Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23800
Назва: Споживча поведінка: ревіталізація концепції і стрижневі моделі
Інші назви: Consumer behavior: revitalization of the concept and key models
Автори: Вартанова, О. В.
Цалко, Т. Р.
Ключові слова: ірраціональність
когніції
концепція
моделі
споживча поведінка
раціональність
поведінка
психологічні фактори
чорний ящик
irrationality
cognitions
concept
models
consumer behavior
rationality
behavior
psychological factors
black box
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Вартанова О. В. Споживча поведінка: ревіталізація концепції і стрижневі моделі [Електронний ресурс] / О. В. Вартанова, Т. Р. Цалко // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 50. – Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2393
Source: Економіка та суспільство
Economy and Society
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено ревіталізації концепції споживчої поведінки та її стрижневим моделям. Споживчу поведінку традиційно розуміють як сукупність цілераціональних оптимізаційних або максимізаційних дій людини, пов’язаних із вибором найвигіднішої альтернативи. Проте сучасні дослідження доводять переважно ірраціональний, а точніше "передбачувано ірраціональний" характер споживчої поведінки. Компонентами споживчої поведінки є: усвідомленість або неусвідомленість поведінки споживача; мета споживчої поведінки та її основний сенс, детермінованість споживчої поведінки особистісними психоемоційними чинниками та особливостями мислення споживача ("чорний ящик" свідомості споживача). "Чорний ящик" свідомості споживача містить індивідуальні характеристики споживача і процес прийняття рішення. Усі спонукальні фактори, проходячи через "чорний ящик" свідомості споживача, знаходять відображення у його відповідній реакції. Уточнено розуміння споживчої поведінки як поєднання раціональних та ірраціональних когніций та поведінкових проявів у прийнятті споживчих рішень та задоволенні потреб індивіда в ситуаціях активних соціальних комунікацій, обмеженості ресурсів та когнітивної перевантаженості індивідів.
The article is discus to the revitalization of the concept of consumer behavior and its core models. From the point of view of the convergence of various fields of science and practice, consumer behavior can be defined as the conscious or unconscious behavior of an economic subject, aimed at satisfying one's own rational or irrational motives, needs and desires and determined by personal psycho-emotional factors and features thinking, which is aimed at choosing the best alternative from the individual's point of view and conscious rejection of others. Modern investigations prove the mostly irrational, or rather "presumably irrational" nature of consumer behavior. According to the results of the research, it was established that the majority of respondents have a high level (76.9%) of subjective rationality and an average level of readiness for risk (60.0%), which determines their economic behavior: 64.8% of people have an average level of rationality of the distribution of funds, 72.3% – a high level of orientation to the opinion of others; 20.0% – a high level of flexibility in the choice of goods (rational features); 23.07 – a high level of formation of the "buying as getting what you want" factor (66.15%) (an irrational sign of economic behavior). The components of consumer behavior are: awareness or unawareness of consumer behavior; the purpose of consumer behavior and its main meaning, the determination of consumer behavior by personal psycho-emotional factors and features of the consumer's thinking ("black box" of the consumer's consciousness). The "black box" of the consumer's consciousness contains individual characteristics of the consumer and the decision-making process. All motivating factors, passing through the "black box" of the consumer's consciousness, are reflected in its corresponding reaction. As a result of this research, the understanding of consumer behavior as a combination of rational and irrational cognitions and behavioral manifestations in making consumer decisions and satisfying individual needs in situations of active social communications, limited resources and cognitive overload of individuals has been clarified.
DOI: 10.32782/2524-0072/2023-50-36
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23800
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра управління та смарт-інновацій
ISSN: 2524-0072 (online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2393-Текст-статті-2308-1-10-20230529.pdf287,39 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.