Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24580
Title: Content and organizational features of the program of professional training of Bachelors of Arts for teaching English in primary schools of Singapore
Authors: Isakova, Yelizaveta
Keywords: a teacher of foreign language
the English language
primary school
bachelor
professional education
professional competency of a teacher
pedagogical practice
civic education
учитель іноземної мови
англійська мова
початкова школа
бакалавр
професійна освіта
професійна компетентність учителя
педагогічна практика
громадянська освіта
Issue Date: 2021
Citation: Isakova Ye. Content and organizational features of the program of professional training of Bachelors of Arts for teaching English in primary schools of Singapore / Ye. Isakova // Порівняльна професійна педагогіка. – 2021. – № 11 (1). – С. 72-79.
Source: Порівняльна професійна педагогіка
Comparative Professional Pedagogy
Abstract: The article deals with the structural, content features and organizational peculiarities of the educational process under the Programme of professional training of Bachelors of Education (English) for primary schools in Singapore. According to Singapore's language policy, English is the official language of the country, the language of instruction. It is compulsory for learning beginning with the primary school. It is established that the Programme of professional training of Bachelors of Education (English) for primary schools, which is introduced in the only institution of higher pedagogical education in Singapore - the National Institute of Education, lasts 4 years, has full-time form of study and is implemented under the Graduand Teacher Competencies Framework. In addition to mastering the necessary professional knowledge and skills, it is important to form a value base in the worldview of future teachers, which will allow them to educate successful Singaporeans in the 21st century. The training of English teachers for primary schools under the bachelor's degree programme takes place within the general training track, that involves specialization in two subjects: English and mathematics or natural or social sciences. It is defined that the main content areas of the programme of professional training of Bachelors of Education (English) at the primary level of education are the study of pedagogical, subject, curriculum disciplines, improvement of English competence, acquaintance with academic (theoretical) aspects of English, pedagogical practice, study of the essential course, which reveals peculiarities of successful functioning in a multicultural environment, as well as elective courses aimed at expanding the general knowledge horizons of students. In order to develop students’ personal qualities necessary for an effective 21st century educator and their ability to impart the basic moral and ethical values to the future generation, students of the National Institute of Education of Singapore study online course of ethics and morality and participate in the Meranti project, which is a part of Singaporean civic education. The author also analyzes the wide range of opportunities for international practice for students of the National Institute of Education of Singapore.
У статті досліджено структурні, змістовні складові та організаційні особливості навчального процесу підготовки учителів – бакалаврів (англійська мова) для початкових шкіл Сінгапуру. З’ясовано, що у відповідності до мовної політики Сінгапуру, англійська мова є офіційною мовою країни, мовою навчального процесу і обов’язковою для вивчення, починаючи з початкової школи. Встановлено, що програма професійної підготовки бакалаврів освіти (англійська мова) для початкових шкіл, яка запроваджена у єдиному в Сінгапурі закладі вищої педагогічної освіти – Національному інституті освіти, триває 4 роки, має денну форму навчання і імплементується в рамках Моделі компетенцій педагога – випускника. Крім опанування необхідних професійних знань і вмінь, в процесі підготовки важливості набуває формування ціннісної бази в світогляді майбутніх учителів, яка дозволить їм навчати і виховувати успішних сінгапурців ХХІ століття. З’ясовано, що підготовка учителів англійської мови для початкових шкіл за бакалаврською програмою підготовки відбувається в межах загального треку підготовки, який передбачає спеціалізацію на двох предметах: англійській мові та математиці або природничих або соціальних дисциплінах. Основними структурними напрямками професійної підготовки учителів – бакалаврів (англійська мова) на початковому рівні освіти є вивчення педагогічних, предметних, програмних дисциплін, вдосконалення англомовної компетенції, знайомство із академічними (теоретичними) аспектами функціонування англійської мови, педагогічна практика, вивчення загальноосвітнього курсу, який передбачає дослідження передумов успішного функціонування в мультикультурному середовищі, а також факультативних курсів, спрямованих на розширення загальноосвітнього кругозору студентів. З метою формування необхідних для педагога ХХІ століття особистісних якостей і вміння прищеплювати майбутньому поколінню основні моральні та етичні цінності, обов’язковими для студентів Національного інституту освіти Сінгапуру є вивчення курсу моральної етики та участь у проекті Меранті, який є частиною громадянської освіти сінгапурців. В статті проаналізовано також широкі можливості здійснення міжнародної практики або стажування для студентів Національного інституту освіти Сінгапуру.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24580
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
ISSN: 2308-4081
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article_21_ХНУ.pdf410,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.