Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25644
Название: Імітаційна модель системи керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів
Другие названия: Simulation model of the control system of the cylinder oil injection process of marine engine
Авторы: Бігун, С. В.
Сіманенков, А. Л.
Лебеденко, Ю. О.
Ключевые слова: імітаційна модель
система лубрикаторного змащення
судновий головний двигун
система керування
ефективність
simulation model
lubricator lubrication system
ship's main engine
control system
efficiency
Дата публикации: 9-июн-2023
Библиографическое описание: Бігун С. В. Імітаційна модель системи керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів / С. В. Бігун, А. Л. Сіманенков, Ю. О. Лебеденко // Прикладні питання математичного моделювання. – 2022. – Т. 5, № 2. – С. 9-18.
Source: Прикладні питання математичного моделювання
Applied questions of mathematical modelling
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена розробці імітаційної моделі системи керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів для проведення досліджень процесів в системі змащення в різних режимах функціонування, що надасть можливість розробляти високоефективні та високонадійні алгоритми керування процесом змащення. Метою даного дослідження є аналіз структури моделі системи імпульсного лубрикаторного змащення суднового головного двигуна та побудова імітаційної моделі системи керування процесом змащення для аналізу ефективності, живучості та надійності, розробки оптимальних та адаптивних законів керування. Об’єктом досліджень є системи керування процесами імпульсного лубрикаторного змащення суднових головних двигунів. Предметом досліджень є імітаційна модель системи керування процесами імпульсного лубрикаторного змащення суднових головних двигунів. Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано структуру системи імпульсного лубрикаторного змащення та визначено функції і параметри всіх елементів системи. Зазначено, що незважаючи на використання новітніх контрольно-вимірювальних засобів та складних алгоритмів керування, системи імпульсного лубрикаторного змащення все ще мають нерозв'язані проблеми, зокрема з впливом параметрів палива на процес змащення та забезпечення живучості у разі виникнення аварійних ситуацій. Побудовано математичну модель складових системи змащення, яка описує їх роботу в умовах різних режимів функціонування. За допомогою програмного забезпечення реалізовано імітаційну модель у вигляді симулятора, який дозволяє проводити експерименти, що моделюють різні умови роботи системи змащення та вплив різних параметрів системи, таких як тиск мастила, температура, в'язкість мастила, на ефективність змащення. Розроблена імітаційна модель системи змащення головного двигуна дозволяє проводити дослідження процесів в системі змащення за різних умов, що дозволяє виводити висновки про ефективність та надійність системи змащення, знаходити оптимальні закони керування та покращувати процес змащення.
The article is devoted to the development of a simulation model of the control system for the injection of cylinder lubricant of marine engines for conducting research on the processes in the lubrication system in different modes of operation, which will provide an opportunity to develop highly efficient and highly reliable algorithms for controlling the lubrication process. The purpose of this study is to analyze the model structure of the impulse lubricator lubrication system of the ship's main engine and build a simulation model of the lubrication process control system for the analysis of efficiency, survivability and reliability, development of optimal and adaptive control laws. The object of research is the process control system of impulse lubricator lubrication of ship's main engines. The subject of research is a simulation model of the process control system of impulse lubricator lubrication of ship's main engines. To achieve the goal, the work analyzed the structure of the pulse lubricator lubrication system and determined the functions and parameters of all system elements. It is noted that despite the use of the latest control and measurement tools and complex control algorithms, impulse lubricator lubrication systems still have unsolved problems, in particular with the influence of fuel parameters on the lubrication process and ensuring survivability in the event of emergency situations. A mathematical model of the components of the lubrication system was built, which describes their operation under different modes of operation. With the help of the software, a simulation model was implemented in the form of a simulator, which allows conducting experiments simulating different operating conditions of the lubrication system and the influence of various system parameters, such as lubricant pressure, temperature, lubricant viscosity, on lubrication efficiency. The developed simulation model of the lubrication system of the main engine allows to study the processes in the lubrication system under different conditions, which makes it possible to draw conclusions about the efficiency and reliability of the lubrication system, find optimal control laws and improve the lubrication process.
DOI: 10.32782/mathematical-modelling/2022-5-2-1
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25644
Faculty: Факультет мехатроніки та комп'ютерних технологій
Department: Кафедра інформаційних та комп'ютерних технологій
ISSN: 2618-0332 (print)
2618-0340 (online)
Располагается в коллекциях:Наукові публікації (статті)
Кафедра інформаційних та комп'ютерних технологій (ІКТ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1.pdf667,54 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.