Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12587
Назва: Національні традиції як основа підготовки фахівців з дизайну одягу
Автори: Ніколаєва, Т. В.
Шафранська, Т. В.
Ніколаєва, Т. І.
Ключові слова: дизайн-проектування
методологія дизайну
національна культура
етнохудожні характеристики
дизайн-освіта
дизайн-проектирование
методология дизайна
национальная культура
этнохудожественные характеристики
дизайн-образование
design-projestion
methodology design
national culture
ethno-artistic characteristics
design-education
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Ніколаєва Т. В. Національні традиції як основа підготовки фахівців з дизайну одягу [Текст] / Т. В. Ніколаєва, Т. В. Шафранська, Т. І. Ніколаєва // Art and Design. - 2019. - № 1 (05). - С. 140-149.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): Стаття включає матеріали дослідження науково-методичних основ підготовки фахівців в галузі дизайну та художнього моделювання костюма з метою підвищення якості освіти студентів спеціальностей творчого спрямування, виховання естетичного смаку, національної самосвідомості та культури творення. В проведенні наукових досліджень використано методи літературно-аналітичного, структурного та морфологічного аналізу, методи класифікації складових елементів професійних компетентностей в дизайн-освіті майбутніх фахівців творчого спрямування, що сприятиме безпосередній реалізації перспективних проектів дизайнерів одягу в творчості та культурному просторі своєї країни. Встановлено, що національна культура є основою творчої діяльності в різних галузях мистецтва та дизайну. Визначено, що процеси глобалізації, характерні для сучасного суспільства, вимагають осмислення проблем національного відродження, відображення прояву рис національної культури в сучасному дизайні, зокрема дизайні одягу. Методологія дизайну стає важливою складовою сучасної культури і веде до значних змін в складі естетичних характеристик предметного середовища. Включення складових національної культури та етнодизайну в процес дизайн-освіти дає можливість формування креативного фахового проектно-образного мислення майбутніх дизайнерів одягу. Визначено, що узагальнення творчих принципів дизайну приводить до уніфікації характеристик предметно-просторового середовища існування людини в умовах різних національних культур, нівелювання цікавих та багатих етнохудожніх традицій. Встановлено, що національне мистецтво може бути генератором нових ідей в галузі дизайну одягу. Виявлено структуру та класифіковано елементи національних та етнохудожніх традицій, які доцільно включати до переліку компетентностних характеристик майбутніх фахівців в галузі дизайну одягу. Надано рекомендації щодо формування творчого фахового мислення в дизайн-освіті майбутніх дизайнерів, визначено аспекти побудови проектної діяльності студентів на основі вивчення традицій національного декоративного мистецтва та розвитку креативного проектно-образного мислення.
Статья включает материалы исследования научно-методических основ подготовки специалистов в области дизайна и художественного моделирования костюма с целью повышения качества образования студентов специальностей творческого направления, воспитания эстетического вкуса, национального самосознания. Использованы методы литературно-аналитического, структурного и морфологического анализа, методы классификации составляющих элементов профессиональных компетенций в дизайн-образовании будущих специалистов творческого направления, что будет способствовать непосредственной реализации перспективных проектов дизайнеров одежды в творчестве и культурном пространстве своей страны. Установлено, что национальная культура является основой творческой деятельности в различных областях искусства и дизайна. Определено, что процессы глобализации, характерные для современного общества, требуют осмысления проблем национального возрождения, отображения проявления черт национальной культуры в современном дизайне, в частности дизайне одежды. Включение составляющих национальной культуры и этнодизайна в процесс дизайн-образования дает возможность формирования креативного профессионального проектно-образного мышления будущих дизайнеров одежды. Установлено, что обобщение творческих принципов дизайна приводит к унификации характеристик предметно-пространственной среды обитания человека в условиях различных национальных культур, нивелированию интересных и богатых этнохудожественных традиций. Национальное искусство может быть генератором новых идей в области дизайна одежды. Выявлена структура и классифицированы элементы национальных и этнохудожественных традиций, которые целесообразно включать в перечень компетентностных характеристик будущих специалистов в области дизайна одежды. Представлены рекомендации по формированию творческого профессионального мышления в дизайн-образования будущих дизайнеров, определены аспекты построения проектной деятельности студентов на основе изучения традиций национального декоративного искусства и развития креативного проектно-образного мышления.
The article includes materials of the research of scientific and methodical bases of training specialists in the field of design and costume design, in order to improve the quality of education of students of the specialty of creative direction, the education of aesthetic taste, national consciousness. In research are used scientific research methods of the literary-analytical, structural and morphological analysis, the method classification of the components of professional competences in the field of education and education the faculties of creative direction, which promote the implementation promising projects of designers of clothing in the country's artistic and cultural space. As a result of research work, it has been established that national culture is the basis of creative activity in various fields of art and design. It is determined that the processes of globalization characteristic of modern society require understanding of the problems of national revival, reflection of the manifestation of the features of national culture in modern design, in particular, the design of clothing. Design methodology becomes an important part of contemporary culture and leads to significant changes in the aesthetic characteristics of the subject environment. The inclusion of the components of national culture and ethno design in the educational design process enables the creation of creative professional design thinking of future designers of clothing. It is determined that the generalization of creative principles of design leads to the unification of the characteristics of the subject spatial environment of human existence in the conditions of different national cultures, leveling interesting and rich ethno-artistic traditions. It has been established that national art can be the generator of new ideas in the field of design of clothing. The structure and classification of elements of national and ethno-artistic traditions are revealed. It is expedient to include in the list of competency characteristics of future specialists in the field of design of clothing. The recommendations on the formation of creative professional thinking in the design education of future designers are presented, the aspects of designing the students' work on the basis of studying the traditions of national decorative art and the development of creative design-thinking thinking are defined.
DOI: 10.30857/2617-0272.2019.1.12
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12587
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мистецтва та дизайну костюма
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2019_N1_P140-149.pdf817,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.