Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18578
Назва: Можливості використання методики SCAMPER для розвитку креативності здобувачів вищої освіти під час викладання дисципліни "Основи інженерно-педагогічної творчості"
Інші назви: Possibilities of the SCAMPER technique using to develop the creativity of higher education students during the teaching of the discipline "Fundamentals of engineering and pedagogical creativity"
Автори: Шугайло, Я. В.
Ключові слова: методика
креативність
професійна освіта
вироби легкої промисловості
technique
SCAMPER
creativity
vocational education
light industry products
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Шугайло Я. В. Можливості використання методики SCAMPER для розвитку креативності здобувачів вищої освіти під час викладання дисципліни "Основи інженерно-педагогічної творчості" / Я. В. Шугайло // Актуальні питання гуманітарних наук. – 2021. – Вип. 40, Т. 3. – С. 285-290.
Source: Актуальні питання гуманітарних наук
Humanities science current issues
Короткий огляд (реферат): У статті представлено досвід підготовки майбутніх фахівців із професійної освіти в Київському національному університеті технологій і дизайну. Підготовка здобувачів вищої освіти зі спеціальності 015 "Професійна освіта" (за спеціалізаціями) має ряд особливостей, оскільки пов’язана не тільки з проєктуванням, конструюванням і виготовленням швейних виробів, а й із педагогічною діяльністю. З метою підготовки здобувачів освіти до творчої професійної діяльності, розвитку їхньої креативності в освітні програми "Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)", "Професійна освіта (Дизайн)" включено дисципліну "Основи інженерно-педагогічної творчості". Під час викладання дисципліни використовується низка методик, однією з яких є SCAMPER. Метою наукового пошуку є висвітлення можливості використання методики SCAMPER для розвитку креативності здобувачів вищої освіти спеціальності 015 "Професійна освіта (за спеціалізаціями)". Здійснено аналіз наукових джерел щодо особливостей використання методики в умовах закладів вищої освіти. У статті розглянуто основні операції, що дозволяють створювати нові об’єкти або модифікувати існуючі. Наведено перелік типових питань, що можуть використовуватися в процесі здійснення операцій. Експериментальним шляхом перевірено можливість використання SCAMPER для створення / модифікації виробів легкої промисловості під час групової та індивідуальної роботи. Обґрунтовано ефективність методики на основі аналізу продуктивності творчого процесу слухачів курсу "Основи інженерно-педагогічної творчості". З’ясовано, що після використання SCAMPER кількість ескізів виробів індустрії моди збільшується вдвічі. Зроблено висновок, що методика проста у використанні й не потребує попередньої підготовки здобувачів освіти, окрім надання теоретичного матеріалу. Практичне завдання з модифікації об’єктів може бути виконано за 45 хвилин. Таким чином, методика сприяє розвитку дивергентного мислення, може використовуватись як у закладах професійно-технічної, так і вищої освіти з метою розвитку креативності фахівців із професійної освіти.
The article presents the experience of future professionals in vocational education training at the Kyiv National University of Technology and Design. Training of applicants for higher education of the speciality 015 “Vocational Education (by specializations)” has a number of features, as it is associated with the design, construction and manufacture of garments and pedagogical activity. To prepare students for creative professional activity, to develop their creativity to educational programs “Vocational education (Technology of light industry products)”, “Vocational education (Design)” is included the discipline “Fundamentals of engineering and pedagogical creativity”. During the teaching of the discipline, a number of techniques are used; among them is a SCAMPER technique. The purpose of the research is to highlight the possibility of using the SCAMPER technique to develop the creativity of higher education students majoring in 015 “Vocational Education (by specialization)”. The analysis of the scientific sources concerning the features of a technique used in the conditions of higher education institutions is carried out. The article considers the basic operations that allow to create new objects or modify existing ones. The list of typical questions which can be used during the implementation of operations is pointed out. The possibility of using SCAMPER to create / modify light industry products during individual and group work has been experimentally tested. The effectiveness of the technique based on the analysis of the students’ creative process productivity in the course “Fundamentals of engineering and pedagogical creativity” is substantiated. It has been found that after using SCAMPER, the number of sketches of fashion industry products doubles. It is concluded that the method is easy to use and does not require prior training of students. The practical task of modifying objects can be completed in 45 minutes. Thus, the method promotes the development of divergent thinking and can be used in both vocational and higher education institutions to develop the creativity of professionals in vocational education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18578
Faculty: Факультет індустрії моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шугайло_Скампер.pdfМожливості використання методики SCAMPER540,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.