Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17215
Title: Юрій Кривдін – маловідоме ім’я українського графічного дизайну 1920–30-х рр.
Other Titles: Yuriy Kryvdin – the unknown name of the Ukrainian graphic design of the 1920–30s
Юрий Кривдин – малоизвестное имя украинского графического дизайна 1920–30 гг.
Authors: Будник, А. В.
Keywords: український конструктивізм
оформлення друкованої продукції
колаж
фотомонтаж
украинский конструктивизм
оформление печатной продукции
коллаж
Ukrainian constructivism
print production
collage
photo montage
Issue Date: 2020
Citation: Будник А. В. Юрій Кривдін – маловідоме ім’я українського графічного дизайну 1920–30-х рр. [Текст] / А. В. Будник // Art and Design. - 2020. - № 4 (12). - С. 60-69.
Source: Art and Design
Abstract: Мета роботи – впорядкувати і проаналізувати спадщину маловідомого митця, зібрати біографічні дані, відстежити зв’язок творчих принципів із світовими трендами у графічному дизайні означеного періоду. Для проведення дослідження використано історично-порівняльний та мистецтвознавчий методи аналізу. Протягом 1920–30-х рр. в українській журнальній графіці відбулася остаточна трансформація від естетики модерну і еклектики до стилістики конструктивізму, що покликало до творчості майстрів нового типу графічного мислення, як, наприклад, Юрій Пилипович Кривдін. У розвідці вперше проаналізовано діяльність маловідомого представника українського конструктивізму – Ю. Кривдіна, який працював у царині журнальної графіки і макетування, колажування, книжкового оформлення. Досліджено впливи світових тенденцій графічного дизайну на творчість майстра, типологію наслідування. Зібрано зразки автографів митця і систематизовано видавничі сфери, до яких доклав зусиль митець. Побіжно оглянуто його літературну діяльність та її зв’язок із художньою творчістю. Щодо Ю. Кривдіна не існувало мистецтвознавчих розвідок у фаховій літературі. Вперше висвітлено джерела, що вплинули на творчу манеру майстра, а також систематизовано сфери його діяльності. В умовах розвитку української культури у парадигмі незалежної держави зростає значення відкриття маловідомих сторінок становлення вітчизняного дизайну, які заклали фундамент новітнього мистецтва.
Цель работы – упорядочить и проанализировать наследие малоизвестного художника, осуществить попытку сбора биографических данных, отследить связь творческих принципов с мировыми трендами в графическом дизайне указанного периода. Для проведения исследования использованы сравнительно-историческиий и искусствоведческий методы анализа. В течение 1920–30-х гг. в украинской журнальной графике произошел окончательный переход от эстетики модерна и эклектики к стилистике конструктивизма, что потребовало мастеров нового типа графического мышления, таких как, например, Юрий Кривдин. В статье впервые проанализирована деятельность малоизвестного представителя украинского конструктивизма, который работал в области журнальной графики и макетирования, коллажирования, книжного оформления. Исследовано влияние мировых тенденций графического дизайна на творчество мастера, установлены источники наследования. Собраны образцы автографов художника и систематизированы издательские сферы, к которым приложил усилия мастер. Бегло осмотрено его литературную деятельность и ее связь с художественным творчеством. По Кривдину не было искусствоведческих исследований в профессиональной литературе. Впервые освещены источники, повлиявшие на творческую манеру мастера, а также систематизированы сферы его деятельности. В условиях развития украинской культуры в парадигме независимого государства возрастает значение открытия малоизвестных страниц становления отечественного дизайна, которые заложили фундамент нового искусства.
Organize and analyze the legacy of a little-known artist, make an attempt to collect biographical data, trace the relationship of creative principles with world trends in graphic design of that period. Historical-comparative and art-scientific methods of analysis were used for the research. During the 1920s and 1930s, Ukrainian magazine graphics underwent a final transformation from the aesthetics of modern and eclecticism to the style of constructivism, which called for the work of masters of a new type of graphic thinking, such as Yuriy Kryvdin. The investigation for the first time analyzed the activities of a little-known representative of Ukrainian constructivism – Yuriy Kryvdin, who worked in the field of magazine graphics and layout, collage, book design. The influences of world tendencies of graphic design on creativity of the master, typology of imitation are investigated. Samples of the artist's autographs were collected and the publishing spheres to which the artist made efforts were systematized. His literary activity and its connection with artistic creativity are briefly reviewed. As for Kryvdin, there was no art criticism in the professional literature. For the first time, the sources that influenced the creative style of the master are highlighted, as well as the spheres of his activity are systematized. With the development of Ukrainian culture in the paradigm of an independent state, the importance of opening the little-known pages of the formation of national design, which gave the foundation of modern art.
DOI: 10.30857/2617-0272.2020.4.4
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17215
ISSN: 2617-0272
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artdes_2020_N4_P060-069.pdf896,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.