Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17366
Название: Напрями вдосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення управління диферсифікацією діяльності субʼєктів тиристичної індустрії
Другие названия: Направления совершенствования информационно-аналитического обеспечения управления диверсификацией деятельности субъектов туристической индустрии
Directions of improvement of information-analytical support of management of diversification of activity of subjects of tourist and history
Авторы: Скрипник, М. І.
Григоревська, Олена Олександрівна
Ключевые слова: диверсифікація
стратегія диверсифікації
інформаційно-аналітичне забезпечення
бухгалтерська звітність
ризики
диверсификация
стратегия диверсификации
информационно-аналитическое обеспечение
бухгалтерская отчетность
риски
diversification
diversification strategy
information and analytical support
accounting
risks
Дата публикации: 2020
Библиографическое описание: Скрипник М. І. Напрями вдосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення управління диферсифікацією діяльності субʼєктів тиристичної індустрії / М. І. Скрипник, О. О. Григоревська // Вісник Одеського національного університету. Серія : Економіка. – 2020. – Т. 25, Вип. 5 (84). – С. 140-145.
Source: Вісник Одеського національного університету. Серія : Економіка
Odessa National University Herald. Economy
Краткий осмотр (реферат): Метою статті є розвиток теоретичних положень та розробка методичних рекомендацій з удосконалення підходів до формування системи інформаційного забезпечення управління диверсифікацією діяльності субʼєктів туристичної індустрії. У статті запропоновано етапи формування інформаційно-аналітичного забезпечення управління диверсифікацією субʼєктів туристичної індустрії. Наведено характеристику елементів стратегічної інформації з позиції впливу на неї підсистеми бухгалтерського обліку та економічного аналізу. На основі наведених пропозицій запропоновано комплексну модель інформаційно-аналітичного забезпечення формування диверсифікаційної стратегії субʼєктів туристичної індустрії, яка включає оцінку інформації для зміни або коригування стратегії, опис інформації для оцінки ризиків обраної диверсифікаційної стратегії; опис інформації для контролю реалізації диверсифікаційної стратегії; оцінку інформації для розробки і обґрунтування стратегії диверсифікації; забезпечення своєчасного виконання стратегії; прийняття альтернативного рішення щодо обрання диверсифікаційної стратегії. Використання запропонованого методологічного підходу дозволило обґрунтувати порядок застосування методичних прийомів оцінки диверсифікаційної стратегії субʼєктів туристичної індустрії, зокрема в частині уточнення послідовності її вибору.
Целью статьи является развитие теоретических положений и разработка методических рекомендаций по совершенствованию подходов к формированию системы информационного обеспечения управления диверсификацией деятельности субъектов туристической индустрии. В статье предложены этапы формирования информационно-аналитического обеспечения управления диверсификацией субъектов туристической индустрии. Приведена характеристика элементов стратегической информации с позиции влияния на нее подсистемы бухгалтерского учета и экономического анализа. На основе приведенных предложений предложена комплексная модель информационно-аналитического обеспечения формирования диверсификационной стратегии субъектов туристической индустрии, включающая оценку информации для изменения или корректировки стратегии, описание информации для оценки рисков выбранной диверсификационной стратегии; описание информации для контроля реализации диверсификационной стратегии; оценку информации для разработки и обоснования стратегии диверсификации; обеспечение своевременного выполнения стратегии; принятия альтернативного решения об избрании диверсификационной стратегии. Использование предложенного методологического подхода позволило обосновать порядок применения методических приемов оценки диверсификационной стратегии субъектов туристической индустрии, в частности в части уточнения последовательности ее выбора.
The purpose of the article is to develop theoretical provisions and develop guidelines for improving approaches to the formation of a system of information support for the management of diversification of the tourism industry. In the process of research the methods of observation, comparison, analysis, synthesis, generalization were used. The study is based on the hypothesis that high-quality information support will increase the validity, efficiency and analytical information on the development of a strategy to diversify the tourism industry in accordance with modern management requirements, strengthen the responsibility of performers and minimize risks. The article proposes the stages of formation of information-analytical support of diversification management of tourism industry entities (delineation of information requests of stakeholders, accumulation and systematization of information, transmission and grouping of information, its evaluation; generalization of information and formation of a comprehensive conclusion on the possibility of forming diversification strategy ). The characteristics of the elements of strategic information from the standpoint of the influence of the subsystem of accounting and economic analysis on it are given. Based on the above proposals, a comprehensive model of information and analytical support for the formation of a diversification strategy of the tourism industry, which includes an assessment of information to change or adjust the strategy, a description of information to assess the risks of the selected diversification strategy; description of information to control the implementation of the diversification strategy; evaluation of information to develop and justify a diversification strategy; ensuring timely implementation of the strategy; making an alternative decision on choosing a diversification strategy. The use of the proposed methodological approach allowed to substantiate the procedure for applying the methods of assessing the diversification strategy of the tourism industry, in particular in terms of clarifying the sequence of its choice.
DOI: 10.32782/2304-0920/5-84-24
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17366
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра обліку і аудиту
ISSN: 2304-0920 (print)
2664-696X (online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
26.pdf342,22 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.