Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24133
Назва: Творчо-педагогічна концепція "Яблуко у листві" Віталія Лєнчина та шляхи її формування
Інші назви: Creative and pedagogical concept "Apple in a leaf" by Vitaly Lenchin and ways of its formation
Автори: Найденко, В. О.
Ключові слова: українське мистецтво др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст.
харківська школа графіки
авангардні експерименти
методика викладання
Ukrainian art the second half of the 20th century – beginning 21st century
Kharkiv school of graphics
avant-garde experiments
teaching method
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Найденко В. О. Творчо-педагогічна концепція "Яблуко у листві" Віталія Лєнчина та шляхи її формування [Текст] / В. О. Найденко // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 179-195.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): Метою статті є аналіз творчого методу та форми художньої виразності в творчо-педагогічній діяльності харківського графіка В. Лєнчина в контексті авангардних пошуків українського мистецтва др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст., відображених в авторській концепції "Яблуко у листві" та розкриття шляхів її формування. Використано загальнонаукові методи, зокрема, аналізу і синтезу, індукції і дедукції, аналогії, а також біографічний, історико-культурологічний, іконографічний та іконологічний, художньо-стилістичного аналізу і порівняльний методи. Досліджено творчо-педагогічну концепцію формотворення під назвою "Яблуко у листві" представника харківської школи графіки др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. Віталія Лєнчина. Окреслено фактори, які вплинули на формування його мистецького світогляду та розробку власного варіанту образотворчості в контексті тогочасних авангардних пошуків в українському мистецтві. Виявлено, що особливе місце в художній філософії майстра зайняла форма та експерименти з нею. Визначено, що основоположним в малюванні В. Лєнчин розглядав процес мислення і необхідність мати "свідоме око" для відображення дійсності та створення форми в аркуші. Проаналізовано окремі твори мистця, які не публікувалися і не аналізувалися раніше. Розкрито значення образно-пластичних та методичних новацій майстра в контексті відновлення авангардної традиції в українській художній культурі досліджуваного періоду. Вперше в українському мистецтвознавстві проведено дослідження авторської концепції образотворчості харківського графіка-експериментатора В. Лєнчина під назвою "Яблуко у листві" як одного з варіантів авангардних пошуків в українському мистецтві др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. Результати даної розвідки можуть бути використані в лекційних матеріалах, для подальших досліджень українського мистецтва др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. та при створенні новітніх методик і освітніх програм, що зараз на часі.
The purpose of the article is to analyze one's own version of the creative method and form of artistic expression in the creative and pedagogical activity of the Kharkiv graphic artist V. Lenchin in the context of avant-garde searches of Ukrainian art by the second half of the 20th century – beginning 21st century, reflected in the author's concept "Apple in a leaf" and revealing the ways of its formation. General scientific methods are used, including analysis and synthesis, induction and deduction, analogy, as well as biographical, historical and cultural, iconographic and iconological, artistic and stylistic analysis and comparative methods. The article explores the creative-pedagogical concept of form-making, titled "Apple in a leaf," by Vitaly Lenchin, a representative of the Kharkiv School of Graphics in the second half of the 20th century – beginning of the 21st century. The factors that influenced the formation of his artistic worldview and the development of his own version of painting in the context of contemporary avant-garde searches in Ukrainian art are outlined. It was revealed that form and experiments with it occupied a special place in the artistic philosophy of the master. It was determined that V. Lenchin considered the thinking process and the need to have a "conscious eye" to reflect reality and create a form in the paper as fundamental in drawing. The article analyzes individual works of the artist that have not been published or analyzed before. It also highlights the importance of figurative and plastic and methodical innovations of the master in the context of the revival of the avant-garde tradition in Ukrainian artistic culture during the studied period. For the first time in Ukrainian art history, a study of the author's concept of visual art of the Kharkiv graphic artist-experimenter V. Lenchin, titled "Apple in a leaf" was conducted as one of the variants of avant-garde searches in Ukrainian art by the second half of the 20th century – beginning 21st century. The results of this investigation can be used in lecture materials and for further research on Ukrainian art from the second half of the 20th century – beginning of the 21st century. Additionally, they can contribute to the creation of new methods and educational programs currently relevant.
DOI: 10.30857/2617-0272.2023.2.16
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24133
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2023_N2_P179-195.pdf1,64 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.