Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25412
Название: Мода в українських жіночих часописах ПівнічноЇ Америки 50-х – 60-х років ХХ ст.: феномен "вишиваних вечерниць"
Другие названия: Fashion in Ukrainian women's press of North America in the 50's – 60's: the phenomenon of "embroidery parties"
Авторы: Цимбала, Л. І.
Ключевые слова: українська мода
етно мода
традиційна вишиванка
модні покази
жіночі часописи Північної Америки
вишивані вечерниці
Ukrainian fashion
ethnic fashion
traditional embroidery
fashion shows
women's magazines of North America
embroidery parties
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Цимбала Л. І. Мода в українських жіночих часописах ПівнічноЇ Америки 50-х – 60-х років ХХ ст.: феномен "вишиваних вечерниць" [Текст] / Л. І. Цимбала // Art and Design. - 2023. - № 3 (23). - С. 177-190.
Source: Art and Design
Краткий осмотр (реферат): Метою наукової розвідки стало окреслення особливостей формування модних тенденцій та трансляції етно традицій в публікаціях провідних жіночих журналів Північної Америки впродовж 50–60-х рр. ХХ ст., кореляція еволюції моди в колі українського жіноцтва з етно модою тогочасної Радянської України та світовими модними тенденціями. Методологія ретроспективного опису та компаративного аналізу у науковій розвідці використана для виявлення особливостей формування феномену "вишиваних вечерниць" саме в колі жіноцтва української діаспори Північної Америки і саме завдяки поширенню через жіночі часописи. Результати дослідження дають змогу простежити хронологію популяризації феномену "вишиваних вечерниць" в українських громадах Північної Америки у 50–60-х рр. ХХ ст., еволюцію етно моди та стилістики ансамблів жіночого одягу, що популяризувалися у жіночій пресі, причини і наслідки явища в поступі української моди в діаспорі та виявлення локального та загальноукраїнського контексту. Жіночі часописи, які активно розпочали свою діяльність у жіночих політичних і громадських осередках Північної Америки у повоєнний період ("Жіночий світ", "Жінка у світі", "Наше життя", "Промінь"), окрім продовження "плекання традицій української культури", стали важливим майданчиком поширення модних тенденцій та популяризації нових віянь світової та української етно моди, сприяли появі та розповсюдженню феномену "вишиваних вечорниць" (модних показів) у колі прогресивного українського жіноцтва. Наукова новизна розвідки полягає у введенні в науковий обіг феномену "вишиваних вечорниць", унікального явища в середовищі українського жіноцтва Північної Америки та важливого у формуванні цілісної моделі історії української етно моди. Практична значущість роботи полягає у можливостях використання результатів дослідження у формуванні цілісної картини розвитку української етно моди післявоєнного періоду як в діаспорі, так і в Радянській Україні, тяглости трансляцій традиційного українського мистецтва в сучасному українському дизайні.
Purpose of the scientific research is related to the features of fashion trends and the translation of ethnic traditions in the publications of leading women's magazines in North America during the 50s and 60s., correlation of diaspora women's fashion with the ethno-fashion in Soviet Ukraine and world fashion trends especially. Methodology of the research has been based on the historical, analytical methods. The method of retrospective description and comparative analysis is use in case to identify the peculiarities of the phenomenon of "embroidery parties" within the women’s culture of the Ukrainian diaspora in North America and precisely due to its distribution through women's magazines. Results of the study trace the chronology of popularization of the phenomenon of "embroidery parties" in the Ukrainian communities of North America in the 50s and 60s., the evolution of ethnic fashion and the style of women's clothing ensembles, published in the women's press, the causes and consequences of the phenomenon in the Ukrainian diaspora’s fashion and its identification in the local and all-Ukrainian context. Women's magazines, which began their activities in women's political and social centers of North America in the post-war period ("Women's World", "Woman in the World", "Our Life", "Promin"), in addition to continuing the "nurturing traditions of Ukrainian culture", became an important platform for the spread of new fashion trends and popularization of Ukrainian ethno-fashion, contributed to the the phenomenon of "embroidery parties" (fashion shows) within the Ukrainian women’s organizations. For the first time, the study reveals the embroidery parties, popularized in the women’s magazines of North America in the 50–60-s as a phenomenon, unique to North American culture, but creative to all Ukrainian Ethnic Fashion discourse. Practical significance of research lies in the possibilities of using the results in the comprehensive vision of Ukrainian ethnic fashion of the post-war period both in the diaspora and in Soviet Ukraine, the continuity of broadcasts of traditional Ukrainian Art in modern Ukrainian design.
DOI: 10.30857/2617-0272.2023.3.15
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25412
ISSN: 2617-0272
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
artdes_2023_N3_P177-190.pdf691,25 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.