Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17717
Назва: Таргетинг – цілеспрямований вплив на споживача
Інші назви: Targeting is a focused impact on the consumer
Автори: Євсейцева, О. С.
Меркулова, Д. Д.
Ключові слова: таргетинг
інтернет-комунікації
цільова аудиторія
електронна комерція
маркетинг
targeting
Internet communications
target audience
e-commerce
marketing
Дата публікації: бер-2019
Бібліографічний опис: Євсейцева О. С. Таргетинг – цілеспрямований вплив на споживача / О. С. Євсейцева, Д. Д. Меркулова // Економiка та держава. – 2019. – № 3. – С. 107-113.
Source: Економiка та держава
Экономика и государство
Ekonomika ta derzhava
Короткий огляд (реферат): На сьогодні Інтернет-маркетинг відіграє все більшу роль у діяльності підприємств. Змінюється поведінка споживачів під впливом Інтернет-технологій та їх ставлення до традиційних рекламних засобів, що потребує переосмислення маркетингової комунікаційної політики підприємств. Становлення інформаційного суспільства обумовлює необхідність більш глибокого дослідження нових форм та підходів до комунікаційної та комерційної діяльності в мережі Інтернет. У статті досліджено таргетинг як один з найперспективніших і найбільш дієвих інструментів інтернет-реклами, його взаємозв'язок із тенденціями на ринку електронної комерції України в порівнянні з ситуацією у світі. Розкрито сутність таргетингу в соціальних мережах, його переваги та недоліки. Досліджено різницю між контекстною та таргетованою рекламою. Розроблено практичні рекомендації застосування таргетованої реклами в мережі-інтернет для її ефективного використання.
Currently, Internet marketing is playing an increasingly important role in enterprise operations. Consumer behavior under the influence of Internet technologies is changing, and their relation to traditional advertising means, which requires a rethinking of the marketing communications policy of enterprises. The formation of the information society necessitates a deeper study of new forms and approaches to communication and business activities on the Internet. The article investigates targeting as one of the most promising and most effective tools of Internet advertising, its interrelation with the tendencies in the e-commerce market of Ukraine in comparison with the situation in the world. Determined by the dynamics of e-commerce growth in Ukraine and the audience's attitude to the quality of service, identified the main Ukrainian resources that have the largest audience. Investigated the main types of advertising messages and their share in total. An analysis based on native and foreign literature on questions of use of Internet technologies in marketing activities. The essence of targeting in social networks, its advantages and disadvantages is revealed. For the first time, the distinction between contextual and targeted advertising was investigated, targeting is not seen as a separate tool, but as part of the global Internet advertising network, the reasons for its emergence are shown. Detailed analysis of the state of social networks, the ratio of consumers to them, frequency of visits to the most popular resources. The advantages of using Facebook and Instagram as a platform for advertising campaigns and targeting ads are revealed. The main cases when use targeting are described in order to make more effective marketing communications. In addition, the stages of the implementation of targeted advertising had been explored, important aspects had been highlighted, in order to make the advertising campaign effective. The practical part of targeting advertising usage, stages of its implementation is described. It was determined that among all the tools for online advertising, targeting is one of the most widespread and most effective, but its mechanism contains many aspects to be addressed in order to achieve the goals of the advertising campaign.
DOI: 10.32702/2306-6806.2019.3.107
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17717
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2306-6806
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20210527_302.pdf904,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.