Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19913
Назва: Actualization of learning motives as a way of forming applicants for higher education in pedagogical specialties
Інші назви: Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей
Автори: Hedzyk, Andrii
Kozeruk, Yuliia
Kaliy, Vasyl
Kolodyazhna, Alla
Li, Li
Kharchenko, Inna
Ключові слова: motives
higher education
teaching technology
information technology
мотиви
вища освіта
технології навчання
інформаційні технології
Дата публікації: тра-2022
Бібліографічний опис: Actualization of learning motives as a way of forming applicants for higher education in pedagogical specialties / A. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy, A. Kolodyazhna, Li LI, I. Kharchenko // International Journal of Computer Science and Network Security (IJCSNS). – May 2022. – Vol. 22, No. 5. – P. 635-639.
Source: International Journal of Computer Science and Network Security (IJCSNS)
Короткий огляд (реферат): Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process.
DOI: 10.22937/IJCSNS.2022.22.5.88
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19913
Faculty: Факультет індустрії моди
Факультет культурних і креативних індустрій
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Кафедра фізичного виховання та здоров'я
ISSN: 1738-7906
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)
Кафедра фізичного виховання та здоров'я (ФВЗ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Actualization-Of-Learning-Motives-As-A-Way-Of-Forming-Applicants-For-Higher-Education-In-Pedagogical-Specialties.pdf198,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.