Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19667
Название: Побудова клієнтоорієнтованості шляхом застосування концепції lean-менеджменту
Другие названия: Building client orientation by applying lean management concept
Авторы: Пономаренко, Ігор Віталійович
Козачук, Анастасія
Ключевые слова: lean-менеджмент
клієнтоорієнтованість
ефективність
оптимізація
ощадливий офіс
клиентоориентированность
эффективность
оптимизация
бережливый офис
lean management
customer focus
efficiency
optimization
lean office
Дата публикации: 2021
Библиографическое описание: Пономаренко І. В. Побудова клієнтоорієнтованості шляхом застосування концепції lean-менеджменту / І. В. Пономаренко, А. С. Козачук // Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. – 2021. – Вип. 9. – С. 48-52.
Source: Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка
Taurida Scientific Herald. Series: Economics
Краткий осмотр (реферат): У статті досліджено актуальність застосування лін-технологій на виробництві, як дана концепція розвиває процеси всередині підприємства та яким чином впливає на остаточний результат, що отримує клієнт. Встановлено зв’язок між процесами виробництва та відділів розташованих у межах офісу та показано як це пов’язано із становленням компанії на ринку. Розглянуто кроки та основні інструменти впровадження lean-менеджменту у різних сферах та наведено результати, які були досягнені компаніями, що вже звернулися до методики лін-мислення. Розкрито основні принципи та доцільність їх використання. Наведено характеристику 5S-системи в рамках lean-менеджменту, що дозволяє компаніям запровадити підходи раціоналізації робочого місця. Встановлено, що lean-концепція напряму допомагає стати фірмі клієнтоорієнтованою за допомогою оптимізації процесів. Розкрито особливості запровадження підходів lean-менеджмент українськими компаніями в сучасних умовах.
В статье исследована актуальность применения лин-технологий на производстве, то, как эта концепция развивает процессы внутри предприятия и каким образом влияет на окончательный результат, который получает клиент. Установлена связь между процессами производства и отделов, расположенных в пределах офиса, а также показано, как это связано со становлением компании на рынке. Рассмотрены шаги и основные инструменты внедрения lean-менеджмента в разных сферах, а также приведены результаты, которые были достигнуты компаниями, которые уже обратились к методике лин-мышления. Раскрыты основные принципы и целесообразность их использования. Приведена характеристика 5S-системы в рамках lean-менеджмента, которая позволяет компаниям внедрить подходы рационализации рабочего места. Установлено, что lean-концепция непосредственно помогает стать фирме клиентоориентированой с помощью оптимизации процессов. Раскрыты особенности внедрения подходов lean-менеджмента украинскими компаниями в современных условиях.
The article examines the relevance of the use of line technologies in production, how this concept develops processes within the enterprise and how it affects the final result obtained by the client. The connection between the production processes and the departments located within the office is established and it is shown how concept is connected with the formation of the company in the market. The study and application of lean technologies by companies is necessary to conduct a proper audit of the company and find new approaches to process optimization. Characteristic features and differences in the introduction of lean-technologies in different types of economic activity are given. The steps and main tools for the implementation of lean management in various fields are considered and the results achieved by companies that have already resorted to the method of lin-thinking are presented. The basic principles and expediency of their use are revealed. Organizations that follow lean have a strong competitive advantage because they respond very quickly and extremely disciplined to market demand rather than trying to predict the future. Lean is needed by the team to focus on learning as quickly as possible, researching consumer needs and deciding how to meet them. Lean management in production can be similarly applied in the office, however, there are some specific points. The characteristics of the 5S-system within the framework of lean-management are given, which allows companies to implement approaches to workplace rationalization. It is established that the lean-concept directly helps the company to become customer-oriented through process optimization. Peculiarities of introduction of lean-management approaches by Ukrainian companies in modern conditions are revealed. It is necessary to adjust the flow of value creation in the work, the sequence of actions to meet customer needs. Lean considers any area of business in terms of process optimization by all employees of the company, so the most effective result is achieved by the synergy of the implementation of line management in production and in the office.
DOI: 10.32851/2708-0366/2021.9.6
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19667
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2708-0366 (Print)
2708-0374 (Online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
190-Текст_статті-187-1-10-20220117.pdf353,74 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.