Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26872
Title: Педагогічна діагностика дизайн-обдарованості в неперервній дизайн-освіті
Other Titles: Pedagogical diagnostics of design talent in continuous design education
Authors: Тименко, Володимир Петрович
Keywords: педагогічна діагностика
дизайн-обдарованість
неперервна дизайн-освіта
дизайн-технологічна система
pedagogical diagnostics
design-giftedness
continuous design-education
design-technological system
Issue Date: May-2024
Publisher: Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України
Citation: Тименко В. П. Педагогічна діагностика дизайн-обдарованості в неперервній дизайн-освіті / В. П. Тименко // Обдарованість: методи діагностики та шляхи розвитку : матеріали науково-практичного онлайн-семінару, м. Київ, 23-26 травня 2024 року. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024. – С. 566-573.
Abstract: У статті подано виклики цифрового суспільства, що вимагають педагогічної діагностики дизайн-обдарованих осіб у неперервній дизайн-освіті. Перелічено нові напрями візуальної комунікації найближчої перспективи суспільного розвитку, які розвиватимуть фахівці з дизайну, обдаровані "множинним інтелектом": вербальним, емоційним, практичним. Виокремлено стилі дизайн-діяльності, що нівелюють традиційні межі між наукою, мистецтвом і технологіями. З’ясовано стан вирішення проблема педагогічної діагностики дизайн-обдарованості у неперервній дизайн-освіті України. Запропоновано для імплементації в українському освітньому просторі зарубіжний досвід дослідження, методології і методики дизайн-освіти. Виокремлено просту функціонуючу систему дизайн-технологічної освіти, сприятливу для діагностики і педагогічного супроводу дизайн-обдарованих осіб з різних освітніх рівнів. Запропоновано скористатися діагностичним компонентом для виявлення дизайн-обдарованості, що має місце у змістовому наповненні авторських підручників. Внесено пропозицію створити наукову школу "Неперервна дизайн-освіта як наукова і навчально-методична проблема" в ІОД НАПН України із залученням відділів діагностики обдарованості і підтримки обдарованості.
The article presents the challenges of the digital society, which require pedagogical diagnosis of design-gifted individuals in continuous design education. The new directions of visual communication of the nearest perspective of social development, which will be developed by design specialists gifted with "multiple intelligence": verbal, emotional, practical, are listed. The styles of design activity that level the traditional boundaries between science, art and technology are singled out. The state of solving the problem of pedagogical diagnosis of design giftedness in continuous design education of Ukraine has been clarified. The foreign experience of research, methodology and methods of design education is proposed for implementation in the Ukrainian educational space. A simple functioning system of design-technological education, favorable for diagnosis and pedagogical support of design-gifted persons from different educational levels, is singled out. It is proposed to use a diagnostic component to identify design talent, which takes place in the content of author’s textbooks. A proposal was made to create a scientific school "Continuous design education as a scientific and educational-methodical problem" in the IOD of the National Academy of Sciences of Ukraine with the involvement of the giftedness diagnosis and giftedness support departments.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26872
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Appears in Collections:Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)
Матеріали наукових конференцій та семінарів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тименко_В_Збірник_матеріалів_конференції_23-26.05.24.pdf402,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.