Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23455
Название: Conceptual metaphors in augmented reality projects
Другие названия: Концептуальні метафори в проєктах доповненої реальності
Авторы: Fomina, K. O.
Ключевые слова: дизайн інтерфейсу
дизайн AR
просторова AR
відеозмішування
interface design
AR design
spatial AR
video mixing
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Fomina K. O. Conceptual metaphors in augmented reality projects = Концептуальні метафори в проєктах доповненої реальності [Текст] / K. O. Fomina // Art and Design. - 2023. - № 1 (21). - С. 34-44.
Source: Art and Design
Краткий осмотр (реферат): Мета роботи – провести семіотичний аналіз проєктів доповненої реальності, встановити закономірності та виділити найпоширеніші концептуальні метафори. Визначити їхній вплив на функціонально-образну форму. Для досягнення мети цього дослідження під час роботи з візуальними матеріалами було використано наочно-аналітичний метод, метод формального, функціонального та семіотичного аналізу. Було виявлено вісім найпоширеніших метафор у дизайні AR-проєктів: чарівне дзеркало, фальшиве вікно, активний друк, рентгенівський зір, геопозиціонування, акваріум, візор та ліхтарик. Вплив на функціонально-образну форму може відрізнятися залежно від метафори, задаючи більш розмиті чи конкретні рамки. Визначено, що метафори, окрім очевидних образно-семантичних відмінностей, відрізняються позицією глядача щодо репрезентації, видом від першої чи третьої особи, впливом на образність змісту, характером взаємодії з простором. Більшість метафор набувають перевагу від використання тривимірної графіки, у той час, такі метафори, як дзеркало, активний друк та візор, можуть використовувати двомірну графіку, що не позбавить AR відчуття натуральності доповнення. Одним із прийомів обігравання метафор стає гра з простором та вихід за умовні межі. Встановлено, що AR на базі відеозмішування частіше звертається до метафор, ніж за оптичного змішування, яке має змогу на пряму злитися із середовищем. Продемонстровано, що використання однієї і тієї ж метафори не обмежує креативний потенціал у вирішенні завдання, та залишає дизайнеру достатній простір для маневрування та можливість як буквального, так і формального слідування метафорі. Проведено аналіз проєктів із доповненою реальністю з метою визначення концептуальних метафор. Проведено узагальнення концептуальних метафор та типологізацію проєктів доповненої реальності на їхній основі. Дослідження робить внесок у розвиток теоретичної бази стосовно вирішення завдання пошуку форми репрезентації в процесі проєктування AR дизайн-продукту. Розглянуті метафори можуть бути використані, як засіб спрямування концепції дизайну безпосередньо в роботі дизайнерів.
The objective of this study is to conduct a semiotic analysis of augmented reality projects, with the aim of establishing patterns and identifying the most common conceptual metaphors. The study seeks to determine the impact of these metaphors on functional and symbolic form. To achieve the research goal, the visual materials were subjected to visual-analytical, formal, functional, and semiotic analysis methods. The present study identified the eight most common metaphors used in AR project design, namely the magic mirror, false window, active print, X-ray vision, geo-layer, aquarium, visor, and flashlight. The impact of these metaphors on the functional-figurative form can vary depending on the metaphor chosen, and may set more blurred or specific boundaries. It was found that metaphors differ not only in their figurative-semantic differences, but also in the viewer’s position regarding representation, the type of first or third-person view, the impact on the imagery of the content, and the nature of interaction with space. While most metaphors benefit from the use of three-dimensional graphics, some, such as mirrors, active print, and sights, can use two-dimensional graphics without depriving AR of the feeling of naturalness. One technique for playing with metaphors is to go beyond conventional boundaries and manipulate space. The study also revealed that AR based on video mixing more frequently uses metaphors than optical mixing, which can directly merge with the environment. It was demonstrated that using the same metaphor does not limit the creative potential in solving tasks, and leaves the designer sufficient space for maneuvering and the possibility of both literal and formal following of the metaphor. Overall, the findings of this study contribute to a better understanding of the role of metaphors in AR project design and provide insights for designers to effectively use metaphors to enhance user experience. An analysis of augmented reality (AR) projects was conducted with the aim of identifying conceptual metaphors. A synthesis of these conceptual metaphors was performed, followed by a typology-based classification of the AR projects grounded in the identified metaphors. The findings of this research contribute to the theoretical foundation of designing AR products by providing a framework for representing AR design concepts. The identified metaphors can be utilized as a guide for designers to develop effective AR interfaces.
DOI: 10.30857/2617-0272.2023.1.3
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23455
ISSN: 2617-0272
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
artdes_2023_N1_P034-044.pdf671,57 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.