Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14740
Назва: Оцінювання кадрового забезпечення системи освіти: регіональний аспект
Інші назви: Assessing the staffing level in the area of education: regional aspect
Оценивание кадрового обеспечения системы образования: региональный аспект
Автори: Власюк, Т. М.
Ключові слова: кадрове забезпечення системи освіти
регіональна концентрація працівників
навантаження на одну вакансію в освіті
рух кадрів в освіті
кадровое обеспечение системы образования
региональная концентрация работников
нагрузка на одну вакансию в образовании
движение кадров в образовании
staffing in the area of education
regional concentration of employees
load per vacancy in education
employee movement in education
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Власюк Т. М. Оцінювання кадрового забезпечення системи освіти: регіональний аспект [Текст] / Т. М. Власюк // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2019. - № 4 (137). - С. 8-21.
Source: Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки
Короткий огляд (реферат): У статті проведено оцінювання кадрового забезпечення системи освіти України за такими напрямами: динаміка чисельності науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти України ІІІ–ІV рівня акредитації та їх концентрація за регіонами, динаміка показників діяльності аспірантури та докторантури та концентрація здобувачів наукового ступеня за регіонами; структура (питома вага) штатних працівників закладів освіти в загальній структурі зайнятості за видами економічної діяльності; показники руху кадрів у системі освіти України. Всебічне комплексне оцінювання кількісного і якісного складу кадрового потенціалу є актуальним, оскільки відображає стан і тенденції розвитку системи освіти. За результатами проведеного оцінювання визначено, що кількість науково-педагогічних працівників у закладах освіти за роками має тенденцію до скорочення, також зменшується чисельність працівників, які мають науковий ступінь та вчене звання. Негативною тенденцією є також зменшення чисельності аспірантів та докторантів за період, що аналізується. Визначено, що найбільша концентрація кадрів, задіяних у системі вищої освіти, спостерігається в місті Києві, Харківській, Львівській, Дніпропетровській та Одеській областях. Аналіз руху кадрів у сфері освіти показав, що у 2018 році інтенсивність прибуття кадрів перевищує інтенсивність їх вибуття, що є позитивною тенденцією, яка сприяє зменшенню навантаження на одну вакансію. З метою збереження та посилення кадрового потенціалу рекомендується: зменшити навчальне навантаження науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що стало б стимулом для більш якісної їх реалізації як науковців; створювати галузеві кластери із залученням суб’єктів освітньої діяльності, що сприятиме збільшенню фінансування на наукові дослідження і технічні розробки; активізувати залучення працівників закладів вищої освіти до міжнародних наукових програм, конкурсів на отримання грантів та стипендій, що сприятиме підвищенню академічної мобільності та обміну досвіду працівників системи освіти із зарубіжними партнерами.
В статье оценено кадровое обеспечение системы образования Украины по таким направлениям: динамика численности научно-педагогических работников высших учебных заведений Украины III–IV уровня аккредитации и их концентрация по регионам; динамика показателей деятельности аспирантуры и докторантуры и концентрация соискателей учёной степени по регионам; структура (удельный вес) штатных работников учреждений образования в общей структуре занятости по видам экономической деятельности; показатели движения кадров в системе образования Украины. Всестороннее комплексное оценивание количественного и качественного состава кадрового потенциала является актуальным, поскольку отображает состояние и тенденции развития системы образования. По результатам проведённого оценивания определено, что количество научно-педагогических работников в учреждениях образования по годам имеет тенденцию к сокращению, также уменьшается численность работников, имеющих учёную степень и учёное звание. Негативной тенденцией является также уменьшение численности аспирантов и докторантов за анализируемый период. Определено, что наибольшая концентрация кадров, задействованных в системе высшего образования, сосредоточена в городе Киеве, Харьковской, Львовской, Днепропетровской и Одесской областях. Анализ движения кадров в сфере образования показал, что в 2018 году интенсивность их прибытия превышает интенсивность выбытия, что является положительной тенденцией и способствует уменьшению нагрузки на одну вакансию. С целью сохранения и усиления кадрового потенциала рекомендуется: уменьшить учебную нагрузку научно-педагогических работников учреждений высшего образования, что стало бы стимулом для более качественной их реализации как учёных; создавать отраслевые кластеры с привлечением субъектов образовательной деятельности, что будет способствовать увеличению финансирования на научные исследования и технические разработки; активизировать привлечение работников учреждений высшего образования к участию в международных научных программах, конкурсах на получение грантов и стипендий, что будет способствовать повышению академической мобильности и обмена опытом работников системы образования с зарубежными партнёрами.
This article provides an assessment of the staffing level in Ukraine’s education system by the following criteria: number of academic and teaching staff dynamics for higher education institutions of Ukraine (III–IV accreditation levels) and their concentration by regions; the dynamics of postgraduate and doctoral programs performance indicators and research degree students concentration by regions; the structure (the ratio) of full-time employees in the area of education against the overall employment structure by types of business activity; employee movement indicators in Ukraine’s education system. A comprehensive integrated assessment of quantitative and qualitative dimensions of human resources is critical in terms of reflecting the current state and trends in the education system development. Based on the evaluation results, it is revealed that the number of academic and teaching staff in education institutions tends to decrease over the years, as well as the number of employees having research degrees and academic ranks. The negative downward trend has also been observed in the number of postgraduate students in the analyzed period. It is reported that the highest concentration of personnel engaged in higher education is observed in the city of Kyiv, Kharkiv, Lviv, Dnipropetrovsk and Odessa regions. The Analysis of employee movement in the education sector showed that in 2018, the intensity of education staff inflow exceeded the intensity of its outflow, which is a positive trend that contributes to reducing the load per vacancy. To retain and enhance the staffing capacity, it is recommended to reduce the academic workload for University teaching staff as an incentive to facilitate their further realization as researches; create sectoral clusters with the involvement of education entities that will contribute to increasing funding for research and technological development; to motivate more active participation of higher education institutions in a range of international research programs, grant and scholarship schemes and competitions which will help to boost academic staff mobility and exchange of best practice among international partners.
DOI: 10.30857/2413-0117.2019.4.1
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14740
ISSN: 2413-0117
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Вісник КНУТД
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
V137_P008-021.pdf694,15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.