Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБондаренко, Світлана Михайлівна-
dc.contributor.authorГерасименко, Катерина Миколаївна-
dc.date.accessioned2021-03-17T21:04:35Z-
dc.date.available2021-03-17T21:04:35Z-
dc.date.issued2020-10-
dc.identifier.citationБондаренко С. М. Аналіз тенденцій розвитку ринку розваг та відпочинку [Електронний ресурс] / С. М. Бондаренко, К. М. Герасименко // Інфраструктура ринку. – 2020. – Вип. 48. – С. 94-98. – Режим доступу: http://market-infr.od.ua/uk/48-2020uk
dc.identifier.issn2519-2868uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17278-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано ринок розваг та відпочинку. Сфера розваг та відпочинку є інструментом духовного, фізичного, культурного, соціального розвитку особистості та одним із видів активного відпочинку, що поєднує відновлення фізичних сил людини з оздоровчими, розвиваючими, спортивними, пізнавальними, культурними та розважальними цілями. Індустрія розваг та відпочинку є однією з наймолодших сфер економічної діяльності. Її завданнями є: підняття настрою людей, забезпечення їх позитивними емоціями; сплата податків до бюджету; створення робочих місць. На сьогоднішній день на ринку розваг та відпочинку проявляються тенденції активного використання можливостей штучного інтелекту та цифрових технологій; інтеграції національних ринків у сфері розважальних послуг в глобальну систему організації розваг та відпочинку; зростання взаємодії роздрібної торгівлі, туризму та індустрії розваг; впровадження бізнес-моделей, заснованих на вивченні цільової аудиторії прихильників, задоволенні їх вимог та створенні більш ефективних зв’язків зі споживачами для формування у них лояльності до компаній сфери розваг.uk
dc.description.abstractВ статье проанализирован рынок развлечений и отдыха. Сфера развлечений и отдыха является инструментом духовного, физического, культурного, социального развития личности и одним из видов активного отдыха, сочетающим восстановление физических сил человека с оздоровительными, развивающими, спортивными, познавательными, культурными и развлекательными целями. Индустрия развлечений и отдыха является одной из самых молодых сфер экономической деятельности. Ее задачами являются: поднятие настроения людей, обеспечение их положительными эмоциями; уплата налогов в бюджет; создание рабочих мест. На сегодняшний день на рынке развлечений и отдыха проявляются тенденции активного использования возможностей искусственного интеллекта и цифровых технологий; интеграции национальных рынков в сфере развлекательных услуг в глобальную систему организации развлечений и отдыха; роста взаимодействия розничной торговли, туризма и индустрии развлечений; внедрения бизнес-моделей, основанных на изучении целевой аудитории поклонников, удовлетворении их требований и создании более эффективных связей с потребителями для формирования у них лояльности к компаниям сферы развлечений.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the entertainment and recreation market. At the present stage of development of the global economy is the transition from capitalintensive and resource-intensive industries and technologies to other forms of economic activity that can significantly improve living standards without depleting the natural resources of the planet. The field of entertainment and recreation, which is a tool for spiritual, physical, cultural, social development of the individual and one of the types of active recreation, combining the restoration of physical strength with health, development, sports, cognitive, cultural and entertainment goals. The entertainment and recreation industry is actively developing around the world, including in Ukraine, due to the desire of people for self-development and self-realization and modern ideas of people about recreation. The world market of entertainment and recreation is already formed, but some of its segments are in the phase of active development. The entertainment and leisure industry is one of the youngest areas of economic activity. Its tasks are: to lift people's spirits, providing them with positive emotions; payment of taxes to the budget; job creation. In addition, new technologies are emerging, especially digital ones, which are leading to new types of entertainment and recreation. Public spending on leisure in Ukraine is not high. Despite this, the entertainment market in Ukraine is developing quite actively. The article considers the market of organizing and conducting quests, which is an integral part of the market of entertainment and recreation. Quests attract people of all ages and genders, but they are especially popular among children and young people. Today in the market of entertainment and recreation there are trends of active use of artificial intelligence and digital technologies; integration of national markets in the field of entertainment services into the global system of entertainment and recreation; growth of interaction of retail trade, tourism and entertainment industry; introduction of business models based on the study of the target audience of fans, meeting their requirements and creating more effective relationships with consumers to build their loyalty to entertainment companiesuk
dc.language.isoukuk
dc.subjectринок розваг та відпочинкуuk
dc.subjectдозвілляuk
dc.subjectцифрові технологіїuk
dc.subjectвитрати на розваги та відпочинокuk
dc.subjectквестuk
dc.subjectрынок развлечений и отдыхаuk
dc.subjectдосугuk
dc.subjectцифровые технологииuk
dc.subjectрасходы на развлечения и отдыхuk
dc.subjectentertainment and recreation marketuk
dc.subjectleisureuk
dc.subjectdigital technologiesuk
dc.subjectentertainment and recreation costsuk
dc.subjectquestuk
dc.titleАналіз тенденцій розвитку ринку розваг та відпочинкуuk
dc.title.alternativeAnalysis of entertainment and leisure market trendsuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorBondarenko, Svitlana-
local.contributor.altauthorGerasymenko, Kateryna-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceІнфраструктура ринкуuk
local.sourceИнфраструктура рынкаuk
local.sourceMarket Infrastructureuk
local.subject.facultyФакультет економіки та бізнесуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра менеджменту та публічного адмініструванняuk
local.identifier.doi10.32843/infrastruct48-18uk
local.identifier.urihttp://market-infr.od.ua/uk/48-2020uk
local.subject.method1uk
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.