Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20584
Название: Digital-marketing as a modern tool for promotion of goods and services in social networks
Другие названия: Digital-маркетинг як сучасний інструмент просування товарів і послуг у соціальних мережах
Авторы: Yevseitseva, Olena
Liulchak, Z.
Semenda, O.
Järvis, M.
Ponomarenko, Igor
Ключевые слова: digital marketing
social networks
eWOM
social media marketing
goods
services
digital-маркетинг
соціальні мережі
маркетинг у соціальних мережах
товари
послуги
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Digital-marketing as a modern tool for promotion of goods and services in social networks / O. Yevseitseva, Z. Liulchak, O. Semenda, M. Järvis, I. Ponomarenko // Financial and credit activity: problems of theory and practice. – 2022. – № 1 (42). – P. 361-370.
Source: Financial and credit activity: problems of theory and practice
Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики
Краткий осмотр (реферат): The article substantiates the expediency of using digital marketing to promote goods and services in social networks. The results of the analysis reflect the important role of digital marketing as the main tool in promoting goods and services on social networks, building loyalty and consumer confidence. The significance of external factors (the region where the goods (services) were entered; the level of economic development of the country; the quality of Internet coverage; Internet access for all segments of the population; the age of the audience, etc.) in choosing a marketing strategy through digital marketing. The difference between digital marketing and Internet marketing is given and it is determined that the concept of "digital marketing" is a broader concept and in addition to Internet marketing includes advertising and promotion through digital technologies. Based on the research of scientists, the concept of "digital marketing" is generalized and it is proposed to consider it as a means of promoting goods (services, brand, product) through the use of digital technologies to meet consumer needs. Based on the results of the study, proposals were made to determine the feasibility of using digital marketing to promote various types of goods (services) in various social networks using an integrated indicator of the applicability factor. The stages of building a digital marketing strategy are proposed. The expediency of conducting a preliminary marketing audit is determined, based on analytical data obtained through various services that act as digital marketing tools. In the context of the growing popularity of online shopping, there is also a large-scale competition between online stores. Therefore, in order to be customer-oriented and have its own loyal audience, the business must take into account the personal preferences of potential consumers who may become customers of the online store and / or brand.
Обгрунтовано доцільність використання digital-маркетингу для просування товарів i послуг у соціальних мережах. Результати проведеного аналізу відображають вагому роль digital-маркетингу як головного інструменту в просуванні товарів i послуг у соціальних мережах, формуванні лояльності та довіри споживачів. Розглянуто на проаналізовано значущість зовнішніх факторів [регіон, на який вийшли з товарами (послугами); рівень економічного розвитку країни; якість покриття Інтернету; доступність до Інтернету всіх верств населення; вік аудиторії та ін.] у виборі маркетингової стратегії просування товарів (послуг) за допомогою digital-маркетингу. Наведено відмінність digital-маркетингу та інтернет-маркетингу i визначено, що поняття "digital-маркетинг" є ширшим поняттям і, крім інтернет-маркетингу, включає рекламу і просування за допомогою цифрових технологій. На основі досліджень науковців узагальнено поняття "digital-маркетинг" і запропоновано його розглядати як засіб просування товарів (послуг, бренду, продукту) за допомогою використання цифрових технологій з метою задоволення потреб споживача. На підставі результатів виконаного дослідження сформовано пропозиції щодо визначення доцільності застосування digital-маркетингу для просування різноманітних видів товарів (послуг) у різних соціальних мережах за допомогою інтегрального показника фактору застосовності. Запропоновано етапи побудови стратегії цифрового маркетингу. Визначено доцільність проведення попереднього маркетингового аудиту, спираючись на аналітичні дані, отримані за допомогою різноманітних сервісів, що виступають у ролі інструментів digital-маркетингу. В умовах усеохоплюючої популярності онлайн-шопінгу одночасно спостерігається існування масштабної конкуренції між онлайн-магазинами. Відтак, аби бути клієнтоорієнтованим і мати власну лояльну аудиторію, бізнес повинен урахувати персональні уподобання потенційних споживачів, які можуть стати клієнтами онлайн-магазину та/або бренду.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20584
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2306-4994 (print)
2310-8770 (online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Digital_marketing_as_a_modern_tool_for_promotion_of_goods_and_services_in_social_networks.pdf419,74 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.