Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16284
Назва: Універсальність орнаментально-графічної мови сучасної витинанки
Інші назви: Versatility of ornamental graphical language of contemporary paper-cutting (vytynanka)
Универсальность орнаментально-графического языка современной вытынанки
Автори: Стульнікова, Ю. О.
Ключові слова: витинанка
графічна мова
орнамент
орнаментально-графічна мова
універсальність
вытынанка
графический язык
орнаментально-графический язык
универсальность
paper-cutting (vytynanka)
graphical language
ornament
ornamental graphical language
versatility
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Стульнікова Ю. О. Універсальність орнаментально-графічної мови сучасної витинанки [Текст] / Ю. О. Стульнікова // Art and Design. - 2020. - № 3 (11). - С. 98-110.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): Мета роботи – простежити і засвідчити універсальність орнаментально-графічної мови як однієї з основних ознак сучасної витинанки. Виявити ознаки і властивості орнаментально-графічної мови, сформулювати визначення поняття відповідно прорізного паперового мистецтва. У процесі дослідження використано загальнонаукові методи: аналізу, синтезу, систематизації. Також застосовано порівняльний метод і метод образно-стилістичного аналізу. У статі порівнюються і аналізуються твори мистецтва – реплікації вихідних оригінальних творів, відтворені в інших матеріалах. Досліджується поняття орнаментально-графічної мови сучасної витинанки, визначаються її основні властивості і ознаки, формулюється визначення. За результатами дослідження пропонується внести низку уточнень до дефініції "витинанка" щодо основних ознак матеріалу виготовлення і технологій створення. Окреслено основні напрями паперового прорізного мистецтва. Звернено увагу на важливість розмежування сучасної витинанки та паперової графіки, можливе лише завдяки аналізу їх орнаментально-графічної мови. Уточнення визначення "витинанка" з окресленням її конкретних ознак як підґрунтя для нової класифікації, з виокремленням в окрему групу паперової графіки (станкового паперовитинання). Орнаментально-графічна мова розглядається в публікації як одна з головних ознак витинанки, що має стати підставою для нової класифікації творів паперового прорізного мистецтва. Використання результатів дослідження для подальших мистецьких пошуків авторського стилю на перетині різних видів мистецтв. Обґрунтування експонування окремої групи творів сучасної витинанки як взірців паперової графіки.
Цель работы – проследить и зафиксировать универсальность орнаментально-графического языка как одного из признаков современной вытынанки. Выявить основные признаки и свойства орнаментально-графического языка, сформулировать определение понятия, относительно искусства художественной вырезания из бумаги. В процессе исследования использованы общенаучные методы: анализа, синтеза, систематизации. Также применен сравнительный метод и метод образно-стилистического анализа. В статье сравниваются и анализируются произведения искусства – репликации оригинальных авторских работ, воспроизведенные в других, отличных от оригинала материалах. Исследуется понятие орнаментально-графического языка современной вытынанки, выявляются его основные свойства и признаки, формулируется определение. Исходя из результатов исследования, предлагается внесение ряда уточнений в дефиницию "вытынанка", касаемо основных свойств материала и технологий изготовления. Намечены основные направления бумажного прорезного искусства: традиционная и современная вытынанка. Указана важность разграничения современной вытынанки и бумажной графики, xто может обеспечить анализ их орнаментально-графического языка. Уточнение определения "вытынанка" с обозначением ее конкретных признаков, как основание для новой классификации, с выделением в отдельную группу бумажной графики (станковой художественной вырезки). Орнаментально-графический язык рассматривается в публикации, как один из основных принципов построения композиции вытынанки. Анализ этого языка может послужить основанием для разработки новой классификации произведений художественного вырезания из бумаги. Возможно использование результатов исследования для дальнейших творческих поисков авторского стиля на пересечении разных видов искусства. Обоснование экспонирования отдельной группы работ современной вытынанки как образцов бумажной графики.
To trace and ascertain the versatility of ornamental graphical language as one of the main peculiarities of contemporary paper-cutting (vytynanka). To identify the features and characteristics of the ornamental graphical language, to form a definition for the notion of paper-cutting art. In the process of research, the author used such general scientific methods as: analysis, synthesis, systematization. The comparative method and the method of visual stylistic analysis were also applied. The author has compared and analyzed the replicas of original art works; the former are reproduced in varying materials. The notion of ornamental graphical language of contemporary paper-cutting (vytynanka) has been researched, its general features and characteristics have been defined, and the definition has been formed. Based on the research result, it is suggested to introduce a range of changes to the notion of "vytynanka" regarding the characteristics of materials and techniques used. The main directions of paper-cutting art have been out lined: traditional and contemporary vytynanka. Attention has been paid to the importance of making a distinction between the contemporary vytynanka and graphic art, which is possible only through the analysis of their ornamental graphical language. The definition of "paper-cutting (vytynanka)", identification of its main characteristics as the basis for a new classification, the reference of paper graphics (machine paper-cutting) into a separate group. Ornamental graphical language is presented in the study as one of the main characteristics of vytynanka, which should become the basis for a new classification of paper-cutting art works. The research results can be used for further artistic search of signature style at the boundary of different art forms. Exhibiting a certain group of professional paper-cutting art works as examples of graphic art has been justified.
DOI: 10.30857/2617-0272.2020.3.8
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16284
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2020_N3_P098-110.pdf1,12 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.