Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27111
Назва: Scientific and methodical approaches to the formation of the financial structure of enterprises in the hospitality industry
Інші назви: Науково-методичні підходи до формування фінансової структури підприємств індустрії гостинності
Автори: Hanushchak-Yefimenko, L. M.
Kalić, I.
Stepanova, O. A.
Ключові слова: бюджетування
індустрія гостинності
підприємства готельно-ресторанної індустрії
туризм
фінансове забезпечення індустрії гостинності
економічна ефективність
budgeting
hospitality industry
enterprises of the hotel and restaurant industry
tourism
financial support of the hospitality industry
economic efficiency
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Hanushchak-Yefimenko L. M. Scientific and methodical approaches to the formation of the financial structure of enterprises in the hospitality industry = Науково-методичні підходи до формування фінансової структури підприємств індустрії гостинності [Текст] / L. M. Hanushchak-Yefimenko, I. Kalić, O. A. Stepanova // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2024. - № 2 (19). - С. 25-32.
Source: Журнал стратегічних економічних досліджень
Короткий огляд (реферат): Фінансова структура підприємства туристичної індустрії є сукупністю господарських та (або) інших сфер фінансової відповідальності (за доходами і витратами, тільки за витратами, за певними фінансовими показниками тощо), розподілених між структурними підрозділами підприємства або фірми, що виступають об'єктами бюджетування та управлінського обліку. У фінансовій структурі прийнято виділяти різні типи облікових центрів: центри прибутку, центри збитків, центри доходів і витрат центри витрат, венчурні центри, інвестиційні центри тощо. Метою статті є аналіз та обґрунтування науково-методичних підходів до формування фінансової структури підприємств індустрії гостинності. У статті обгрунтовано базис використання капіталу індустрії гостинності, яка направлена на задоволення соціальних потреб споживачів і повинна розвиватися на основі державного управління економічно відособленими суб’єктами цієї сфери національної економіки, розглянуто формування фінансової структури підприємств індустрії гостинності, що векторіально спрямовано на максимізацію економічної ефективності субєктів господарювання туризму та готельно-ресторанної індустрії. Визначено, що в капіталі індустрії гостинності можна виділити такі три частини: капітал обороту, що авансується на покупку товарів (основний та змінний капітал), необхідних для надання послуг в індустрії гостинності; капітал, що авансується на додаткові витрати надання послуг в індустрії гостинності; капітал, що авансується на чисті витрати надання послуг в індустрії гостинності. Обґрунтовано необхідність оцінки ефективності системи бюджетування на підставі аналізу фінансового стану підприємств індустрії гостинності. Обгрунтовано методичні підходи для оцінювання ефективності економічних процесів та виявлення сильних та слабких сторін підприємств індустрії гостинності.
The financial structure of a tourism industry enterprise is a set of economic and (or) other spheres of financial responsibility (for income and expenses, only for expenses, for certain financial indicators, etc.), distributed among the structural divisions of the enterprise or firm, which are the objects of budgeting and management accounting. In the financial structure, it is customary to distinguish different types of accounting centers: profit centers, loss centers, income and expense centers, cost centers, venture centers, investment centers, etc. The purpose of the article is the analysis and substantiation of scientific and methodological approaches to the formation of the financial structure of enterprises in the hospitality industry. The article substantiates the basis of the use of capital in the hospitality industry, which is aimed at meeting the social needs of consumers and should develop on the basis of state management of economically separate subjects of this sphere of the national economy, the formation of the financial structure of hospitality industry enterprises, which is vectorially aimed at maximizing the economic efficiency of economic entities, is considered tourism and the hotel and restaurant industry. It was determined that the following three parts can be distinguished in the capital of the hospitality industry: working capital advanced for the purchase of goods (fixed and variable capital) necessary for the provision of services in the hospitality industry; capital advanced for additional costs of providing services in the hospitality industry; capital advanced for the net costs of providing services in the hospitality industry. The need to assess the effectiveness of the budgeting system based on the analysis of the financial condition of hospitality industry enterprises is substantiated. Methodical approaches for evaluating the efficiency of economic processes and identifying the strengths and weaknesses of enterprises in the hospitality industry are substantiated.
DOI: 10.30857/2786-5398.2024.2.3
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27111
ISSN: 2786-5398
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Журнал стратегічних економічних досліджень

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
JSED_2024_N2(19)_P025-032.pdf250,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.