Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19665
Назва: Особливості використання персоналізованого маркетингу в умовах діджиталізації
Інші назви: Peculiarities of using personalized marketing in the conditions of digitalization
Автори: Пономаренко, Ігор Віталійович
Сябро, Сергій Миколайович
Ключові слова: діджиталізація
комунікації
персоналізований маркетинг
цільова аудиторія
машинне навчання
digitalization
communications
personalized marketing
target audience
machine learning
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Пономаренко І. В. Особливості використання персоналізованого маркетингу в умовах діджиталізації / І. В. Пономаренко, С. М. Сябро // Економічний простір : зб. наук. пр. – 2021. – № 172. – С. 52-55.
Source: Економічний простір
Economic scope
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито особливості розвитку сучасних компаній в умовах діджиталізації та трансформацію підприємницької діяльності шляхом переорієнтації на онлайн середовище, що дозволяє підвищити рівень конкурентоспроможності. Доведено зростання потреби більшості користувачів в реалізації індивідуальних підходів у представленні продуктів з боку компаній. Розкрито особливості використання персоналізованого маркетингу для підвищення рівня лояльності цільової аудиторії. Встановлено істотну роль методів машинного навчання в обробці великих масивів структурованої та неструктурованої інформації, отриманої за допомогою цифрових каналів, для побудови ефективних моделей персоналізації комунікацій з окремим клієнтом. Наведено основні етапи формування ефективної стратегії персоналізованого маркетингу. Представлено приклади запровадження персоналізації окремими компаніями в рамках реалізації відповідних інструментів цифрового маркетингу.
The article reveals the peculiarities of modern companies development in the conditions of entrepreneurial activity digitalization and transformation by reorientation to the online environment, which allows to increase the level of competitiveness. The growing need of most users to implement individual approaches to product presentation by companies has been proven. Best practices show the success of personalized marketing in the process of increasing consumer loyalty to the brand. The peculiarities of using personalized marketing to increase the level of the target audience loyalty are revealed. The essential role of machine learning methods in the processing of structured and unstructured information obtained through digital channels for the construction of effective models of communications personalization with an individual client. The main formation stages of an effective strategy of personalized marketing are given. Personalization of marketing on the basis of profiling involves operational characterization of an individual visitor according to a system of collected indicators and the implementation of machine learning appropriate model, in most cases modern practices use different neural network architectures, achieving a high level of reliability. Active software development enables companies to apply ready-made solutions to optimize marketing strategy by reorienting to personalized offers to individual customers. Examples of personalization introduction by individual companies in the implementation of appropriate digital marketing tools are presented. Social media is one of the main resources used by the vast majority of the population in the digital environment. Companies actively use social media marketing to communicate with the target audience, providing access to thematic content at regular intervals, which helps stimulate consumer interest in the products of a particular brand. The introduction of innovations encourages companies to constantly adjust the use of digital marketing tools, refocusing on more effective ones in order to strengthen the level of communication with the target audience and increase conversions.
DOI: 10.32782/2224-6282/172-9
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19665
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2224-6282 (Print)
2224-6290 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
941-Текст_статті-1046-1-10-20211004.pdf281,3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.