring of the labour market in the context of professional qualifications, should become a critical guidance to reduce social tension in society and maintain an active job seekers support. It is emphasized that vocational training of temporarily unemployed is one of effective actions to overcome the imbalance between supply and demand on the labour market. The research findings have revealed that at present Ukraine is facing a critical need for building new relationships in the labour market and the market of education services domains, the drivers of which should be customized vocational training against specific orders of employers; qualitative monitoring of workplace needs; strict requirements to professional competences of graduates; coordination and compliance of the content and area of training and retraining programmes with the predictive trends for labour market development. The paper also presents the results of the analysis on the vocational training for the unemployed and the condition of the vocational training market in Ukraine. It is proved that the current module-based technology implementation in the process of vocational training allows offering interactive solutions to respond to labour market challenges, enhance government employment policy, facilitate the development of vocational training for the unemployed, and take full advantage of using innovative technologies in the process of their retraining.
DOI: 10.30857/2413-0117.2018.3.1
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12219
ISSN: 2413-0117
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Вісник КНУТД

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
V123_P008-021.pdf1,09 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.