Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19164
Title: Naive art: features of creative perception
Other Titles: Наївне мистецтво: особливості творчого сприйняття
Наивное искусство: особенности творческого восприятия
Authors: Kolisnyk, O. V.
Kovalenko, M. O.
Keywords: мистецтво наївістів
дизайн
примітив
міфологічність
художній образ
мистецтво аутсайдерів
искусство наивистов
примитив
мифологичность
художественный образ
искусство аутсайдеров
naive art
design
primitive
mythology
artistic image
outsider art
Issue Date: 2021
Citation: Kolisnyk O. V. Naive art: features of creative perception = Наївне мистецтво: особливості творчого сприйняття [Текст] / O. V. Kolisnyk, M. O. Kovalenko // Art and Design. - 2021. - № 3 (15). - С. 45-53.
Source: Art and Design
Abstract: Метою статті є визначення специфіки поняття "наїву", аналіз особливостей творів мистецтва цього напряму, їх характерних ознак на основі образотворчих робот українських наївістів. Основа методології дослідження включає мистецтвознавчий аналіз, комплексне використання історичного і порівняльного методів, системний аналіз, синтез, узагальнення. Окреслено поняття "наїву", виокремлена його специфіка відносно близьких, але не тотожних термінів, таких як "мистецтво примітиву" та "мистецтво аутсайдерів", розглянуті складові розвитку даного напряму. На прикладі творчості представників українського наївного мистецтва визначено характерні особливості цього напряму. Підкреслена актуальність застосування художніх образів "наїву" в реаліях сучасного дизайну. Досліджено категорію "наїву", художньо-композиційні особливості цього виду мистецтва на творчості окремих українських художників-наївістів, визначені характерні візуальні прийоми даного мистецького спрямування, які є актуальними для застосування в сучасних дизайн-проектах. Виявлення особливостей творчої реалізації даного напряму може сприяти як подальшим дослідженням цього актуального для дизайну постмодерну виду мистецтва, так і надихати на вивчення мистецтва наївістів у відповідних навчальних курсах студентів-дизайнерів з метою підвищення їх конкурентноздатності у творенні візуальної культури сучасного соціуму на грунті близьких до національної ментальності образів.
Целью статьи является определение специфики понятия "наива", анализ особенностей произведений искусства этого направления, их отличительных признаков на основе изобразительных работ украинских наивистов. Основанием методологии исследования выступает искусствоведческий анализ, комплексное использование исторического и сравнительного методов, системный анализ, синтез, обобщение. Определено понятие "наива", выделена его специфика в отношении близких, но не тождественных терминов, таких как "искусство примитива" и "искусство аутсайдеров", рассмотрены составляющие развития данного направления. На примере творчества представителей украинского наивного искусства определены характерные черты этого направления. Подчеркнута актуальность применения художественных образов "наива" в реалиях современного дизайна. Исследовано категорию "наива", художественно-композиционные особенности этого вида искусства в творчестве отдельных украинских художников-наивистов, определены характерные визуальные приемы данного художественного направления, которые актуальны для применения в современных дизайн-проектах. Выявление особенностей творческой реализации данного направления может способствовать как дальнейшим исследованиям этого актуального для дизайна постмодерна вида искусства, так и вдохновлять на изучение искусства наивистов в соответствующих учебных курсах студентов-дизайнеров с целью повышения их конкурентоспособности в создании визуальной культуры современного социума на почве близких к национальной ментальности образов.
The purpose of the article is to define the specificity of the concept of "naive", to analyse the peculiarities of the works of art of this direction, their distinctive features on the basis of the visual works of Ukrainian naivists. The research methodology is based on the art history analysis, the complex use of historical and comparative methods, system analysis, synthesis and generalization. The concept of naïve has been defined, its specificity in relation to the related, but not identical terms, such as "primitive art" and "outsider art" has been singled out, and the components of the development of the given tendency have been studied. On the example of Ukrainian naive art representatives, the characteristic features of the artists of this direction were defined. The urgency of the application of artistic images of naive in the realities of contemporary design is underlined. The category of artistic and compositional features of this kind of art in the works of Ukrainian naïve artists have been investigated, the characteristic visual techniques of this artistic direction, which are actual for the application in the modern design projects, have been determined. The identified features of the concept of naive, originality of creative implementation of this trend can contribute to the further research of this topical for the design of postmodern art form, and become a part of the discipline of art studies of students-designers to enhance their competitiveness in creating a visual culture of the modern society on the basis of images close to the national mentality.
DOI: 10.30857/2617-0272.2021.3.4
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19164
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра образотворчого мистецтва та графічного дизайну
ISSN: 2617-0272
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра образотворчого мистецтва та графічного дизайну (ОМГД)
Art and Design

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artdes_2021_N3_P045-053.pdf788,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.