Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17206
Назва: The use of TRIZ (TIPS) methods for the perception of the modern visual art
Інші назви: Використання методів ТРІЗ для сприйняття сучасного образотворчого мистецтва
Применение методов ТРИЗ для восприятия современного изобразительного искусства
Автори: Lagaeva, T. I.
Simak, A. I.
Ключові слова: сучасна візуальна мова
теорія вирішення винахідницьких завдань (ТРІЗ)
методи формоутворення
аналіз функцій методів
інтерпретація зображень
cовременный визуальный язык
теория решения изобретательских задач (ТРИЗ)
методы формообразования
анализ функций методов
интерпретация изображений
modern visual language
the theory of inventive problem solving (TRIZ/TIPS)
shaping methods
the analysis of methods functions
images interpretation
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Lagaeva T. I. The use of TRIZ (TIPS) methods for the perception of the modern visual art = Використання методів ТРІЗ для сприйняття сучасного образотворчого мистецтва [Текст] / T. I. Lagaeva, A. I. Simak // Art and Design : 2617-0272. - 2020. - № 4 (12). - С. 29-40.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): Метою даного дослідження є пошук і освоєння методологічного інструментарію вживання Теорії Вирішення Винахід-ницьких Завдань (ТРІЗ) для поглибленого і усвідомленого сприйняття сучасного образотворчого мистецтва майбутніми художниками і професійними художниками. Теоретичною основою дослідження були твори дослідників в галузях соціально-гуманітарного знання: культурології, мистецтвознавства, філософії, семіотики. До методологічних основ дослідження належать системний підхід, структурно-семіотичний і структурний методи. Виконана диференціація, систематизація і класифікація методів формоутворення в образотворчому мистецтві шляхом адаптації методів ТРІЗ. Зібрана візуальна інформація по кожному з методів ТРІЗ. Як приклад представлений фрагмент дослідження для методу «Посередника», що включає підбір і інтерпретацію зображень, аналіз функцій методу та їх особливості, специфіка і ресурсні можливості. Наукова новизна полягає в досліджені художніх творів на основі адаптованих методів ТРІЗ, виявленні варіантів вживання даних методів та їх функціонального значення. Практична значущість дослідження полягає в поглибленому аналізі смислових і естетичних компонентів творів образотворчого мистецтва, що може сприяти підвищенню ефективності художньої комунікації і творчої реалізації художників.
Целью данного исследования является поиск и освоение методологического инструментария применения Теории Решения Изобретательских Задач (ТРИЗ) для углубленного и осознанного восприятия современного изобразительного искусства будущими художниками и профессиональными художниками. Теоретической основой исследования явились произведения исследователей в отраслях социально-гуманитарного знания: культурологии, искусствознания, философии, семиотики. К методологическим основам исследования относятся системный подход, структурно-семиотический и структурный методы. Выполнена дифференциация, систематизация и классификация методов формообразования в изобразительном искусстве путем адаптации методов ТРИЗ. Собрана визуальная информация по каждому из методов ТРИЗ. В качестве примера представлен фрагмент исследования для метода «Посредника», включающий подбор и интерпретацию изображений, анализ функций метода и их особенности, специфика и ресурсные возможности. Научная новизна состоит в том, что авторы исследовали художественные произведения на основе адаптированных методов ТРИЗ, выявили варианты применения данных методов и их функциональное значение. Практическая значимость исследования заключается в углублённом анализе смысловых и эстетических компонентов произведений изобразительного искусства, что может способствовать повышению эффективности художественной коммуникации и творческой реализации художников.
The purpose of this investigation is the search and development of the methodological tools for the use of the Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ/TIPS) for a deep and conscious perception of the modern visual arts by future artists and by professional painters in general. The theoretical fundamentals of the research became the works of the researchers in the field of social-humanitarian sciences: culturology, art history, philosophy, semiotics. One can refer to the methodological basics the use of systemic, structural-semiotic and post-structural approaches. In the process of the research, the differentiation, systematization and classification of methods of shaping in visual arts by adapting TRIZ methods was realized. The visual information for every TRIZ method was collected. As an example, we suggested a research abstract for the «Mediator» method, including a selection and the interpretation of the images, the analysis of method’s functions and their peculiarities, their specifics and resource possibilities. The scientific novelty consists in the fact that the authors have investigated the artistic works on the basis of adapted TRIZ methods, identified the variants of use of these methods and their functional meaning. The practical significance of the research consists in a deep analysis of semantic and esthetic components of the works of art, which can promote the enhancement of the artistic communication effectiveness and higher realization of the artists.
DOI: 10.30857/2617-0272.2020.4.1
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17206
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2020_N4_P029-040.pdf917,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.