Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24125
Название: Scientific approaches to the systematization of cost-generating factors in the coordinates of achieving strategic and tactical goals by an enterprise
Другие названия: Наукові підходи до систематизації витратоутворюючих чинників у координатах досягнення підприємством стратегічних і тактичних цілей
Авторы: Radionova, Nataliia
Tarasenko, I. O.
Hryhorevska, O. O.
Sayun, A. O.
Chernysh, Olga
Ключевые слова: cost management
cost-forming factors
cost management methods
cost management tools
tactical level of management
strategic level of management
enterprise
управління витратами
витратоутворюючі чинники
методи управління витратами
інструменти управління витратами
тактичний рівень управління
стратегічний рівень управління
підприємство
Дата публикации: 28-фев-2023
Библиографическое описание: Scientific approaches to the systematization of cost-generating factors in the coordinates of achieving strategic and tactical goals by an enterprise / N. Radionova, I. O. Tarasenko, O. Hryhorevska, A. O. Sayun, O. Chernysh // Financial and credit activity: problems of theory and practice. – 2023. – Vol. 1, No. 48. – P. 139-150.
Source: Financial and credit activity: problems of theory and practice
Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики
Краткий осмотр (реферат): The article presents the results of the study of factors affecting the costs of an enterprise. The main goal of the study is an analysis of cost-generating factors and their systematization to improve the efficiency of enterprise cost management at the tactical and strategic levels. The relevance of the scientific problem is in the fact that a systematization of costforming factors depending on the strategic goal and tactical goals of an enterprise will contribute to increasing the level of efficiency of a cost management system. This affects not only the increase in profitability of an enterprise but also its successful development by increasing the level of competitiveness of the enterprise's products on principles of cost optimization. The study of literary sources and scientific approaches to the systematization of costforming factors made it possible to assert that this issue remains unresolved in full and requires research. Thus, cost-forming factors have varied classifications: structural and functional; production and non-production; national, sectoral and internal production; foreign economic, inter-branch and domestic, etc. The results of the analysis of scientific approaches to the definition of cost-forming factors made it possible to provide the definition of cost-forming factors as such conditions of the internal and external environment, because of which a level, volume, structure and dynamics of enterprise costs change. The classification of factors influencing the formation of enterprise costs is proposed, taking into account the state of the internal and external environment. The factors of the internal and external environment are proposed to be grouped according to the following characteristics: the possibility of their influence on costs, with the identification of groups of factors of a direct and an indirect influence; depending on a level of management with a selection of groups of strategic and tactical level factors. In addition, for the strategic level of cost management, it is proposed to single out the following groups of factors: economic, market, tax, financial, systemic. The results of the study may be of practical importance to may have applied value for heads of manufacturing enterprises in terms of cost management in relation to a company's achievement of strategic and tactical goals.
У статті представлено результати дослідження чинників, що впливають на витрати підприємства. Основною метою дослідження є аналіз витратоутворюючих чинників та їх систематизація для підвищення ефективності управління витратами підприємства на тактичному й стратегічному рівнях. Актуальність наукової проблеми полягає в тому, що систематизація витратоутворюючих чинників залежно від стратегічної мети й тактичних цілей підприємства сприятиме підвищенню рівня ефективності системи управління витратами, яка впливає не тільки на підвищення прибутковості підприємства, а й на його успішний розвиток шляхом підвищення рівня конкурентоспроможності продукції підприємства на засадах оптимізації витрат. Дослідження літературних джерел і наукових підходів до систематизації витратоутворюючих факторів дало можливість стверджувати, що це питання залишається невирішеним повною мірою й потребує дослідження. Так, витратоутворюючі чинники мають різноманітну класифікацію: на структурні та функціональні; виробничі та позавиробничі; загальнодержавні, галузеві та внутрішньовиробничі; зовнішньоекономічні, міжгалузеві та внутрішні тощо. Результати аналізу наукових підходів до визначення витратоутворюючих чинників дали можливість сформулювати визначення витратоутворюючих чинників як таких умов внутрішнього та зовнішнього середовища, унаслідок яких змінюються рівень, обсяг, структура й динаміка витрат підприємства. Запропоновано класифікацію чинників, що здійснюють вплив на формування витрат підприємства, враховуючи стан внутрішнього й зовнішнього середовища. Чинники внутрішнього й зовнішнього середовища запропоновано групувати за ознаками: можливості їхнього впливу на витрати з виокремленням груп чинників прямого та непрямого впливу; залежно від рівня управління з виділенням груп чинників стратегічного й тактичного рівня. Крім того, для стратегічного рівня управління витратами пропонується виокремити такі групи чинників: економічні, ринкові, податкові, фінансові, системні. Результати проведеного дослідження можуть мати прикладне значення для керівників виробничих підприємств із позицій управління витратами щодо досягнення підприємством стратегічної мети та тактичних цілей.
DOI: 10.55643/fcaptp.1.48.2023.3964
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24125
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу
ISSN: 2306-4994 (print)
2310-8770 (online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
20230731_301.pdf187,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.