Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16208
Title: Еволюція шкільного форменого одягу в Англії та Франції XVI-XX ст.
Other Titles: Evolution of school uniforms in the England and France of the XVI-XX centuries
Эволюция школьной форменной одежды Англии и Франции XVI-XX ст.
Authors: Васильєва, О. С.
Пашкевич, К. Л.
Васильєва, І. В.
Колосніченко, М. В.
Keywords: шкільний формений костюм
історія костюма
елементи костюму
дитячий одяг
мода
школьный форменный костюм
история костюма
элементы костюма
детская одежда
school uniform
history of the costume
elements of the costume
children`s clothes
fashion
Issue Date: 2020
Citation: Еволюція шкільного форменого одягу в Англії та Франції XVI-XX ст. [Текст] / О. С. Васильєва, К. Л. Пашкевич, І. В. Васильєва, М. В. Колосніченко // Art and Design. - 2020. - № 2 (10). - С. 49-60.
Source: Art and Design
Abstract: Метою роботи є дослідження першоджерел та основних етапів становлення і розвитку шкільного форменого костюму Англії і Франції XVI-XХ ст. Визначити основні типи європейських шкільних костюмів XVI-XХ ст., принципи їх формування та композиційні особливості. Методологічною основою дослідження є системний підхід, методи порівняльно-історичного, візуально-аналітичного аналізу. У роботі досліджено основні етапи розвитку шкільного форменого одягу в Європі. Проведено аналіз основних типів та елементів шкільних костюмів Англії та Франції XVI – XХ ст. Проаналізовано основні принципи формування шкільних формених костюмів для хлопчиків та дівчаток в різні часи. Описано строї форменого одягу шкіл Європи та їх особливості. Досліджено «фірмові» відмітні знаки та елементи шкільного форменого одягу країн Європи, що виокремлювали учня одного навчального закладу від іншого. Прослідковано початок зародження форменого шкільного костюму для дівчаток та визначено особливості його розвитку в освітніх закладах Європи. Досліджено та виявлено історичні першоджерела основних сучасних строїв шкільного форменого костюму для дівчаток. Наукова новизна полягає у визначенні історичних етапів формування шкільних формених костюмів XVI-XХ ст. Англії і Франції. Отримані результати проведених досліджень можуть бути використані в розробці програм підготовки майбутніх фахівців в галузі дизайну одягу та у створенні сучасних перспективних колекцій шкільного форменого одягу.
Цель работы – исследовать первоисточники и основные этапы становления и развития школьного форменной костюма Англии и Франции XVI – XХ в. Определить основные типы европейских школьных костюмов XVI – XХ вв., принципы их формирования и композиционные особенности. Методологической основой исследования является системный подход, методы сравнительно-исторического и искусствоведческого анализа. В работе исследованы основные этапы развития школьного форменной одежды в Европе. Проведен анализ основных типов и элементов школьных костюмов Англии и Франции XVI – XХ в. Проанализированы основные принципы формирования школьных форменных костюмов для мальчиков и девочек разных эпох. Описаны костюмы форменной одежды школ Европы и их особенности. Исследованы «фирменные» знаки и элементы школьного форменной одежды стран Европы, которые определяли ученика одного учебного заведения от другого. Исследовано начало зарождения форменного школьного костюма для девочек и определены особенности его развития в образовательных учреждениях Европы. Исследованы и выявлены исторические первоисточники основных современных школьных форменных костюмов для девочек. Научная новизна заключается в определении исторических этапов формирования школьных форменных костюмов XVI – XХ ст. Англии и Франции. Полученные результаты проведенных исследований могут быть использованы в разработке программ подготовки будущих специалистов в области дизайна одежды и в разработке современных перспективных коллекций школьного форменной одежды.
The purpose of the article is to retrace the main stages of the formation of uniforms in European educational institutions in the XVI – XХ centuries and the transformation of such uniforms into a modern school uniform. Methodological basis of research is approach of the systems, methods comparatively – historical and art analysis. The main stages of the formation of a school uniform for boys and girls are determined. The main types of school suits of the XVI – XX centuries of England and France investigated. The conducted researches have shown that school uniforms reflected the social roles, the student’s studies. The distinctive logos of school uniform suit of countries of Europe are investigational. The origin of school uniforms for girls was also study and the features of its development in educational institutions in England and France of the XVI – XX centuries were determined. The scientific novelty is to consist in determining the main stages in the formation of school uniforms of the XVI – XX centuries of England and France and their types. The obtained results of the research can used in the training of specialists in the field of clothing design and in the design of modern collections of school uniforms based on the historical school costume of the XVI-XX centuries.
DOI: 10.30857/2617-0272.2020.2.4
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16208
ISSN: 2617-0272
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра дизайну (Д)
Кафедра ергономіки і дизайну (ЕД)
Art and Design

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artdes_2020_N2_P049-060.pdf763,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.