Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/21053
Название: The specifics of implementing the exit tax in Ukraine under martial law
Другие названия: Особливості введення податку на виведений капітал в Україні під час воєнного стану
Авторы: Zolkover, A.
Kovalenko, Dmytro
Ключевые слова: податок на виведений капітал
економіка країни
воєнний стан
суб’єкти підприємництва
законопроєкт
підприємницька діяльність
державна підтримка
exit tax
national economy
martial law
business entities
draft law
entrepreneurial activity
government support
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Zolkover A. O. The specifics of implementing the exit tax in Ukraine under martial law = Особливості введення податку на виведений капітал в Україні під час воєнного стану [Текст] / A. O. Zolkover, D. I. Kovalenko // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2022. - № 4 (9). - С. 47-56.
Source: Журнал стратегічних економічних досліджень
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено дослідженню ефективних шляхів стимулювання ділової активності, зокрема, через введення податку на виведений капітал. Зазначається, що з початком повномасштабної війни в Україні уповільнились майже всі економічні процеси, більша частина підприємств була змушена або призупинити свою діяльність, або зовсім закритись у зв’язку із веденням на їх території бойових дій. Встановлено, що держава всіляко намагається підтримати підприємців через прийняття низки законів, що допоможуть бізнесменам поступово повертатись до свого нормального функціонування у сфері оподаткування. Доведено, що в сучасних умовах воєнного стану податок на виведений капітал набуває особливого значення, оскільки в майбутньому він допоможе примножити економічні довгострокові вигоди для економіки країни. Підкреслюється, що податок на виведений капітал, який ще називають корпоративним податком, суттєво поліпшив би стратегічні напрями ефективнішого використання прибутку на всіх підприємствах, дозволяючи останнім реінвестувати більш суттєву частку свого прибутку, і в такий спосіб, мотивувати національних виробників розвивати та вдосконалювати свою діяльність у відновленні економіки України в післявоєнний період. Визначено, що позитивним моментом при введенні податку на виведений капітал є те, що він започаткує механізми деофшоризації та унеможливить такі схеми податкового планування, коли суб’єкти господарювання свідомо завищують свої видатки, щоб оптимізувати податкове навантаження. За результатами дослідження встановлено, що введення податку на виведений капітал до початку війни в Україні було одним із найбільш суперечливих питань. Остання спроба ввести податок на виведений капітал мала місце залежно від термінів прийняття проєкту № 3665, згідно з яким податок на виведений капітал мав почати діяти з 01 січня 2022 року (за умови, що Проєкт Закону № 3665 був би прийнятий до 15 липня 2021 року) і з 01 січня 2023 року (якщо Проєкт Закону № 3665 був би прийнятий після 15 липня 2021 року). Констатується, що на сьогодні Постановою Верховної Ради України від 15 лютого 2022 року № 2035-IX серед питань підготовлених до розгляду на пленарних засіданнях було обговорено Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження податку на виведений капітал та імплементації стандартів протидії розмиванню податкової бази та виведення прибутку за кордон № 1185 та Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження податку на виведений капітал на заміну податку на прибуток підприємств №3665 та №3665-1. Визначено, що за прогнозами Міністерства економіки України на 2022-2025 роки, якщо податок на виведений капітал буде введено у 2022 р., то вже починаючи з другого року введення податку на виведений капітал, а саме вже у 2023 р. ВВП додатково зросте майже на 1,1% із подальшим збільшенням у 2025 р. до 3% завдяки синергійному ефекту. Наразі ці законопроєкти № 3665 та №3665-1 опрацьовуються в комітеті.
This study attempts to identify effective pathways to boost business activity, in particular through implementing the exit tax policy. It is observed that with Russia’s launching a full-scale invasion to Ukraine, almost all economic processes slowed down, most of businesses in the areas of hostilities were forced to either suspend their activities or close. However, the government is investing much efforts to support entrepreneurs through the adoption of a number of laws that will help businessmen gradually return to their normal functioning, in the field of taxation, too. It is argued that in modern realia of martial law, the issue of introducing exit tax is gaining more relevance, since in the future it will contribute to multiplying long-term economic benefits for the national economy. It is emphasized that the exit tax which is also called a corporate tax might enhance further strategic areas of more efficient use of company profits offering better opportunities for reinvesting and thus providing national producers with a strong impetus to develop and improve their performance in post-war economic recovery of Ukraine. From this perspective, a beneficial effect from implementing exit tax is that it will initiate de-offshore mechanisms and prevent such anti-tax avoidance planning strategies when business entities wilfully overstate their expenses in order to optimize the tax burden. The research findings demonstrate that before February 24, 2022, issues of implementing exit tax in Ukraine had been the most controversial debate topic. The last attempt to introduce an exit tax assumed different timing of the adoption of project No. 3665, according to which the exit tax was supposed to come into effect on January 1, 2022 (provided that Draft Law No. 3665 would be adopted by July 15, 2021) and from January 1, 2023 (if Draft Law No. 3665 was adopted after July 15, 2021). The paper resumes that by Resolution No. 2035-IX of the Verkhovna Rada of Ukraine dated February 15, 2022, among the issues prepared for consideration at the plenary sessions, the following issues were also discussed: the Draft Law on Amendments to the Tax Code of Ukraine No. 1185 with regard to implementing an exit tax and the policies to combat the tax base erosion and profit shifting abroad and the Draft Law on Amendments to the Tax Code of Ukraine No. 3665 and No. 3665-1 and some other legislative acts of Ukraine as to implementing exit tax to replace the corporate income tax. The study also discusses the implications of the forecasts by the Ministry of Economy of Ukraine for 2022-2025, in particular, it is noted that if the exit tax is implemented in 2022, then starting from the second year, i.e. in 2023, Ukraine’s GDP will additionally increase by almost 1.1% with a further growth in 2025 to 3% due to synergy effects. Currently, the above draft laws No. 3665 and No. 3665-1 are being processed in the Parliament’s Committee.
DOI: 10.30857/2786-5398.2022.4.5
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/21053
ISSN: 2786-5398
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Журнал стратегічних економічних досліджень
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
JSED_2022_N4(9)_P047-056.pdf298,63 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.