Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16156
Title: Перспективні та пріорітетні напрямки дизайн-освіти на прикладі кафедри дизайну ЧДТУ
Other Titles: Prospective and priority directions of design education on the example of ChSTU design department
Authors: Борисов, Юрій
Keywords: дизайн-освіта
освітні програми
ЧДТУ
design-education
educational programs
ChSTU
Issue Date: 2020
Publisher: Київський національний університет технологій та дизайну
Citation: Борисов Ю. Перспективні та пріорітетні напрямки дизайн-освіти на прикладі кафедри дизайну ЧДТУ / Ю. Борисов // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (23 квітня 2020 р., м. Київ) : В 2-х т. – Т. 2. – Київ : КНУТД, 2020. – С. 253-255.
Abstract: В роботі розглядаються перспективні напрямки розвитку дизайн-освіти на прикладі кафедри дизайну Черкаського державного технологічного університету (ЧДТУ), обґрунтовується необхідність внесення змін до навчального процесу, створення необхідних умов для підготовки висококваліфікованих кадрів національного дизайну. Метою роботи є конкретні пропозиції, що дадуть змогу забезпечувати гідне представництво державних закладів вищої освіти (ЗВО) на сучасному ринку дизайн-освіти.
The article deals with perspective directions of development of design education on the example of the design department of Chercasy State Technological University, substantiates the necessity of making changes to the educational process, creating the necessary conditions for the preparation of highly qualified personnel of national design. The purpose of the article is to make concrete proposals that will enable the decent representation of state higher education institutions in the modern design education market.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16156
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасного дизайну

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APSD2020_V2_P253-255.pdf245,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.